Thumbnail
Αναλυτικά το κείμενο

Απάντηση στο κείμενο του Γιάννη Αγγελάκα που ζητούσε από τον υπουργό να αποσύρει το τραγούδι "Γιορτή" από την ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών εξέδωσε η  Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά.

Στην προηγούμενή του επιστολή ο γνωστός καλλιτέχνης αντιδρούσε στην απόφαση της αφαίρεσης των τραγουδιών "Μπαγάσας" του Νικόλα Άσιμου και "Συννεφούλα" του Διονύση Σαββόπουλου, ύστερα από παρέμβαση της εκκλησίας.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την απάντηση στον Γιάννη Αγγελάκα, όπως διμοσιεύεται στο tvxs.gr:

"Αγαπητέ Γιάννη Αγγελάκα,

μετά τη δημοσιοποίηση του άρθρου - επιστολής σου, με την οποία ζητάς «από τον κύριο Υπουργό να αποσύρει από την διδακτέα ύλη και το τραγούδι μας “Γιορτή” (αν όντως υπάρχει τέτοια πρόταση)», οφείλουμε να σου εκθέσουμε πώς έχουν τα πράγματα σχετικά με τη χρήση τραγουδιών σου (ναι... δεν είναι ένα, δεν είναι μόνο η «Γιορτή») στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) για τα Θρησκευτικά και την ενσωμάτωσή τους τόσο στο προσωρινό υλικό, αλλιώς «Φάκελο Μαθήματος», που θα διανεμηθεί τη νέα σχολική χρονιά 2017-18 στους μαθητές και στις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, όσο και στο προτεινόμενο διδακτικό υλικό, που έχει ήδη αναρτηθεί σε ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Το τραγούδι σου «Γιορτή» περιλαμβάνεται στη στήλη με τις Ενδεικτικές Δραστηριότητες, και ειδικότερα στις «Ομαδικές/Διερευνητικές», της 5ης Θεματικής Ενότητας της Γ΄ Γυμνασίου με τίτλο «Ελπίδα και αγώνας για τη μεταμόρφωση της ζωής και του κόσμου» του νέου ΠΣ για τα Θρησκευτικά (1). Στη στήλη αυτή, μαζί με άλλα έργα τέχνης, όπως το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου «Η μέρα κείνη δε θ΄ αργήσει», προτείνεται ένα ακόμη δικό σου τραγούδι, ο «Ωκεανός». Σε αυτά τα τραγούδια το νέο Πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα διδακτικής επεξεργασίας, αξιοποιώντας ένα από τα μοτίβα του έντεχνου συλλογισμού (Artful Thinking), το «ακούγοντας 2 x 10». Η «Γιορτή», όπως και τα υπόλοιπα τραγούδια που αναφέρθηκαν, επιλέχθηκαν γιατί συνδέονται νοηματικά κι αναδεικνύουν την υποενότητα «Η σιωπηλή επανάσταση της τέχνης» του εισαγωγικού Βασικού Θέματος με τίτλο «Η μεταμόρφωση του κόσμου ως πανανθρώπινο αίτημα».

Έτσι κρίθηκε από τους συντάκτες του νέου ΠΣ: ότι μπορούν να υπηρετήσουν τη μαθησιακή προσδοκία «να εντοπίζουν οι μαθητές και κατανοούν το αίτημα της ελπίδας και της μεταμόρφωσης, όπως εκφράζεται στην πολιτική και στην τέχνη, διατυπώνοντας τις δικές τους κρίσεις». Πρέπει ακόμα να γνωρίζεις ότι η συντακτική ομάδα που ετοίμασε τον Φάκελο Μαθήματος της Γ΄ Γυμνασίου (2), συμπεριέλαβε στην ίδια Θεματική Ενότητα απόσπασμα από ένα ακόμη τραγούδι σου, το «Σιγά μην κλάψω».

Θα συμμεριζόμασταν την αντίδρασή σου στην «απόπειρα λογοκρισίας», όπως αυτή παρουσιάστηκε ως τέτοια σε αρκετά μέσα πληροφόρησης και παραπληροφόρησης, όμως κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα δεν συνέβη, όπως άλλωστε διευκρίνισε το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του (3). Παρά τις πολλαπλές κι απίθανες απόπειρες κατασυκοφάντησης ή εκμετάλλευσής του, το νέο ΠΣ για τα Θρησκευτικά (με ό,τι αυτό περιέχει και προτείνει) θα κριθεί τα επόμενα χρόνια από τους μόνους που έχουν πια δικαίωμα λόγου σε αυτό: τους μαθητές και τους καθηγητές τους.

Αν αυτοί το θελήσουν, αυτό που εσύ εμπιστεύθηκες στους συνανθρώπους σου με τα τραγούδια σου – κι εμείς συμπεριλάβαμε στο Πρόγραμμα Σπουδών – ίσως και να «ανοίξει μια ρωγμή απ' το μικρό τους κελί ως το άπειρο» και να τους ταξιδέψει στη δική τους «γιορτή» – ερήμην όλων ημών και σε πείσμα όλων αυτών... τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την εκπόνηση του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου".

Τα ονόματα των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που υπογράφουν το κείμενο: Αντώνης Παναγάκης, Γιώργος Παπαδόπουλος, Γιώργος Στριλιγκάς, Δημήτρης Μόσχος, Θανάσης Νευροκοπλής, Κωνσταντίνος Ζορμπάς, Όλγα Γριζοπούλου, Παναγιώτης Υφαντής, Σταύρος Γιαγκάζογλου.

1) Βλέπε σελ. 102 του νέου ΠΣ Θρησκευτικών Δημοτικού-Γυμνασίου (ΦΕΚ 2104-19.06.2017).

2) Βλέπε σελ. 110 του Φακέλου Μαθήματος Γ΄ Γυμνασίου.

3) 'Οπου σημειώνεται ότι: «Ο διάλογος μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας για το μάθημα των Θρησκευτικών αφορούσε τα Προγράμματα Σπουδών. Το προτεινόμενο διδακτικό υλικό δεν αποτέλεσε αντικείμενο του διαλόγου."

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»