Thumbnail
Φοιτητές Τμήματος Εργοθεραπείας, ΤΕΙ Αθήνας 

Αξιότιμα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων,

Από το καλοκαίρι ανακοινώθηκε η δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Τι είναι τελικά αυτό το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και πώς θα δημιουργηθεί; Πώς θα επηρεάσει την ακαδημαϊκή και την επαγγελματική πραγματικότητα στην Ελλάδα;

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Η συγχώνευση, αυτή, θα προκαλέσει τη μείωση του αριθμού των υπαρχόντων τμημάτων, η οποία θα επέλθει είτε μέσω της συγχώνευσης κάποιων τμημάτων μεταξύ τους, είτε μέσω της μετατροπής τους σε τμήματα διετούς φοίτησης ή ακόμα και μέσω της κατάργησης τους. Συνέπεια της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής είναι η μη επαναπρόσληψη των έκτακτων καθηγητών, η μη κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων μόνιμου διδακτικού προσωπικού και η προοδευτικά μειούμενη χρηματοδότηση του νέου ιδρύματος.

Στο πλαίσιο δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής το Τμήμα Εργοθεραπείας, παρότι αποτελεί το μοναδικό δημόσιο, διεθνώς αναγνωρισμένο τμήμα σε Ελλάδα και Κύπρο και είναι ένα από τα πιο υψηλόβαθμα και περιζήτητα τμήματα του ΤΕΙ Αθήνας, κινδυνεύει να συγχωνευτεί με κάποιο άλλο τμήμα του ΤΕΙ αλλιώς απειλείται με την μετατροπή του σε διετές τμήμα φοίτησης. Απόρροια αυτών, είναι ένα τμήμα αμφιβόλου αναγνώρισης με δεδομένη την επικείμενη υποβάθμιση της ποιότητας σπουδών, την υποβάθμιση των πτυχίων, τα ασαφή επαγγελματικά δικαιώματα και το αβέβαιο επαγγελματικό μέλλον.

Κατανοούμε τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επηρεάζουν την ελληνική πραγματικότητα, ωστόσο όμως, δε μπορούμε να παραβλέψουμε τις αρνητικές διαστάσεις που θα επιφέρει αυτό το νομοσχέδιο όχι μόνο στον τομέα της δημόσιας ελληνικής ακαδημαϊκής εκπαίδευσης όπως αναφέρθηκε πριν αλλά και σε αυτόν της υγείας. Οι υπηρεσίες εργοθεραπείας παρέχονται σε άτομα, ομάδες, κοινότητες ή πληθυσμούς οποιασδήποτε ηλικίας που παρουσιάζουν ή είναι σε κίνδυνο να παρουσιάσουν προσωρινή ή μόνιμη δυσλειτουργία έργου, εξαιτίας οποιασδήποτε ασθένειας, τραύματος, διαταραχής, ανικανότητας, αναπηρίας, ή εξαιτίας δυσμενών περιβαλλοντικών παραγόντων. Τα άτομα που λαμβάνουν τις υπηρεσίες αυτές μπορεί να παρουσιάζουν μια ποικιλία προβλημάτων υγείας συμπεριλαμβανομένων γενετικών, νευρολογικών, ορθοπεδικών, μυοσκελετικών, ανοσολογικών, καρδιολογικών αλλά και ψυχολογικών, κοινωνικών, νοητικών, συναισθηματικών και διαταραχών συμπεριφοράς. Πλήττοντας, λοιπόν, σπουδές και επάγγελμα, πλήττονται αυτόματα και άτομα που χρίζουν εργοθεραπείας, φροντιστές, επαγγελματίες υγείας, φορείς υγείας, ιδρύματα, νοσοκομεία, και μια ολόκληρη σύγχρονη κοινωνία που στόχο έχει την προώθηση υγείας και ευημερίας των πολιτών της.

Η ραγδαία επιστημονική ανάπτυξη του αντικειμένου της Εργοθεραπείας παγκόσμια και οι αυξημένες κοινωνικές απαιτήσεις για άρτιες υπηρεσίες υγείας, επιτάσσουν την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας. Κρίνεται αναγκαίο ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα σπουδών που περιέχει μαθήματα τόσο γενικών γνώσεων όσο και ειδίκευσης που θα καταρτίζουν πλήρως τους ανερχόμενους επαγγελματίες στον τομέα τους, δηλαδή  ακαδημαϊκή εκπαίδευση παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνώρισης, ένα ενεργό σύνολο διδασκόντων με δημοσιεύσεις και συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, η δυνατότητα μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων που θα ενισχύσουν τη γνώση εντός συνόρων και θα προωθήσουν τη χώρα στους διεθνείς επιστημονικούς κύκλους, και τέλος επαγγελματικά δικαιώματα που θα ανταποκρίνονται και αυτά, στις προκλήσεις των παγκόσμιων αλλαγών στην επιστήμη, την οικονομία, την ζωή.

Επομένως, απαιτούμε ένα πανεπιστήμιο με όραμα αριστείας, αξίες και όχι πρόχειρες λύσεις στο όνομα της λιτότητας. Είναι δυνατόν η  χώρα μας να εναντιώνεται σε κάθε είδους πρόοδο τόσο πεισματικά; Η χώρα που γέννησε την επιστήμη; Αρνούμαστε να δεχθούμε ένα τέτοιο γεγονός ως ενεργοί πολίτες σύγχρονου κράτους και μελλοντικοί επιστήμονες υγείας.

Τη σύμφωνη άποψή τους για πραγματική αναβάθμιση και αυτονομία του τμήματος Εργοθεραπείας εξέφρασαν και δημόσια με επιστολές οργανισμοί και σύλλογοι διεθνούς κύρους όπως Council of OccupationalTherapists for the European Countries (COTEC), World Federation of Occupational Therapists (WFOT), European Network of Occupational Therapy in Higher Education (ENOTHE).

Ευελπιστούμε να σκεφτείτε ξανά αν μια τέτοια συγχώνευση θα χαράξει το δρόμο προς την αναβάθμιση της δημόσιας ελληνικής ακαδημαϊκής εκπαίδευσης ή θα οδηγήσει στο γνωστό σε όλους δρόμο για το διεθνή διασυρμό της χώρας.

Με εκτίμηση,

Φοιτητές Τμήματος Εργοθεραπείας, ΤΕΙ Αθήνας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto-molivia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Τι ισχύει με τις αιτήσεις για χορήγηση μακροχρόνιων αδειών πλέον των 20 ημερών

Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π για χορήγηση μακροχρόνιων

Εκπαιδευτικοί: Τι ισχύει με τις αιτήσεις για χορήγηση μακροχρόνιων αδειών πλέον των 20 ημερών
kakopoiisi_paidiou
Πατέρας ανάγκαζε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο-Πέθανε από χρόνια κακοποίηση
Ανάγκασε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο με «τρελές» ταχύτητες – Πέθανε 12 ημέρες μετά
Πατέρας ανάγκαζε τον 6χρονο γιο του να τρέξει σε διάδρομο-Πέθανε από χρόνια κακοποίηση
DYPA katartisi
ΔΥΠΑ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 20 διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής με νέες θεματικές ενότητες
Όσοι αναζητούν ή θέλουν να αλλάξουν εργασία, μπορούν να παρακολουθήσουν τα εργαστήρια από εξειδικευμένα στελέχη
ΔΥΠΑ: Από σήμερα οι αιτήσεις για 20 διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής με νέες θεματικές ενότητες