Thumbnail
Αντιμετωπίζοντας τις αναγνωστικές δυσκολίες

Μέσα στις καταιγιστικές (αρνητικές) εξελίξεις της καθημερινότητας στο σχολείο, δεν έχουν χώρο  ερωτήματα και συζητήσεις όπως:

•    Όλα τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν;
•    Μπορούμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά ΟΛΑ τα παιδιά να αποκτήσουν τις δεξιότητες της ανάγνωσης;
•    Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές μέθοδοι;
•    Γιατί πρέπει να ξέρω τις προσεγγίσεις στην ανάγνωση;
•    Πρέπει να περιμένουμε την επίσημη διάγνωση για να αρχίσουμε την υποστήριξη των παιδιών;

Κι όμως η δεξιότητα της ανάγνωσης είναι δεξιότητα ζωής και το σχολείο φέρει ακέραιη την ευθύνη της αποτελεσματικής διδασκαλίας της, αν και πολλές φορές η ευθύνη μετακυλίεται στην οικογένεια που κοπιάζει (σε πολλά επίπεδα, συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού) να βρει λύση εκτός σχολείου.
Η ανάγνωση και γενικά η ανάπτυξη του γραπτού λόγου δεν είναι εγγενής δεξιότητα, κατ’ αντιστοιχία με τον προφορικό λόγο. Έτσι, δεν αποκτάται διαισθητικά, αλλά μόνο διά της διδασκαλίας. Βέβαια, το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών, γύρω στο 70%, αναπτύσσει τη δεξιότητα αυτή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, περνώντας εύκολα και αβίαστα, σχεδόν αυτόματα, από την κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης στην ευχερή ανάγνωση και την κατανόηση κειμένου, που είναι ο απώτερος στόχος.
Ωστόσο, το 30% είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών, που πρέπει να μας κινητοποιεί για να βρούμε άλλους τρόπους, μεθόδους και στρατηγικές, για να διδάξουμε αποτελεσματικά την ανάγνωση και να μειώσουμε μέχρι μηδενισμού τον αριθμό των παιδιών που αντιμετωπίζουν ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μέσα από το κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης που διαθέτει, οργανώνει ένα ετήσιο πρόγραμμα πιστοποίησης και εξειδίκευσης 500 ωρών, στις Αναγνωστικές Δυσκολίες, καλύπτοντας την ανάγκη της ενημέρωσης των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και επικαιροποίησης της γνώσης των ειδικών παιδαγωγών και εκπαιδευτικών εν γένει. 

Οι θεματικές του προγράμματος αυτού απαντούν στα παραπάνω ερωτήματα και δίνουν λύσεις, οι οποίες, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα είναι αποτελεσματικές και βοηθούν το μεγαλύτερο μέρος των παιδιών που δυσκολεύονται να αναπτύξουν τις δεξιότητες ανάγνωσης.

Η σημαντικότερη προσφορά του προγράμματος αυτού είναι η εντατική διδακτική παρέμβαση, η οποία λειτουργεί ως έγκαιρη παρέμβαση για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας που βρίσκονται σε επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών δυσκολιών, καθώς επίσης λειτουργεί ως εντατική διδακτική παρέμβαση για τα μεγαλύτερα παιδιά που δεν ανταποκρίνονται στη συνήθη (τυπική) σχολική διδασκαλία, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες ανάγνωσης στις οποίες υπολείπονται (π.χ. φωνημική και φωνολογική επίγνωση, ευχέρεια ή κατανόηση ανάγνωσης).

Περισσότερες πληροφορίες στο εδώ
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επεισόδια στη Νέα Σμύρνη το 2021
Ο 34χρονος της Πολυτεχνειούπολης είχε ξυλοκοπηθεί από τη ΔΙΑΣ στη Νέα Σμύρνη το 2021
Μια αναπάντεχη σύνδεση μεταξύ του 34χρονου φοιτητή της Πολυτεχνειούπολης και των επεισοδίων της Νέας Σμύρνης το 2021 ήρθε στο φως της δημοσιότητας
Ο 34χρονος της Πολυτεχνειούπολης είχε ξυλοκοπηθεί από τη ΔΙΑΣ στη Νέα Σμύρνη το 2021
108η Σύνοδος Πρυτάνεων
Σύνοδος Πρυτάνεων: Αίτημα για 1.500 προσλήψεις διοικητικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ
Την έκδοση προκήρυξης μέσω ΑΣΕΠ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για την πρόσληψη μόνιμου διοικητικού προσωπικού εισηγήθηκε στο υπουργείο Παιδείας...
Σύνοδος Πρυτάνεων: Αίτημα για 1.500 προσλήψεις διοικητικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