Εκπαιδευτική Λέσχη
Διαδικτυακό περιοδικό για την κριτική παιδαγωγική και την κοινωνική χειραφέτηση
www.e-lesxi.gr
Να γίνουν μόνιμοι διορισμοί τώρα – κανένας αναπληρωτής να μη χάσει τη δουλειά του!
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Για μια ακόμα χρονιά, χιλιάδες αναπληρωτές προσλήφθηκαν για να καλύψουν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες των σχολείων. Οι μόνιμοι διορισμοί στην πρωτοβάθμια, από περίπου 2000-3000 κάθε έτος, έπεσαν στους 133 το 2011, στους 40 το 2012 και στους 112 το 2013. Και από εκεί και μετά ΜΗΔΕΝΙΣΤΗΚΑΝ!
Το μνημονιακό σχέδιο μηδενικών διορισμών, η δραστική περικοπή προσωπικού και κάλυψης των πραγματικών αναγκών με ελαστική εργασία, οι συγχωνεύσεις σχολείων, έχουν ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση και τη γήρανση του εκπαιδευτικού σώματος.
Το ένα πέμπτο του κλάδου, αποτελείται από αναπληρωτές συναδέλφους, οι οποίοι όχι μόνο δεν αναμένεται να διοριστούν αλλά κινδυνεύουν να χάσουν ακόμα και αυτή τη θέση του αναπληρωτή! Η εκτίμηση αυτή δεν είναι καθόλου υπερβολική καθώς μια προσεκτική μελέτη των στοιχείων δείχνει ότι 1800 περίπου συνάδελφοί μας αναπληρωτές έχουν χάσει τη δουλειά τους! Αυτή τη στιγμή, αρχές Δεκέμβρη πλέον, έχουν προσληφθεί στην πρωτοβάθμια 14251 αναπληρωτές, ενώ απομένουν 1330 πιστώσεις που έχουν προκύψει από άδειες άνευ αποδοχών, συνολικά και για τις δύο βαθμίδες και θα διατεθούν σταδιακά, όταν προκύπτουν κενά. Η εξαγγελία του υπουργείου τον Αύγουστο για 19000 προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια έμεινε κενό γράμμα, ενώ μεγάλα παραμένουν τα κενά στην παράλληλη στήριξη και τις τάξεις υποδοχής.
Οι κλάδοι που χτυπήθηκαν ιδιαίτερα με το σχολείο Φίλη, είναι οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής. Στην κυριολεξία, 1800 συνάδελφοι αυτών των κλάδων (περίπου 1450 δάσκαλοι, 300 αγγλικής και 50 φυσικής αγωγής) έχασαν τη δουλειά τους, απολύθηκαν. Αυτή είναι μια αδυσώπητη πραγματικότητα που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανένας, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Πρόκειται για νέους συναδέλφους μας που έχασαν τη δουλειά τους, μέχρι πέρσι εργάζονταν στα σχολεία μας και φέτος έμειναν άνεργοι! Επιπλέον, η δυναμική των πραγμάτων δείχνει ότι οι αριθμοί αυτοί θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια και θα συμπεριλάβουν και φετινούς αναπληρωτές συναδέλφους μας. Η σιωπή γύρω από αυτό το κεφαλαιώδες ζήτημα, είναι πολύ απλά συνενοχή. Έχει βέβαια την εξήγησή της: οι απολυμένοι συνάδελφοι δεν ψηφίζουν στις συνδικαλιστικές εκλογές…
Όλη αυτή η κατάσταση θέτει επιτακτικά το αίτημα των ΜΟΝΙΜΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΩΡΑ. Ενάντια στους ασφυκτικούς μνημονιακούς περιορισμούς και τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που στερούν από το δημόσιο σχολείο τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του και καταδικάζουν δεκάδες χιλιάδες συναδέλφους μας στην ελαστική, ευέλικτη και ανασφαλή εργασία. Ταυτόχρονα, οι αυξημένες ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και το στοιχειώδες καθήκον της εργασιακής αποκατάστασης των συναδέλφων μας, επιβάλλει τη διεκδίκηση του αιτήματος για πρόσληψη όλων των αναπληρωτών των τελευταίων ετών και την υπεράσπιση του δικαιώματος στην εργασία όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων μας..
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ | ||||
ΚΛΑΔΟΙ | 2015 | 2016 | 2017 | |
Δάσκαλοι | ΠΕ70 | 5258 | 4422 | 3701 |
Αγγλικών | ΠΕ06 | 760 | 543 | 473 |
Φυσικής Αγωγής | ΠΕ11 | 406 | 305 | 351 |
Γαλλικών | ΠΕ05 | 50 | 109 | 53 |
Γερμανικών | ΠΕ07 | 160 | 259 | 220 |
Νηπιαγωγοί | ΠΕ60 | 1707 | 1756 | 1677 |
Εικαστικών | ΠΕ08 | 775 | 976 | 1183 |
Εικαστικών Γενικής στην Ειδική Αγωγή | ΠΕ08 σε ΣΜΕΑΕ | 0 | 0 | 22 |
Μουσικής | ΠΕ16.01 | 513 | 426 | 492 |
Μουσικής Γενικής στην Ειδική Αγωγή | ΠΕ 16.01 σε ΣΜΕΑΕ | 0 | 0 | 9 |
Δραματικής Τέχνης | ΠΕ18.41 | 43 | 35 | 34 |
Πληροφορικής ΑΕΙ | ΠΕ19 | 177 | 214 | 199 |
Πληροφορικής ΑΕΙ Ειδικής Αγωγής | ΠΕ 19 ΕΑΕ | 0 | 2 | 28 |
Πληροφορικής ΤΕΙ | ΠΕ20 | 118 | 148 | 129 |
Πληροφορικής ΤΕΙ Ειδικής Αγωγής | ΠΕ 20 ΕΑΕ | 0 | 2 | 16 |
Θεατρολόγοι | ΠΕ32 | 631 | 690 | 795 |
Θεατρολόγοι Γενικής στην Ειδική Αγωγή | ΠΕ32 σε ΣΜΕΑΕ | 0 | 1 | 25 |
Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής | ΠΕ60 ΕΑΕ | 517 | 619 | 726 |
Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής | ΠΕ61 | 34 | 48 | 48 |
Δάσκαλοι Γενικής στην Ειδική Αγωγή | ΠΕ70 σε ΕΑΕ |
|
| 90 |
Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής | ΠΕ70 ΕΑΕ | 735 | 1181 | 1585 |
Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής | ΠΕ71 | 1982 | 2232 | 2238 |
Γυμναστές Ειδικής Αγωγής | ΠΕ11 ΕΑΕ | 0 | 36 | 56 |
Μουσικής Ειδικής Αγωγής | ΠΕ 16.01 ΕΑΕ | 0 | 10 | 24 |
Μουσικής Ειδικής Αγωγής | ΤΕ. 16.00 ΕΑΕ | 0 | 28 | 45 |
Εικαστικών Ειδικής Αγωγής | ΠΕ08 ΕΑΕ | 0 | 0 | 16 |
Θεατρολόγοι Ειδικής Αγωγής | ΠΕ32 ΕΑΕ | 0 | 0 | 9 |
Αγγλικών Ειδικής Αγωγής | ΠΕ06.50 | 0 | 2 | 7 |
| ΣΥΝΟΛΟ: | 13866 | 14044 | 14251 |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη