Ένταξη μαθήματος οδικής ασφάλειας στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής στα σχολεία
Σχολεία

Γιατί δεν πρέπει να μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε; Γιατί έχουν προτεραιότητα οι πεζοί; Γιατί έχει προτεραιότητα αυτός που έρχεται από δεξιά; Απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Υποδομών στους μαθητές των σχολείων με την ένταξη του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Η ανάγκη αλλαγής στην οδική παιδεία έχει διαπιστωθεί εδώ και χρόνια, αλλά οποιαδήποτε δράση έχει μείνει στη σφαίρα των εξαγγελιών.

Φέτος, σύμφωνα με δημοσίευμα της Αλεξάνδρας Κασσίμη στην Καθημερινή, οι μαθητές βρίσκονται για πρώτη φορά λίγο πιο κοντά στην κυκλοφοριακή αγωγή, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η οποία έως το τέλος του μήνα θα έχει πάρει την τελική της μορφή. Πρόκειται για το «e-drive academy», το οποίο περιλαμβάνει διαδραστικό και θεωρητικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και όχι μόνο σε μαθητές. Η πλατφόρμα, που είναι σχεδόν έτοιμη από το 2012 επιδέχεται τις τελευταίες πινελιές, ώστε να μπορέσει μέχρι το τέλος του μήνα, ή το αργότερο στις αρχές Οκτωβρίου να «ανέβει» στο Διαδίκτυο, μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Υποδομών.

Το «e-drive academy» χωρίζεται σε ενότητες και περιλαμβάνει παιχνίδια προσομοίωσης μέσω των οποίων τα παιδιά εξασκούνται σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές της κανονικής κυκλοφορίας. Παράλληλα αποτελείται από ηλεκτρονικά βιβλία –μαθησιακό βοήθημα– που περιγράφουν με ευκρίνεια το θεωρητικό κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Μέσω ερωταπαντήσεων λύνονται απορίες, ενώ οι ερωτήσεις έχουν και τη μορφή εξέτασης, παρόμοιας με αυτήν που συναντά κανείς στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης. Εκπαιδευτικό υλικό περιγράφει το σύνολο των κανόνων οδικής συμπεριφοράς με αιτιολογία, ώστε να γίνεται πιο κατανοητό το περιεχόμενό τους. Το υλικό αυτό είναι προσβάσιμο σε γονείς και εκπαιδευτικούς και θα διατίθεται ελεύθερα προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Σε πρακτικό επίπεδο έχουν ήδη ξεκινήσει οι επαφές της κ. Χρυσοβελώνη με τον κ. Γιάννη Παντή, γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, από τον περασμένο Ιούλιο, ώστε να ενταχθεί η πλατφόρμα στο σχολικό πρόγραμμα. Σε πρώτη φάση προγραμματίζεται η ένταξη του μαθήματος οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής. Οι πρώτες σκέψεις θέλουν κάποιες από τις ώρες της πληροφορικής να αφιερώνονται στην εν λόγω πλατφόρμα, ώστε να ξεκινήσει η επαφή με τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς το νωρίτερο δυνατό. Εχει ήδη υποβληθεί σχετικό αίτημα από τα συναρμόδια υπουργεία Παιδείας και Υποδομών για την πιστοποίηση της πλατφόρμας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ώστε να μπορέσει να εισέλθει στα σχολεία κοντά στα Χριστούγεννα. Στόχος είναι κατά την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά (2017-2018) η οδική ασφάλεια να αποτελεί χωριστό μάθημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένο το περιεχόμενο της πλατφόρμας, επιτρέπει τη χρήση της και από όσους ετοιμάζονται να δώσουν εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Ετσι, στα βιβλία θεωρητικής εξέτασης πρόκειται να τοποθετηθεί ειδική παραπομπή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-drive academy», ώστε να μπορούν να έχουν επιπλέον εξάσκηση οι υποψήφιοι. Σε δεύτερο χρόνο η πλατφόρμα πρόκειται να ενταχθεί στην ύλη των εξετάσεων και να μην αποτελεί απλώς προαιρετικό συνοδευτικό υλικό.

Τι περιλαμβάνει
Παρέχει στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των μαθητών συμβουλευτικούς οδηγούς για την οδική ασφάλεια. Το υλικό απευθύνεται σε όλους τους χρήστες της οδού, πεζούς, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, άτομα με αναπηρία, άτομα τρίτης ηλικίας, αρχάριους, έμπειρους και επαγγελματίες οδηγούς παρέχοντας και εργαλεία αξιολόγησης των εκπαιδευομένων. Το περιεχόμενο της πλατφόρμας περιλαμβάνει:

• 17 ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια για μαθητές δημοτικού, μαθητές γυμνασίου, μαθητές λυκείου, για νέους και άπειρους οδηγούς. Επίσης για την οικολογική-οικονομική οδήγηση, την αμυντική οδήγηση, τους οδηγούς τρίτης ηλικίας, για εκπαιδευτές, για επαγγελματίες οδηγούς, συμβουλευτικούς οδηγούς για γονείς, δασκάλους και καθηγητές.

• 111 ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα που περιλαμβάνουν «σενάρια» για κάθε ηλικία και κατηγορία χρήστη της οδού έχοντας ενσωματώσει ποικιλία πολυμέσων, προσομοιωτή οδήγησης και βιντεοσκοπήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

• 44 ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για την εξοικείωση της κάθε κατηγορίας χρήστη της οδού με τις ορθές πρακτικές που πρέπει να εφαρμόζουν στον δρόμο, τη χρήση των μέσων ατομικής προστασίας σύμφωνα με το όχημα που οδηγούν, αλλά και την ενημέρωσή για τους κινδύνους των δρόμων.

 

σχετικά άρθρα

Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας
Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας
Ψήφισμα Διδασκόντων του Εσπερινού ΕΠΑΛ Σταυρούπολης
Εσπερινό ΕΠΑΛ Σταυρούπολης: Η ζωντανή μετάδοση δεν είναι αποδεκτή και για λόγους παιδαγωγικούς και  για λόγους δημοκρατίας
Γιατί το νομοσχέδιο για την Παιδεία οδηγεί στη συντήρηση και στο παρελθόν
Γιατί το νομοσχέδιο για την Παιδεία οδηγεί στη συντήρηση και στο παρελθόν
Στο νομοσχέδιο  αυτό δεν υπάρχει κανένα όραμα για την Παιδεία αλλά επίσης είναι ολοφάνερη η προσπάθεια συντηρητικής «στροφής».
Γιατί το νομοσχέδιο για την Παιδεία οδηγεί στη συντήρηση και στο παρελθόν
Λάγιου: Η σημασία του ΠΜΣ Επιδημιολογίας της Ιατρικής ΕΚΠΑ
Λάγιου: Η σημασία του ΠΜΣ Επιδημιολογίας της Ιατρικής ΕΚΠΑ
Σχετικά με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιδημιολογία - Μεθοδολογία Έρευνας στις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια...
Λάγιου: Η σημασία του ΠΜΣ Επιδημιολογίας της Ιατρικής ΕΚΠΑ
Πως πραγματοποιείται τις μέρες αυτές η διαφθορά των μαθητών
Πως πραγματοποιείται τις μέρες αυτές η διαφθορά των μαθητών
Δεν εννοούν να καταλάβουν οι υπουργοί παιδείας αυτό που λέει η αρχαία ελληνική σοφία «της παιδείας αι μεν ρίζαι πικραί, οι δε καρποί γλυκείς»
Πως πραγματοποιείται τις μέρες αυτές η διαφθορά των μαθητών