Σε αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, πλοιάρχων και μηχανικών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, από δύο ομάδες εμπειρογνωμόνων, που έχουν συγκροτηθεί για το σκοπό αυτό, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ευγενίδου, προχωρά το Υπουργείο Ναυτιλίας.
«Μπορούμε να έχουμε σχολές που θα παράγουν υψηλοτάτου επιπέδου επιμόρφωση ενώ το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα δίνει τη δυνατότητα στους σπουδαστές να είναι ικανοί ως διοικητές πάνω σε ένα πλοίο αλλά και να έχουν τεχνογνωσία» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, αναφερόμενος στα σχετικά προγράμματα, σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε την περασμένη Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου το Ιδρυμα Ευγενίδη.
Ο υπουργός αναφερόμενος στην εκτίμηση ειδικών για τη ναυτιλία είπε ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα χρειαστούν 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής παγκοσμίως προσθέτοντας ότι η χώρα μας θα πρέπει να διεκδικήσει ένα μερίδιο στην κατανομή αυτή, διοχετεύοντας ένα μεγάλο ποσοστό νέων για απασχόληση με εισαγωγή στη χώρα μας σημαντικού ναυτιλιακού συναλλάγματος.
Προανήγγειλε επίσης την παρουσίαση ενός σχεδίου που θα στείλει για διαβούλευση στα πολιτικά κόμματα με στόχο τη διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής πολιτικής για τη Ναυτιλία.
«Το υπουργείο Ναυτιλίας στις αρχές τους χρόνου θα καταθέσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ένα αφήγημα για τα ζητήματα της Ναυτιλίας. Φιλοδοξώ ως υπουργός να ακούσω τα κόμματα με πολύ προσοχή χωρίς ιδεοληψίες και εμμονές να το συμπληρώσουμε και να τολμήσουμε να καθιερώσουμε μια εθνική πολιτική για τα ζητήματα της Ναυτιλίας. Πρώτο ζήτημα αυτού του αφηγήματος είναι και ο τομέας της εκπαίδευσης», ανέφερε.
Μιλώντας για την αναβάθμιση των υποδομών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ΑΕΝ, είπε ότι στον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή έχει θεσπιστεί για πρώτη φορά διάταξη με την οποία φορείς όπως είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μπορούν να καλύψουν δαπάνες λειτουργίας και αναβάθμισης των υποδομών των σχολών, ενώ αναφερόμενος στη συζήτηση αν πρέπει να υπάρξουν ιδιωτικές σχολές στην Ελλάδα, είπε ότι δεν έχει καμία ιδεοληψία και είναι ένα θέμα που μπορεί να συζητηθεί.
Ο κ. Κουρουμπλής αναφερόμενος στο μόνιμο πρόβλημα της εύρεσης πλοίου για τα εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών των ΑΕΝ πρόσθεσε επίσης ότι ως υπουργός, σε δύσκολα ζητήματα που αντιμετώπισε η ελληνική ναυτιλία κράτησε μια στάση αποφασιστική και εξόχως υπερασπιστική στα όργανα της ευρωπαϊκής ένωσης. Πρόσθεσε ότι δεν είναι δυνατόν μια κυβέρνηση να κάνει αυτό και από την άλλη να έχουμε αυτή την εικόνα με τους δοκίμους.
Ο υπουργός ζήτησε την ίδια ανταπόκριση από πλευράς εφοπλιστών τονίζοντας ότι «Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.»
«Η Ελλάδα θα πρέπει να μετατραπεί σε παγκόσμιο κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης» συμπλήρωσε από την πλευρά του ο τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης προσθέτοντας ότι θα πρέπει να ανοίξει ένα άλλο κεφάλαιο που δεν είναι κάτι πρωτότυπο, καθώς το κάνουν και άλλες ανταγωνίστριες χώρες και είναι αυτός ο τομέας της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης.
«Όταν θα υπάρχει και ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, και η δημόσια ναυτική εκπαίδευση θα αναβαθμιστεί αλλά παράλληλα θα δημιουργήσουμε μια άλλη προοπτική στα ελληνόκτητα πλοία αλλά και στα πλοία της παγκόσμιας ναυτιλίας. Θα μπορούμε να παράγουμε αξιωματικούς πλοιάρχους και μηχανικούς αρίστης ποιότητας και βεβαίως τη στιγμή που υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός ελληνόκτητων πλοίων καταλαβαίνουμε ότι σήμερα δεν καλύπτονται οι ανάγκες της ελληνικής Ναυτιλίας» τόνισε.
Πρόσθεσε επίσης ότι το κράτος μπορεί να δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις να ελέγχονται οι ιδιωτικές ναυτικές ακαδημίες όπως και τα ιδιωτικά σχολεία και είναι ένα κεφάλαιο που θα πρέπει να συζητηθεί. Υπογράμμισε ότι στο θέμα αυτό «δεν θα πρέπει να υπάρχουν αγκυλώσεις και ιδεοληψίες», ενώ συμφώνησε με τον κ. Κουρουμπλή στη χάραξη εθνικής στρατηγικής για τη Ναυτιλία.
Στον χαιρετισμό του ως εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο Δρ. Ματθαίος Δ. Λω, επεσήμανε μεταξύ άλλων «για τη μεγάλη ελληνική Ναυτιλία, η οποία δραστηριοποιείται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες και οι απαιτήσεις για καλά εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό στα πλοία είναι ιδιαίτερα υψηλές, η διαμόρφωση ενός εκσυγχρονισμένου θεσμικού πλαισίου ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί σημαντική προϋπόθεση, ώστε η Ναυτιλία μας να παραμείνει μεγάλη όχι μόνο ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο».
Τόνισε ότι για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, απαιτείται η λήψη πρωτοβουλιών και ενεργειών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να υπάρχει προσέλκυση και εκπαίδευση επαρκούς αριθμού νέων ανθρώπων με στόχους και φιλοδοξίες να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα.
Ο κ. Λως ανέφερε εξάλλου ότι απαιτείται «η δημιουργία πεδίου άμιλλας με την επανίδρυση ναυτικών σχολών ιδιωτικής πρωτοβουλίας και οργάνωσης, ένα αντίπαλο δέος, αν θέλετε, για τις δημόσιες σχολές που μονοπωλούν σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τις γνωστές παθογένειες».
Πάρης Τσιριγώτης
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη