Thumbnail
"Η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων"

Την έκπληξη και την ανησυχία της εκφράζει η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με το ζήτημα της φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σημειώνεται ότι οι θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων προκάλεσαν σάλο το προηγούμενο διάστημα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΔΑ:

"Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου εκφράζει έκπληξη και ανησυχία για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων σχετικά με το ζήτημα της φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές εκφράζονται στο Υπόμνημά του για το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις  για την Έρευνα και άλλες διατάξεις». Οι θέσεις του Συνδέσμου είναι αντίθετες με κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης και υποδηλώνουν βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία. Ως τέτοιες επιτείνουν τις διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αναπαράγουν τον κοινωνικό ρατσισμό και στιγματίζουν ευάλωτες ομάδες του μαθητικού πληθυσμού ως ανεπιθύμητες ή προβληματικές.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται στο Υπόμνημα: «Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία […]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.»»

Η θέση αυτή είναι αντίθετη με μια σειρά εθνικών και διεθνών κειμένων για τα δικαιώματα του ανθρώπου που θεμελιώνουν και ορίζουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Με την έννοια αυτή, δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Γεννά ωστόσο βαθύ προβληματισμό ως προς το πώς αντιλαμβάνονται φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας τον θεσμικό τους ρόλο. Νιώθουμε λοιπόν την ανάγκη να θυμίσουμε στο ΔΣ των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων ότι η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση."

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Πανελλήνιες: Οι σχολές με τις υψηλότερες βάσεις το 2020
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ
Ο κορυφαίος υποψήφιος του 2ου Επιστημονικού Πεδίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, συγκέντρωσε 19.640 μόρια - Πώς τα κατάφερε και ποιοι είναι οι...
Αυτός είναι ο “πρώτος των πρώτων” στις Πανελλαδικές 2025 με 19.640 μόρια - Στόχος του το ΕΜΠ