Thumbnail
Νέο Λύκειο

Eισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ με βάση την απόδοση των υποψηφίων σε δύο ή τρία μαθήματα «ειδικότητας» και σε ένα ή δύο ακόμη κοινά μαθήματα για όλους τους μαθητές. Τέλος στη μονόωρη διδασκαλία μαθημάτων σε όλο το Λύκειο, όπου στην τελευταία του τάξη τα μαθήματα περιορίζονται αισθητά και η διδασκαλία τους θα είναι δίωρη ή και τρίωρη ημερησίως. Τριετές γυμνάσιο, μία χρονιά-«γέφυρα» στην Α' Λυκείου και ένα ουσιαστικά διετές Λύκειο που θα καταλήγει σε μια τελευταία τάξη, όπου θα γίνονται οι βασικές επιστημονικές επιλογές των μαθητών πριν από την ανώτατη εκπαίδευση.

Ολα αυτά αποτελούν τη φιλοσοφία του «πορίσματος των πορισμάτων» για τις αλλαγές σε Λύκειο και πανελλαδικές εξετάσεις, το οποίο κατατίθεται την ερχόμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Πρόκειται για το τελικό πόρισμα που συντάχθηκε από τους επιστήμονες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και στο οποίο συνδέονται όλα τα πορίσματα που κατατέθηκαν ως σήμερα για τα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων και αναδιάρθρωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο.

Αλλαγές με ορίζοντα τριετίας

Σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα της Μάρνυς Παπαματθαίου στην εφημερίδα «Το Βήμα» παρουσιάζεται το σχέδιο με τις κρίσιμες αλλαγές που σχεδιάζονται αυτή τη στιγμή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, με ορίζοντα εφαρμογής την επόμενη τριετία. Σύμφωνα με τις προτάσεις του ΙΕΠ που κατατίθενται, μέσα στην εβδομάδα, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

-Συνδέονται η γενική και η τεχνική εκπαίδευση, καθώς ως και την Α' Λυκείου τα μαθήματα θα είναι κοινά και θα απευθύνονται και στις δύο κατευθύνσεις. Ετσι, οι μαθητές θα έχουν μια γενική κοινή μόρφωση και από τη Β' τάξη του Λυκείου θα κάνουν τις εκπαιδευτικές τους επιλογές και θα κατευθύνονται στην τεχνική εκπαίδευση ή θα παραμένουν στη γενική με στόχο τα ανώτατα ιδρύματα.

-Η Α' Λυκείου εντάσσεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση, η οποία γίνεται 11ετής, ενώ μελετάται να γίνει υποχρεωτική και μία ακόμη τάξη νηπιαγωγείου.

-Η πρόταση του πορίσματος υπό τον καθηγητή κ. Αντώνη Λιάκο σχετικά με το τετραετές Γυμνάσιο, ενώ πολιτικά υιοθετείται, χωροταξικά δεν προχωράει καθώς θεωρείται δύσκολη και δαπανηρή η μετατροπή της βαθμίδας σε πανελλαδικό επίπεδο. Το Γυμνάσιο παραμένει τριετές, αλλά ουσιαστικά τον ρόλο «γέφυρας» αποκτά η Α' Λυκείου, η οποία παιδαγωγικά και επιστημονικά συνδέεται πιο πολύ με τα τρία προηγούμενα χρόνια στη ζωή ενός μαθητή, αλλά ταυτόχρονα τον εισάγει στην... ενηλικίωση του Λυκείου.

«Μπακαλορεά» και Πανελλαδικές

Σχετικά με το νέο απολυτήριο που θα δίνουν τα σχολεία και στόχος είναι να αποτελεί το εισιτήριο της εισόδου των νέων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, το πόρισμα του ΙΕΠ αναφέρει:

-Τα μονόωρα μαθήματα σε όλο το Λύκειο σταματούν. Τα μαθήματα θα διδάσκονται καθημερινά δίωρα, ενώ στην κρίσιμη Γ' Λυκείου η διδασκαλία του κάθε μαθήματος θα γίνεται περισσότερες ώρες.

