Thumbnail
του Σωτήρη Σκαρτσίλα

Υπηρετώντας συλλογική απόφαση του ρεύματος στο οποίο συμμετέχω, χωρίς κανένα συμβιβασμό και καμιά έκπτωση από θέσεις και αξίες που παλέψαμε και παλεύουμε ασυμβίβαστα χρόνια τώρα, συμμετείχα στη διαδικασία επιλογής διευθυντών της Α’ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθηνών.  

Πυξίδα μας, οι μεγάλες μάχες των συλλόγων διδασκόντων ενάντια στην αξιολόγηση στην προηγούμενη απόπειρα εφαρμογής της αλλά και τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση των διευθυντών στις 20 Ιούνη, ποσοστά που προοιωνίζουν ότι οι επίδοξοι αξιολογητές δε θα κάνουν περίπατο και στη νέα απόπειρα εφαρμογής της, από το Σεπτέμβρη.

Μια συμμετοχή πολιτική που έγινε σαφής από τις θέσεις με τις οποίες προσήλθα στη συνέντευξη, θέσεις που δημοσίευσα λίγο πριν τη διαδικασία, υπεράσπισα με την τοποθέτησή μου ενώπιον του συμβουλίου, αλλά και κατέθεσα στα πρακτικά. Θέσεις που κατέδειξαν ότι:

  • Η διαδικασία επιλογής στελεχών είναι μια διαδικασία αξιολόγησης που ανοίγει το βεντάλια της γενικευμένης εφαρμογής της σε όλη την εκπαίδευση. Τη χωρίζει άβυσσος από το ιστορικό μας αίτημα για ένα δημοκρατικό σχολείο με κυρίαρχο το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων αλλά και την εκλογή ενός αιρετού και ανακλητού «διευθυντή», ενός εκπροσώπου του συλλόγου διδασκόντων, των αποφάσεων και των επιλογών του για τη λειτουργία του σχολείου, χωρίς προνόμια και με ανώτατο όριο θητείας. Στοχεύει στη δημιουργία ενός σώματος μονίμων διευθυντών που θα ανακυκλώνεται στα σχολεία και έχοντας αποδεχθεί την αξιολόγηση, στη συνέχεια θα την υπηρετήσει και θα την εφαρμόσει στις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς.

  • Υπάρχουν, στον αντίποδα όλων αυτών των επιδιώξεων, ο πολιτισμός και οι αξίες της μαχόμενης εκπαίδευσης που μπορούν να αρθρώνονται ως αντίπαλος λόγος σε κάθε  διαδικασία χωρίς διλήμματα, εκπτώσεις, συμβιβασμούς, συνδιαλλαγή με την πολιτική των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, των περικοπών και της αξιολόγησης, για την οποία δήλωσα εμφατικά ότι είμαι αντίθετός της και δεν πρόκειται να την υπηρετήσω από οποιαδήποτε θέση.   

Λίγο πριν τη δήλωση προτιμήσεων σχολείων από τους υποψηφίους, με την οποία ολοκληρώνεται η διαδικασία της επιλογής διευθυντών, είναι ορατή η δυνατότητα, μέσω μιας κατάλληλης δήλωσης, να «πιάσω» μια θέση διευθυντή σε ένα σχολείο. Δηλώνω όμως μόνο τα σχολεία μου, 34-88 Δ.Σ. Αθηνών, κι ας είναι ορατό πως δεν τα «πιάνω». Η συμμετοχή μου στη διαδικασία ήταν καθαρά πολιτική και η δήλωση προτίμησης θα μείνει πιστή στις αξίες που υπερασπίζουμε. Δεν ενδιαφέρομαι «να διευθύνω» κάποιο σχολείο, αλλά αγωνίζομαι-αγωνιζόμαστε για να είναι κυρίαρχος ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου και κάποιος-α, σαρξ εκ της σαρκός του, να τον εκπροσωπεί με ανακλητότητα και εναλλαγή.  Αυτόν τον συμβολισμό έχει η δήλωση προτίμησης μου.

Τέλος, σε ό,τι με αφορά, όσο και το ρεύμα στο οποίο συμμετέχω, είναι φανερό πως δεν αλλάζουμε στρατόπεδο κι όσα είπαμε ισχύουν: Συνεχίζουμε τη μάχη για το δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό σχολείο των όλων των ίσων και των διαφορετικών, όπως και των παιδιών του πολέμου, της οικονομικής εκμετάλλευσης, της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ενάντια στη λογική των χορηγών και της αγοράς, που αποτελούν σήμερα τον πυρήνα της μνημονιακής πολιτικής και επιταγή των ΟΟΣΑ, ΕΕ κ ΔΝΤ.

Ούτε όμως πιστεύουμε ότι στη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, που ξεκινά από το Σεπτέμβρη, είναι κανείς δεδομένος. Αντίθετα, καλούμε κάθε συνάδελφο, από όποια θέση κι αν υπηρετεί σε κάθε σχολείο, να μη βάλει πλάτη στην επέλαση του επιθεωρητισμού και της χειραγώγησης με τη σφραγίδα του ΟΟΣΑ, τιμώντας τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο. Σε αυτή τη μάχη θα κριθούμε όλοι – το διακύβευμα μεγάλο.

21 Ιουλίου 2017

του Σωτήρη Σκαρτσίλα,

μέλος του ΔΣ του συλλόγου Αθηνά,

από την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
arxaioi
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι που έκαναν χρήση ουσιών
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
EGKEFALOS
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
Τα ευρήματα της ομάδας βασίζονται σε προηγούμενη έρευνα του Arizona State University που καταδεικνύει μια σχέση μεταξύ της έκθεσης στη γλυφοσάτη και...
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
κεπ
Είστε απόφοιτος λυκείου; Διορίζεστε σε ΚΕΠ με Μητρώο ΑΣΕΠ αυτή την εβδομάδα
Χιλιάδες μόνιμες θέσεις σε ΚΕΠ και Δήμους για απόφοιτους λυκείου ίσως και αυτή την εβδομάδα - Άμεσα χρειάζεται να φτιάξετε ηλεκτρονικό Μητρώο ΑΣΕΠ
Είστε απόφοιτος λυκείου; Διορίζεστε σε ΚΕΠ με Μητρώο ΑΣΕΠ αυτή την εβδομάδα