Τα παιδιά της ποιητικής παρορμητικότητας
και ταυτόχρονα θύματα της καταστατικής συνάρτησής τους με το περιβάλλον.
Κοινωνικό – εκπαιδευτικό,πολιτικό,οικονομικό.
Αφετηρία, το πολιτικό. Το της πόλεως ουσιώδες. Δυνάμει αξιακό.
Χώρος, άλλοτε διαρκούς κατάφασης , άλλοτε διαρκούς άρνησης
κι συχνά αυταρχίας διαφόρων βαθμών έντασης.
Με δυό λόγια η άρνηση άρθρωσης Λόγου. Λόγω αγκύλωσης.
Ή αλλιώς, η απουσία χρώματος.
Κι ανάμεσα στο όλον και το τίποτε,στο παντού και το πουθενά,όλα άσπρο-μαύρο.
Μόνο που κανένα από τα δύο δεν είναι χρώμα.
Το πρώτο όμως είναι σύνθεση όλων των χρωμάτων,
ενώ το δεύτερο τα “καταπίνει” όλα.
Η Χώρα που καταναλώνει το μέλλον των παιδιών της.
Γεωμετρικός-κοινός τόπος εξόχως καταναλωτικός.
Ζητούμενο, η ισορροπία, η οποία μειώνει την εντροπία (αταξία) του συστήματος.
Επειδή όμως το εν λόγω σύστημα είναι κατ΄ουσίαν υποσύστημα,
οι πρώτες αναγωγές των παιδιών στην ευρύτερη κλίμακα,
κατά την είσοδό τους δηλαδή στο σχολείο,
αλλά και στην κοινωνία των ανθρώπων
που υποκριτικά λένε “ναί” και σκέφτονται “όχι”,
αναπαράγουν τις στρεβλώσεις του όλου.
Εν αρχή, η επώδυνη έξοδος από την “μήτρα”, το σχολείο 9ετούς υποχρεωτικής
εκπαίδευσης αντί 12ετούς Παιδείας, με τα παιδιά βορά του υπερσυστήματος.
Εν τέλει, κατά κανόνα νευρωτικοί σοφοί και σπάνια ευτυχισμένοι αρτοποιοί.
Το λίγο του χωροχρόνου τους, το άπειρο πολύ της μοναξιάς τους.
Αφανείς... αντιήρωες ενίοτε, επιστήμονες,καλλιτέχνες,διανοούμενοι.
Συγκεκαλυμμένες και συχνά περιφερόμενες εγωπάθειες,
ορατές όμως ακόμη και στο σκοτάδι.
Ίσως, μάλλον, σίγουρα η πρωτογενής περί δικαίου – αισθητικής κοινή αντίληψη των παιδιών
μπορεί να διορθώσει τις στρεβλώσεις του όλου
και να υπάρξει συλλογική ηθική των ανθρώπων και μέλλον για τα παιδιά,
τα κατ’ εξοχήν σοβαρά άτομα αυτού του πλανήτη.
Κι όχι οι ηθικολογίες και τα ηθικά διδάγματα...από το πλεόνασμα πολιτικής υποκρισίας
με τοξικό ομόλογο - παράγωγο την αξιακή χρεωκοπία.
Όταν είναι βέβαιον ότι ακόμη και μία καλογραμμένη σελίδα,ενός σχολικού βιβλίου,
μπορεί να δώσει μια σιωπηλή μάχη για έναν καλύτερο κόσμο.
Γι αυτό “Ψωμί,Παιδεία,Ελευθερία και χωρο-χρόνο στα παιδιά , να χαράξουν τα όνειρα πορεία.”
Ο χωροχρόνος των παιδιών, που είναι η τέταρτη ή μήπως η πρώτη διάσταση της αρμονίας του σύμπαντος κόσμου;
Παναγιώτης Ι. Κύκλης
Εκπαιδευτικός - Χημικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