-Στο Λύκειο τα διδασκόμενα μαθήματα θα είναι λιγότερα από σήμερα. Στη δε Γ' Λυκείου αισθητά λιγότερα. Η τελευταία τάξη του Λυκείου μετατρέπεται σε τάξη «επιλογής»: Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών κατευθύνσεων και «μπουκέτων» μαθημάτων, ανάλογα με το επιστημονικό τους ενδιαφέρον, ενώ θα έχουν και ένα ή δύο μαθήματα κοινά για όλους.

-Στο τέλος της Γ' Λυκείου θα δίνονται εθνικού τύπου εξετάσεις σε λίγα μαθήματα (πιθανότατα τέσσερα), στο πρότυπο των παλαιών «Δεσμών». Ετσι, οι μαθητές της τάξης θα διδάσκονται όλοι ένα ή δύο μαθήματα υποδομής και στη συνέχεια θα επιλέγουν με βάση τα ενδιαφέροντά τους από ένα «μπουκέτο» τεσσάρων μαθημάτων «ειδικότητας» ανάλογα με την επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

-Τα μαθήματα αυτά θα καθοριστούν σε δεύτερο επίπεδο από την Πολιτεία και τα αρμόδια Ινστιτούτα της και όχι από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

-Η είσοδος στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα γίνεται με βάση την επίδοση ενός υποψηφίου σε δύο ή τρία μαθήματα «ειδικότητας» και ένα ή δύο ακόμη μαθήματα κοινά για όλους. Αν ένας υποψήφιος δώσει τέσσερα μαθήματα «ειδικότητας», θα έχει τη δυνατότητα να κάνει συνδυασμό σχολών και επιστημονικών περιοχών.

-Το απολυτήριο θα λαμβάνεται με βάση τον ενδοσχολικό βαθμό και λιγότερο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία όμως θα «μετρούν» για την εισαγωγή των υποψηφίων στις σχολές που τους ενδιαφέρουν.

-Η Β' Λυκείου θα είναι μια τάξη μεταβατική, με στόχο να μπορέσουν οι μαθητές να επιλέξουν την επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

-Η ενδοσχολική αξιολόγηση και στις δύο τάξεις θα συνεχίσει όπως γίνεται και σήμερα με τεστ τετραμήνων, ενώ θα αναδειχθούν βαθμολογικά οι εργασίες και τα projects.

-Δεν προτείνεται η λειτουργία ενός πρώτου «προπαρασκευαστικού» έτους στα ΑΕΙ, καθώς αυτό θα γίνεται στην τελευταία τάξη του Λυκείου και επιπλέον η αρμόδια επιτροπή δεν θέλησε να παρέμβει και σε θέματα λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης.

-Η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές των ανωτάτων ιδρυμάτων και όχι σε τμήματα, κάτι που κρίνεται λειτουργικά πιο εύκολο.

-Δεν υιοθετείται η εισήγηση για να δοθεί η δυνατότητα σε μαθητές να επιλέγουν φοίτηση για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου ή Πιστοποιητικού Σπουδών.

Στην επόμενη φάση το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα καθορίσει αναλυτικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα σε γυμνάσια και λύκεια και στα σχολικά βιβλία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κεριά, θάνατος, θλίψη
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Τις μέρες αυτές συνηθίζουμε να ευχόμαστε ό,τι δεν κάνουμε τον υπόλοιπο χρόνο: αγάπη και αλληλεγγύη, καλή Ανάσταση, ενώ τα «χριστιανικά μας ένστικτα»...
Καλό Πάσχα με Αντίσταση
Εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό
Τι λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
Εκπαιδευτικοί : Σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας που «μετράει» για πρόσληψη ή διορισμό