Thumbnail
Μίνα Κωστοπούλου

Μίνα Κωστοπούλου - Η Αυγή

Επανακαθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο αποδεικνύεται η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και κατοχυρώνεται θεσμικά η αλληλεπίδραση των δομών ειδικής αγωγής με τις αντίστοιχες δομές της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης

Σειρά ρυθμίσεων που ενοποιούν τους σχολικούς τύπους παροχής ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να κατατεθούν προς ψήφιση στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση αμέσως μετά το άνοιγμα της Βουλής. Η διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 20.8.

Οι ίδιες ρυθμίσεις αναθεωρούν το νομικό πλαίσιο του 2008 και του 2011 όσον αφορά στη διαδικασία της στελέχωσης των δομών ειδικής αγωγής. Επανακαθορίζεται, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο αποδεικνύεται η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και κατοχυρώνεται θεσμικά η αλληλεπίδραση των δομών ειδικής αγωγής με τις αντίστοιχες δομές της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Παρέχεται, έτσι, η δυνατότητα υπηρέτησης σε δομές όλων των νηπιαγωγών και δασκάλων -με την απαραίτητη εξειδίκευση- και όχι μόνο των αποφοίτων των αντίστοιχων τμημάτων.

Η μερική αναθεώρηση των προβλεπομένων προσόντων ικανοποιεί την προσωρινή κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης, τη στιγμή που σε αρκετές περιπτώσεις τα κενά καλύπτονται ακόμα και με αναπληρωτές από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης χωρίς κανένα προσόν. Η ίδια δυνατότητα δίνεται και για τις οργανικές θέσεις.

Η διάταξη προβλέπει τα εξής προσόντα:

* Διδακτορικό δίπλωμα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

* Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

* Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

* Πτυχίο από πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο, με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, προβλέπονται αποσπάσεις εκπαιδευτικών, που αν δεν έχουν τα ανωτέρω προσόντα, δύνανται να είναι:

* Κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.

* Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στην ειδική αγωγή.

* Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67%.

* Έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

Η ρύθμιση κατοχυρώνει, επιπλέον, την ισότιμη συμμετοχή του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού στις διαδικασίες λειτουργίας των Συλλόγων Διδασκόντων στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στρατός 432 ρομπότ «σηκώνει» κτίριο 7.382 τόνων
Σαγκάη: Στρατός 432 ρομπότ «σηκώνει» κτίριο 7.382 τόνων για υπόγειο έργο
Το ιστορικό συγκρότημα Huayanli μετακινείται προσωρινά για να κατασκευαστεί τριώροφο υπόγειο κτίριο, με τη βοήθεια ρομπότ, τεχνητής νοημοσύνης και...
Σαγκάη: Στρατός 432 ρομπότ «σηκώνει» κτίριο 7.382 τόνων για υπόγειο έργο
symboylio-epikrateiaς
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Η κρίσιμη ερμηνεία της ευρωπαϊκής οδηγίας και η σύγκριση με το εργατικό δίκαιο θα καθορίσουν αν θα επανέλθουν τα δώρα στους δημοσίους υπαλλήλους, με...
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Aircondition
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας
Η Midea ανακαλεί 1,7 εκατ. κλιματιστικά λόγω κινδύνου για την υγεία από συσσώρευση μούχλας – Ποια μοντέλα επηρεάζονται, τι πρέπει να κάνουν οι...
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας