Thumbnail
Κλάδος ΠΕ04

Μελέτησα με προσοχή το κείμενο των συναδέλφων Βιολόγων για την ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04. Αυτό που με λύπη μου διαπίστωσα είναι ότι έχουν παρερμηνευθεί μερικά πράγματα.

Όταν κάποιοι συνάδελφοι έγραψαν ότι το μάθημα της Βιολογίας είναι εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, εννοούσαν ότι η ύλη και ο τρόπος που διδάσκεται είναι τέτοιος. Θα ήθελα να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι Βιολόγοι αν συμφωνούν με την ύλη της Βιολογίας και το αναλυτικό πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα ήθελα παρακαλώ ειδικό σχολιασμό για το μάθημα της Α΄ Λυκείου. Εγώ σαν Φυσικός θεωρώ ότι όλα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών τα τελευταία χρόνια έχουν υποβαθμιστεί και κατά παράδοξο τρόπο μισηθεί από την πλειοψηφία των μαθητών. Θα περίμενε κάποιος απλοποιώντας την ύλη των μαθημάτων και χρησιμοποιώντας εποπτικά μέσα να γίνουν πιο ελκυστικά στα παιδιά.

Όσον αφορά για την κριτική στους συναδέλφους που διδάσκουν Β΄ ανάθεση Βιολογία, θα έλεγα να την αφήσουν στους ειδικούς και προϊσταμένους του κλάδου. Αν αρχίσει ο καθένας από εμάς να αξιολογεί τους συναδέλφους του, τότε τα χειρότερα έπονται. Στην προκειμένη περίπτωση καλό θα ήταν με το φιλότιμο που έχει ο καθένας από εμάς να ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του και να βοηθά και να συμβουλεύει τους συναδέλφους του.

Οι Πανεπιστημιακές σχολές των θετικών επιστημών έχουν ετερογενή προγράμματα σπουδών είναι αλήθεια. Επίσης αλήθεια είναι όλοι εμείς που είμαστε απόφοιτοι αυτών των σχολών δεν είμαστε προετοιμασμένοι για όλα αυτά που ακολουθούν όταν κληθούμε να διδάξουμε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό όμως είναι θέμα της πανεπιστημιακής κοινότητας και του υπουργείου παιδείας.

Τα προγράμματα σπουδών είναι ετερογενή διότι οι φυσικές επιστήμες πλέον έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, που θα ήταν αδύνατον κάποιος να σπουδάσει όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί, σε βάθος, και να ειδικευτεί. Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών φυσικών επιστημών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου είναι το μοναδικό παράδειγμα στη Χώρα μας που προσφέρει μια γενική και όχι σε βάθος γνώση των φυσικών επιστημών στους σπουδαστές του. Τέτοιοι απόφοιτοι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέων αναγκών στην εκπαίδευση.

Επίσης θα ήθελα να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι Βιολόγοι, τι θα έλεγαν σε περίπτωση που ο κλάδος παραμείνει όπως είναι και οι ώρες στο αναλυτικό πρόγραμμα για το μάθημα της Βιολογίας μειωθούν. Αν θυμηθούμε πως ξεκίνησαν οι θετικές επιστήμες και με ποιο τρόπο εξελίχθηκαν θα αποφασίσουμε σε ποια μαθήματα θα πρέπει να δίνουμε βαρύτητα. Τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι οι κολώνες των θετικών επιστημών και δεν χρειάζεται να το αναλύσω διότι απευθύνομαι σε συναδέλφους που καταλαβαίνουν. Είναι άραγε τυχαίο ότι οι περισσότερες σχολές του πανεπιστημίου καθώς επίσης και οι ιατρικές και οι πολυτεχνικές ως βασικά μαθήματα του πρώτου έτους έχουν τα Μαθηματικά και τη Φυσική; Είναι απαραίτητες τόσες ώρες Βιολογίας στα σχολεία όταν η πλειονότητα των μαθητών που θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα τη χρειαστούν σχεδόν καθόλου;

Νομίζω ότι οι συνάδελφοι υποστηρίζουν τη μη ενοποίηση του κλάδου κοιτώντας μόνο το τωρινό αναλυτικό πρόγραμμα και όχι το συμφέρον των παιδιών.

Όταν μιλάμε για εργασιακά συμφέροντα καλύτερα να προσέχουμε τι λέμε. Εγώ προτείνω να πολεμήσουμε το διαίρει και βασίλευε του υπουργείου και να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να αναβαθμίσουμε τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις Φυσικές Επιστήμες οφείλουμε τόσα, ας τους φερθούμε ανάλογα και εμείς και η ηγεσία του υπουργείου.

Βασίλειος Σάββας

Φυσικός

Αντιπρόεδρος Π.Ε.Α.Δ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ζητούνται Βιολόγοι, Φυσικοί, Χημικοί με 3ετή εμπειρία σε σχολείο για εξ αποστάσεως επιστημονικό project

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 11/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ, Τρίτη 10/6: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα σημερινά μαθήματα
Πανελλήνιες 2025 - ΕΠΑΛ: Το alfavita όπως κάθε φορά έτσι και σήμερα μεταδίδει πρώτο τα θέματα και τις απαντήσεις τους
Πανελλήνιες - ΕΠΑΛ, Τρίτη 10/6: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα σημερινά μαθήματα
Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλαδικές 2025-ΕΠΑΛ: Οι απαντήσεις στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ)
Το alfavita δημοσιεύει τις απαντήσεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2025 στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ)
Πανελλαδικές 2025-ΕΠΑΛ: Οι απαντήσεις στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ)
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
ΑΣΕΠ 3Κ/2025: Έρχονται 450 μόνιμες θέσεις με απολυτήριο Λυκείου σε μουσεία & αρχαιολογικούς χώρους
Οι ειδικότητες που ζητούνται στην προκήρυξη 3Κ/2025 - Τι είναι η «επικουρία» στο ΑΣΕΠ και πώς μπορούν να πάρουν μέρος όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου
ΑΣΕΠ 3Κ/2025: Έρχονται 450 μόνιμες θέσεις με απολυτήριο Λυκείου σε μουσεία & αρχαιολογικούς χώρους
ocn_agglika
UCERT: Κορυφαίος φορέας στη Πιστοποίηση Αγγλικών - Αποκλειστικός συνεργάτης του OCN London
Κορυφαία Πιστοποίηση Αγγλικών με εξετάσεις κάθε μήνα με άμεση έκδοση αποτελεσμάτων εντός μιας εβδομάδας
UCERT: Κορυφαίος φορέας στη Πιστοποίηση Αγγλικών - Αποκλειστικός συνεργάτης του OCN London