Thumbnail
Πρόταση για την αντιμετώπιση της κατάστασης στα ΕΠΑΛ

Ανάπτυξη γραμματισμού μαθητών/τριών ΕΠΑ.Λ.

του Κωνσταντίνου Ανδριανουπολίτη
Με αυτόν τον τίτλο η διοίκηση του ΙΕΠ αποφάσισε την υλοποίηση  προγράμματος διδακτικών εφαρμογών για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ.
Ο όρος γραμματισμός, εκ πρώτης όψεως, υπονοεί ότι οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είναι αγράμματοι και χρειάζονται γραμματισμό!
Είναι γεγονός ότι οι μαθητές που γράφονται στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. έχουν κενά στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Για το γεγονός αυτό, που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, θα πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία του κακού στο Γυμνάσιο ίσως και στο Δημοτικό.
Το Επαγγελματικό Λύκειο δεν είναι το σχολείο το οποίο καλείται να συμπληρώσει τα κενά στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Αυτά τα κενά είναι υποχρεωμένη να τα καλύπτει πιο πριν, η υποχρεωτική εκπαίδευση στην οποία η προαγωγή γίνεται σήμερα σχεδόν αυτόματα.
Εάν λοιπόν θέλουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο γενικής παιδείας στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είναι απαραίτητο να βελτιωθεί το επίπεδο γενικής παιδείας στο Γυμνάσιο διότι από εκεί προέρχονται οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ.
Η επικρατούσα άποψη ότι αφού είναι υποχρεωτική εκπαίδευση το Γυμνάσιο, πρέπει να το τελειώνουν οι μαθητές χωρίς εμπόδια, έχει οδηγήσει στο φαινόμενο πχ.  μαθηματικοί να υπογράφουν απολυτήρια για μαθητές τους όταν γνωρίζουν ότι δεν ξέρουν να κάνουν διαίρεση ή φιλόλογοι για μαθητές τους που δεν μπορούν να γράψουν μια πρόταση χωρίς ορθογραφικά η συντακτικά λάθη.
Η εκπεφρασμένη άποψη του υπουργού παιδείας ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου έχουν ακυρωθεί ίσως χρειάζεται αναθεώρηση για να  συμπεριλάβει και άλλες τάξεις.
Η κατάσταση όμως σήμερα με τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. να υστερούν στα βασικά μαθήματα γενικής παιδείας δημιουργεί προβλήματα και στη διδασκαλία των «τεχνολογικών» μαθημάτων.
Τα μαθήματα γενικής παιδείας μπορεί να μην είναι αυτοσκοπός στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, είναι όμως απαραίτητα διότι είναι χρηστικά για τα υπόλοιπα μαθήματα.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής μπορεί να εφαρμοστούν, κατά την άποψή μας, άμεσα τα εξής:

1. Καθιέρωση διδασκαλίας μαθημάτων υποστήριξης (Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά) στην Α΄ και Β΄ τάξη, δύο ώρες την εβδομάδα το καθένα, επιπλέον του ωρολογίου προγράμματος και μετά το κανονικό ωράριο λειτουργίας του σχολείου.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων υποστήριξης στην ελληνική γλώσσα και στα μαθηματικά είναι υποχρεωτική για τους μαθητές των τάξεων αυτών, για τους οποίους διαπιστώνεται η ανάγκη διδακτικής υποστήριξης, ύστερα από διαγνωστική εξέταση που διενεργείται στην αρχή κάθε διδακτικού έτους.
Η βαθμολογία στα μαθήματα υποστήριξης, συνδιαμορφώνει την τελική βαθμολογία του μαθήματος.
Η καθιέρωση διδασκαλίας μαθημάτων υποστήριξης, είναι μεγάλης σημασίας για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι κατά κανόνα δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να βοηθηθούν με εξωτερικό φροντιστήριο.

2. Τα γενικά μαθήματα να έχουν εφαρμοσμένη μορφή και να είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των ειδικοτήτων πχ. Αγγλικά – Γαλλικά ειδικότητας, Εφαρμοσμένη Φυσική και Χημεία κτλ.

3. Τα προγράμματα σπουδών και τα διδακτικά εγχειρίδια θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εφαρμοσμένων γενικών μαθημάτων.

Στην περίπτωση εφαρμογής των προτάσεων που αναφέρθηκαν φρονούμε ότι  οι μαθητές θα πάψουν να αντιπαθούν ή και να μισούν τα γενικά μαθήματα διότι θα αντιληφθούν στην πράξη την χρησιμότητα των μαθημάτων αυτών για την ειδικότητά τους και την μετέπειτα σταδιοδρομίας τους.
Το κόστος για τη διδασκαλία των μαθημάτων υποστήριξης, που δεν θα είναι μεγάλο, είναι δυνατόν να καλυφθεί με κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή εάν «σκοντάψει» στις πιστώσεις εκτός ΕΣΠΑ, τότε το Γυμνάσιο είναι υποχρεωμένο να αναλάβει τον γραμματισμό των μαθητών/τριών του ώστε να αποφοιτούν επαρκείς.
Εάν ο γραμματισμός καθιερωθεί στο Γυμνάσιο, όπως είναι και το σωστό, τότε δεν θα χρειάζονται γραμματισμό οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ.
Το πως ακριβώς θα γίνει ο γραμματισμός αυτός είναι υπόθεση της διοίκησης του ΙΕΠ το οποίο έχει αναλάβει την αντίστοιχη πρωτοβουλία για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ.

Ίδωμεν

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