Τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος της Β΄ τάξης του Τομέα «Ηλεκτρολογίας , Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού».
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών ηλεκτρολόγων

 

Κ. Υφυπουργέ,

Με το ΦΕΚ 1427/τ.Β΄/ 26-04-2017 έγινε τροποποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος της Β΄ τάξης του Τομέα «Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού». Συγκεκριμένα, από το μάθημα «Αυτοματισμοί, Αισθητήρες – Βασικά Ψηφιακά Ηλεκτρονικά», το οποίο ήταν μια ώρα Θεωρία και τρείς ώρες Εργαστήριο, έφυγε το διδακτικό αντικείμενο των Βασικών Ψηφιακών Ηλεκτρονικών, το οποίο ενσωματώθηκε στο μάθημα «Βασικά Ηλεκτρονικά» το οποίο ήταν μία ώρα Θεωρία και τρείς ώρες Εργαστήριο. Με την τροποποίηση αυτή, αλλάξατε τους τίτλους των μαθημάτων αλλά και τις ώρες που διδάσκονταν, ως ακολούθως:

1)   «Αυτοματισμοί, Αισθητήρες» με 2 ώρες (μόνο) Εργαστήριο  και

2) «Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά» με 2 ώρες θεωρία και 4
      εργαστήριο.

Με την παραπάνω τροποποίηση καταργείται εντελώς η μια ώρα της θεωρίας και περιορίζονται οι ώρες εργαστηρίου των Ηλεκτρομηχανικών Αυτοματισμών. Το γεγονός αυτό καθιστά αδύνατη την πραγματοποίηση ασκήσεων, διότι στις δύο αυτές ώρες πρέπει να καλυφθεί το αντικείμενο και θεωρητικά και εργαστηριακά. Οπότε καθίσταται δυσλειτουργικό ένα πολύ σημαντικό μάθημα της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων, με κυκλώματα πολύπλοκα τα οποία δεν αφομοιώνονται εύκολα  από τους μαθητές με βάση  τις προηγούμενες γνώσεις και  δεξιότητες τους,  αλλά και κυκλώματα που απαιτούν υψηλές τάσεις (μέχρι 400Volt) για την πραγματοποίηση τους. Επίσης, το μάθημα αυτό  είναι η βάση για την κατανόηση των Αυτοματισμών με PLC, μάθημα που διδάσκεται στην Γ΄ ΕΠΑΛ .

Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε το μάθημα, έχουμε διαπιστώσει ότι για την πλειοψηφία των διδακτικών ενοτήτων  επαρκούν οριακά οι τρείς ώρες εργαστηρίου.

Θεωρούμε ότι αυτή η υποβάθμιση του συγκεκριμένου αντικειμένου είναι αδικαιολόγητη και πλήττει κατάφορα την γνωστική επάρκεια των μαθητών της ειδικότητας των Ηλεκτρολόγων.

Επιπροσθέτως δεν ζητήθηκε η γνώμη των εκπαιδευτικών, των επιστημονικών ενώσεων αλλά ούτε και των σύμβουλων των αντίστοιχών ειδικοτήτων

Παρακαλούμε να επανεξεταστεί η αλλαγή αυτή και να δοθεί στο γνωστικό αντικείμενο των  Αυτοματισμών η σημασία και ο «χρόνος» που του πρέπει, διότι αποτελούν τεχνολογία αιχμής, βασικό κομμάτι στην αγορά εργασίας και τομέας σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση άμεσα συνδεδεμένος με την Ηλεκτρολογική ειδικότητα.

