Thumbnail
του Δ. Δραμιτινού

  Νοιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης???

Αλήθεια???  -  Από πότε???

Η Δευτέρα 4 Οκτωβρίου ορίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως η 3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Αντικείμενο είχε «Νοιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους». Πράγματι μια πολύ καλή προσέγγιση στον σχολικό αθλητισμό, με κοινωνικές προεκτάσεις.      

Προσπαθήσαμε όλοι μαζί να δείξουμε στα παιδιά μας, μια άλλη διάσταση του Αθλητισμού και μάλλον πρωτόγνωρη για αρκετούς, για να μην πω για του περισσότερους.  Αυτή του να συμμετέχεις για να νιώσεις την χαρά της συμμετοχής και του παιχνιδιού, να παίξεις για να χαρείς το παιχνίδι και όχι μόνο τη νίκη σαν αυτοσκοπός. Παίξαμε διάφορα ομαδικά αθλήματα και όχι χωρισμένοι σε τμήματα ή τάξεις για ευνόητους λόγους. Δεν μετράγαμε σκορ. Με λύπη μας παρατηρήσαμε , ότι για αρκετά παιδιά, αυτό και σαν σκέψη ακόμα ήταν αδιανόητη…

Είναι γνωστό ότι η κοινωνία μας με τις δομές τις, προάγει τον ανταγωνισμό και την αντιπαλότητα. Τα παιδιά μας από πολύ μικρά είναι μπολιασμένα με αυτό το συναίσθημα και τους είναι αρκετά δύσκολο να το εγκαταλείψουν.  Ένα κατά την γνώμη μας δύσκολο εγχείρημα, μιας και όλοι μας κατακλυζόμαστε  καθημερινά από τηλεοράσεις, εφημερίδες αλλά και δυστυχώς από αθλητικούς συλλόγους, από την προτροπή να κερδίσω ...να είμαι πρώτος.... ( to be the first!!!) Μια διάσταση που την εισάγαμε από το εξωτερικό μέσω των αθλητικών manager και που καμία σχέση δεν έχει με το Αρχαίο Ελληνικό Αθλητικό Ιδεώδες. 

Εμείς όμως σαν αθλητική εκπαιδευτική κοινότητα μήπως στρέφουμε τα παιδιά μας και προς αυτήν την κατεύθυνση??? Οι ενδοσχολικοί αγώνες στις πλείστες των περιπτώσεων, μεταξύ τμημάτων για το ποιο θα βγει πρώτο, δεν προάγει πρωτίστως τον ανταγωνισμό??? Οι αγώνες μεταξύ σχολείων για το ποιο θα πάρει την πρώτη θέση, δεν προάγουν την αντιπαλότητα???  

Σοφά ο Δήμος Λαυρεωτικής από πέρσι στους αγώνες μεταξύ σχολείων καθιέρωσε την αναμνηστική πλακέτα της συμμετοχής και όχι κύπελλο για πρώτη θέση, δεύτερη θέση κλπ. Ευθύνη όλων εμάς των καθηγητών Φυσικής αγωγής, είναι να μπορέσουμε να πείσουμε τα παιδιά μας, να «ανταγωνιστούν» τον εαυτό τους με σκοπό να γίνουν καλύτεροι και όχι τον διπλανό συμμαθητή τους. Το αν το καταφέρουμε θα το δούμε στην πορεία. Αξίζει όμως να πορευτούμε προς αυτήν την κατεύθυνση.

MSc Δραμιτινός Δημήτρης
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Φυσικοθεραπευτής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

perpatima_2912019_743.jpeg
«10.000 βήματα την ημέρα; Ξεχάστε τα!» – Γιατί το περπάτημα χωρίς ένταση δεν κάνει τη διαφορά
Περίπατοι με ουσία – Γιατί τα 10.000 βήματα δεν αρκούν, σύμφωνα με τον Christian Daulouède
«10.000 βήματα την ημέρα; Ξεχάστε τα!» – Γιατί το περπάτημα χωρίς ένταση δεν κάνει τη διαφορά