Thumbnail
Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας

Θεσσαλονίκη, 24 Αυγούστου 2016

Εξασφαλίζει την ασυλία στα ρατσιστικά σχόλια η ιδιότητα του εκπαιδευτικού;

Η ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών ως αιτία της ηθικής κρίσης.

Στις 10 Αυγούστου δημοσιεύθηκε ανοικτή επιστολή από την Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ), νόμιμο εκπρόσωπο των αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας. Επιστολή με λόγο,σκέψη και ύφος που δεν χαρακτηρίζεται από ήθος και που δεν αρμόζει σε εκπαιδευτικούς. Μέσω αυτής επιχειρείται μια άνευ προηγουμένου ρατσιστική και ανήθικη επίθεση σε συναδέλφους τους ασθενείς της ειδικής κατηγορίας. Αυτολεξί το απόσπασμα (με τίτλο «ΠΕΑΔ: Έκπληξη και αγανάκτιση για πίνακες αναπληρωτών και φημολογία για ΑΣΕΠ με “περίεργη” ποσόστωση») καθώς και η «θέση» της ΠΕΑΔ:

«1.Έκπληξη, αγανάκτηση αλλά και οργή πλέον  δημιουργούν στον κόσμο των  αναπληρωτών εκπαιδευτικών η ανακοίνωση των πινάκων αναπληρωτών αφού σε κάποιες ειδικότητες και ειδικότερα στους φιλολόγους αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με πλήρη προϋπηρεσία τα έτη 2010-12 αλλά και με δυσπρόσιτα όχι μόνο δεν ανέβηκαν θέσεις στους πίνακες αλλά υποβιβάστηκαν μέχρι και 100 θέσεις. Είναι απαράδεκτο οι κόποι τόσων συναδέρφων από προϋπηρεσία που προσφέρθηκε σε κάθε ηπειρωτική και νησιωτική γωνιά, οι κόποι τόσων διαγωνισμών ΑΣΕΠ να εξανεμίζονται και να κυρώνονται από συνεχώς αυξανομένων περιπτώσεων συναδέρφους-τους οποίους σεβόμαστε - ειδικών κατηγοριών ( ασθένειες, πολύτεκνοι) απολυμένων ιδιωτικών σχολείων, ειδικής αγωγής  οι οποίες έχουν ξεπεράσει κάθε μέτρο.  

ΘΕΣΗ ΠΕΑΔ: καμία πρόταξη όλων αυτών κατηγοριών αλλά μόνο μοριοδότησή τους . Οι παρόντες πίνακες αναπληρωτών έχουν καταντήσει στρεβλοί και έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους.»

Είναι, λέει, οργισμένοι (!) και αγανακτισμένοι (!) από τις διαρκώς αυξανόμενες περιπτώσεις ασθενών εκπαιδευτικών (που δήθεν σέβονται) που τους παίρνουν τις θέσεις. Εκτός από τους ασθενείς, θέσεις τους παίρνουν, όπως λένε, πολύτεκνοι, απολυμένοι και άλλοι. Μάλιστα, κάνουν και πρόταση να μην προτάσσονται όλες αυτές οι κατηγορίες, αλλά να υπάρχει μοριοδότησή αυτών. Που σημαίνει να τους δώσουμε τόσα μόρια, ώστε να βρεθούν κάτω από εμάς για να πάψουν πια να μας παίρνουν τις θέσεις.

Κατ’αρχήν, είναι ψευδές ότι προτάσσονται όλες αυτές οι κατηγορίες. Προτάσσονται κατά σειρά μόνο οι πολύτεκνοι, οι πάσχοντες από Μεσογειακή Αναιμία και μετά οι ασθενείς με Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Και αν η πολυτεκνία είναι μια κατάσταση ευτυχίας την οποία εκούσια επιζητεί κανείς, το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει με τις άλλες δυο περιπτώσεις. Κανείς δε θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση τους. Να το δούμε όμως και με νούμερα. Στην ειδικότητα του γιου μου (ΠΕ60 Νηπιαγωγών) η οποία έχει πολύ υψηλή απορροφητικότητα, σε σύνολο 1700 περίπου προσληφθέντων, υπάρχουν 12 πάσχοντες από Μεσογειακή Αναιμία και 10 με Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Αν γίνουν προσλήψεις σε περιοχές που δήλωσαν, τότε θα δουλέψουν. Στην δε ειδικότητα που αναφέρεται η ΠΕΑΔ ως παράδειγμα (ΠΕ 02 Φιλολόγων), κλάδος με επίσης υψηλή απορροφητικότητα, υπάρχουν μόλις 3 (!) πάσχοντες από Μεσογειακή Αναιμία και 25 πάσχοντες από Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Επειδή όμως ο τόπος κατοικίας μας είναι η Θεσσαλονίκη, και επειδή δεν υπάρχουν κενά σ’ αυτόν το νομό, προκειμένου να εργαστεί ο γιος μου, πρέπει να δηλώσει άλλους νομούς με ό,τι αυτό συνεπάγεται για έναν πολυμεταγγιζόμενο άνθρωπο ο οποίος αναγκάζεται να δουλεύει μακριά από την Μονάδα Μεσογειακής Αναιμίας που παρακολουθείται. Με αυτήν την κατηγορία εκπαιδευτικών είναι οργισμένοι και αγανακτισμένοι στην ΠΕΑΔ. Που σε ποσοστά πρόσληψης, ούτε κατά διάνοια  φτάνουν αυτά που ορίζει η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της αναλογικότητας, επί του συνόλου των προσληφθέντων αναπληρωτών και ακόμη χειρότερα επί του συνόλου των εκπαιδευτικών (και μονίμων).

