Thumbnail
Η απάντηση λογική και αυτονόητη, με μία πρώτη εκτίμηση: ΠΟΤΕ!

Ο εκπαιδευτικός που δεν έχει μάθημα σε μια τάξη δεν είναι υπεύθυνος. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα μπορεί κάποιος να βρει τα πάντα. Ποιος είναι, σε ποια τάξη και ποια συγκεκριμένη ώρα.Άρα, και ποιος έχει την ευθύνη.

Το  ΠΔ 79/2017  αναφέρει σχετικά:

Υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Ο εκπαιδευτικός εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους μαθητές και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται από αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές, συνοδεύοντας τους μαθητές στο προαύλιο.

Ας φύγουμε όμως από τη θεσμικές "προσπάθειες" περιγραφής της σχολικής πραγματικότητας  και ας πάμε στην ίδια τη σχολική πραγματικότητα, όπως μπορεί να διαμορφωθεί για τον κάθε εκπαιδευτικό,με το παρακάτω υποθετικό παράδειγμα:

Εκπαιδευτικός έχει μάθημα 8.15 έως 9.00 σε μία τάξη. Την επόμενη ώρα 9.00 έως 9.40 έχει άλλος εκπαιδευτικός. Η ώρα όμως έχει πάει 9.10. Ο εκπαιδευτικός που θα τον αντικαταστήσει δεν έχει έρθει ακόμη. Δε μπόρεσε να ενημερώσει, για λόγους έκτακτους, ότι θα καθυστερήσει 15 λεπτά.Ο Δ/ντής δεν ξέρει τίποτα, γιατί την 1η και 2η ώρα έχει μάθημα. Επίσης οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο προσέρχονται την ώρα που έχουν μάθημα, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ο πρώτος εκπαιδευτικός σκέφτεται το ΠΔ 79 που λέει ότι υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Αποφασίζει να φύγει, γιατί όπως "ξεκάθαρα" λέει το ΠΔ δεν είναι δική του διδακτική ώρα και την ευθύνη την έχει άλλος εκπαιδευτικός.Πιέζεται επίσης γιατί πρέπει να προετοιμάσει τη διδασκαλία του την 3η ώρα.

Υπάρχει κάποια  πρόβλεψη για το τι έπρεπε να  είχε γίνει σε αυτή την περίπτωση;

Ποιος είναι υπεύθυνος ή υπεύθυνοι αν γίνει οτιδήποτε;

 Ο Δ/ντής που δεν ξεκαθάρισε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, είτε έχουν μάθημα είτε όχι, θα πρέπει να βρίσκονται από τις 8.00 στο σχολείο, έτσι ώστε να έχει την άμεση εποπτεία της σχολικής ημέρας; Κι  αν ο εκπαιδευτικός που καθυστέρησε 15 λεπτά είχε μάθημα ως τις 15.00, επειδή είναι ολοήμερο;

Οι στενότητες οργάνωσης του ωρολογίου προγράμματος και της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου που θέλουν τον Διευθυντή να  κάνει  μάθημα  συνήθως τις δύο πρώτες ώρες, οι οποίες είναι οι πιο δύσκολες της σχολικής ημέρας;

Ο εκπαιδευτικός που "άφησε" την τάξη  επικαλούμενος το ΠΔ 79;

Ο εκπαιδευτικός που για λόγους ανωτέρας βίας δε μπόρεσε να ενημερώσει για την καθυστέρησή του;

Ή το ΠΔ 79 που δε μπορεί να προβλέψει τα πάντα;

Η σχολική πραγματικότητα τελικά είναι πολύ πιο ρευστή από τις ανελαστικές διαστάσεις που τις προσδίδουν οι νόμοι.Ίσως μερικές φορές δεν πρέπει κάποιος να  ερμηνεύει πιστά τους νόμους ,ξέχωρα από τις ιδιαίτερες συνθήκες που μπορεί να διαμορφωθούν, γιατί μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με την δική του ερμηνεία από την ερμηνεία των νόμων που όμως δεν είχαν προβλέψει τη συγκεκριμένη περίπτωση.

Πηγή: fresh-education.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΣΟΚ με την Ανάκληση απορρυπαντικού πλυντηρίου ρούχων: Αόρατος κίνδυνος με επιβλαβείς χημικές ουσίες και ελλιπή επισήμανση

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

salata
Δροσερή σαλάτα από το Μαρόκο
Πρόκειται για μια δροσερή, πολύχρωμη σαλάτα, που συνδυάζει γλυκές και αλμυρές γεύσεις με πλούσια αρώματα και υφές.
Δροσερή σαλάτα από το Μαρόκο
souvlaki.jpg
Συνταγή για λαχταριστά κοτοσουβλάκια με σως μουστάρδας
Αρωματισμένα με λεμόνι, ρίγανη και σκόρδο και σερβιρισμένα με μια κρεμώδη σως μουστάρδας, αποτελούν έναν συνδυασμό που δεν απογοητεύει ποτέ.
Συνταγή για λαχταριστά κοτοσουβλάκια με σως μουστάρδας