Αν υπάρχει ανάγκη/απαίτηση να υπάρχει απόλυτη ισοτιμία στις ώρες των μαθημάτων μεταξύ των Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών, τότε καταργούμε το τρίτο αντικείμενο του συγχωνευμένου τομέα - δηλαδή από τον τομέα  «Ηλεκτρολογίας , Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού», εν γνώση μας καταργούμε το «Αυτοματισμού».  Καταλήγουμε δηλαδή σε μια ξεκάθαρα συντεχνιακή/συνδικαλιστική – και όχι παιδαγωγική, όπως θα έπρεπε- προσέγγιση του σοβαρού θέματος των Ω.Π. και Α.Π. σπουδών των μαθητών μας. Η προσέγγιση αυτή είναι σε βάρος της γνωστικής πληρότητας και επάρκειας των αποφοίτων του τομέα μας.

Άλλωστε, η παραπάνω ανάγκη/απαίτηση, την οποία θεωρούμε παράλογη, ίσως να μπορούσε να ικανοποιηθεί με κάποιο άλλο τρόπο και όχι σε βάρος του σημαντικού αυτού τεχνολογικού και επαγγελματικού πεδίου. Προτείνουμε :

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΩΡΕΣ

 

Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος)

2Θ+2Ε

 

Κοινή ανάθεση

 Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις

 

2Θ+3Ε

Ανάθεση ηλεκτρολόγων

 Ηλεκτρολογικό – Ηλεκτρονικό Σχέδιο με Η/Υ

Κοινή ανάθεση

Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Συστήματα και στα Δίκτυα Επικοινωνιών

 

Ανάθεση ηλεκτρονικών

Αυτοματισμοί, Αισθητήρες

3 (Θ+Ε)

Ανάθεση Ηλεκτρολόγων

Αναλογικά και Ψηφιακά Ηλεκτρονικά

2Θ+3Ε

Ανάθεση Ηλεκτρονικών

 

Με την παραπάνω πρόταση επιμερίζουμε ισομερώς τις ώρες και δίνουμε τη δυνατότητα στο μάθημα των Αυτοματισμών να πραγματοποιηθεί καλύτερα.

     Επίσης προτείνουμε να συμπεριληφθούν τα παρακάτω γνωστικά  αντικείμενα/μαθήματα στη Γ΄ τάξη της ειδικότητας μας:

 

  1. Παραγωγή, Μεταφορά και Διανομή Ηλεκτρικής Ενέργειας και ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας)

  2. Ηλεκτρική Κίνηση και Έλξη

 

με σκοπό να εμπλουτισθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα  με μαθήματα που άπτονται της επιστήμης της Ηλεκτρολογίας και ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του επαγγελματικού χώρου,

Κ. Υφυπουργέ,

σας ζητάμε να ενεργήσετε (-όχι  συντεχνιακά για ένα θέμα που δεν είναι συντεχνιακό αλλά βαθιά παιδαγωγικό) άμεσα και να αποκαταστήσετε την στρέβλωση αυτή (πριν την έναρξη του επόμενου διδακτικού έτους 2017-18).

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Lockdown: Πότε θα επιτραπεί η μετακίνηση εκτός νομού

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

vomvardismos israil
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Ένας ακόμα νεκρός από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στη Δυτική Όχθη - Κατέρρευσε κτίριο 13 ορόφων από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη Γάζα
Παλαιστίνη: Αυξάνονται τα θύματα από τους ισραηλινούς βομαρδισμούς
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
«Κάτω τα χέρια από το αιματοβαμμένο 8ωρο», σημειώνει ο ΣΕΠΕ «ο Σωκράτης», καλώντας σε κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας την Τετάρτη
Εργασιακά: Κάλεσμα εκπαιδευτικών σε κινητοποίηση την Τετάρτη
mitsotakis
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
«Από την επόμενη σχολική χρονιά, τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα θα φτάσουν τα 112 από 62», σημειώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Πρότυπα-Πειραματικά - Μητσοτάκης: Προεκλογική δέσμευση η ενίσχυσή τους
we are Europe_cover
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ
«Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς»: μια μοντέρνα έκδοση για παιδιά 7 – 11 ετών, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η Ευρώπη Είμαστε Εμείς: Ένα βιβλίο για παιδιά και τα 40 χρόνια στην ΕΕ