Εγώ προσωπικά, ως πατέρας εκπαιδευτικού πάσχοντα από Μεσογειακή Αναιμία, δεν είμαι ούτε οργισμένος ούτε αγανακτισμένος. Ούτε έκπληξη ένιωσα όταν διάβασα αυτήν την κατάπτυστη επιστολή. Έτσι εξηγείται η κρίση ήθους και αξιών που βιώνουμε ως χώρα. Ένιωσα λύπη και ανησυχία που υπάρχουν τέτοιοι εκπαιδευτικοί. Με έλλειψη σεβασμού προς τις ανθρώπινες αξίες. Υποτίθεται πως υπηρετούν και πρεσβεύουν αξίες όπως η αλληλεγγύη, η διαφορετικότητα, η ισότητα, ο εθελοντισμός... Θα περίμενε κανείς, αντί αυτής της επιστολής της, να δημοσιευθεί μια άλλη, στην οποία η ΠΕΑΔ να καλεί τους εκπαιδευτικούς σε Εθελοντική Αιμοδοσία, ως ένδειξη συμπαράστασης προς τους συναδέλφους τους πάσχοντες. Διότι, ειδικά έναν μήνα όπως ο Αύγουστος οπότε και δημοσιεύθηκε η εν λόγω επιστολή, οι ανάγκες σε αίμα είναι τραγικές. Με την φρασεολογία τους όμως αυτή, οι αναπληρωτές δε συμβάλλουν στη σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων και κάθε άλλο παρά διασφαλίζεται η ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτισμικού επιπέδου της χώρας μας. Διερωτώμαι με τέτοια οργή και αγανάκτιση πως θα μπουν στις τάξεις τους.

Θα έπρεπε το επίσημο συλλογικό όργανο των αναπληρωτών να γνωρίζει τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα αυτών των μειονεκτούντων ατόμων. Η Πολιτεία οφείλει να απαλείψει τις συνέπειες που προκύπτουν από τις ανισότητες ως προς την ανεξαρτητοποίηση και την κοινωνική ένταξη. Γι’ αυτό και θεσπίστηκε η πρόταξη.

Το οξύμωρο είναι ότι ταυτίζονται με τον αντισυνταγματικό νόμο Διαμαντοπούλου, όσον αφορά στην μοριοδότηση των ΑμεΑ, ενώ απ’ την άλλη ζητούν την κατάργησή του, μάλλον επειδή ο νόμος προβλέπει τη διενέργεια διαγωνισμών ΑΣΕΠ.

Το περιεχόμενο της επιστολής, τέλος, κατά τη γνώμη μου, έπρεπε να προκαλέσει την παρέμβαση του πολιτικού προϊσταμένου των αναπληρωτων, του κ. Φίλη. Η Παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας και είναι επιζήμιο να την υπηρετούν ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί με τέτοια νοοτροπία. Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο για την αντιστροφή αυτού του κλίματος, διότι ο τρόπος αντιμετώπισης και μεταχείρισης των ΑμεΑ εκ μέρους της Πολιτείας και της κοινωνίας είναι δείγμα πολιτισμού.

Με τιμή,

Τσάνταλης Αθανάσιος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypourgeiopaideiasexo1460370520_0.jpg
Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2024
Πανελλήνιες 2024 - Ο αριθμός εισακτέων σπουδαστών για το 2024 στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας...
Πανελλήνιες 2024: Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση