Thumbnail
Coca Cola

Στο πλαίσιο ανάδειξης του «κοινωνικού» της προφίλ η Coca Cola υλοποιεί για άλλη μία χρονιά το πρόγραμμα «Το σχολείο που θέλεις» για την επισκευή/ ανακαίνιση σχολείων, εγείροντας ωστόσο αντιδράσεις για την είσοδο πολυεθνικών στα σχολεία τόσο από τους απεργούς της Coca Cola όσο και από την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.


Της Ευγενίας Χατζηγεωργίου - stokokkino.gr

Εκμεταλλευόμενη την επιθυμία παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών και την αδυναμία των δήμων να ανταπεξέλθουν οικονομικά, η Coca Cola υλοποιεί για πέμπτη χρονιά φέτος το πρόγραμμα «Το σχολείο που θέλεις» εν μέσω μεγάλης επικοινωνιακής καμπάνιας και προβάλλοντας την «κοινωνική προσφορά» της εταιρίας. Ήδη σε εξέλιξη είναι έως τις 11 Ιουλίου ψηφοφορία στην οποία συμμετέχουν συνολικά 9 σχολεία από τους δήμους Θεσσαλονίκης και Ευόσμου, από την οποία θα αναδειχτεί το σχολείο- «νικητής» το οποίο θα επισκευαστεί με δαπάνη της Coca Cola μέσα στο καλοκαίρι. Είναι η ίδια εταιρία που όπως έχουν επισημάνει επανειλημμένα οι εργαζόμενοι της Coca Cola, έχει προχωρήσει σε κλείσιμο 7 εργοστασίων οδηγώντας 2.500 ανθρώπους στην ανεργία και έχει απαντήσει στον πολύμηνο απεργιακό τους αγώνα με μία βιομηχανία διώξεων.

Μιλώντας στο stokokkino.gr, ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της Coca Cola, επισημαίνει πως η εταιρία «για μία ακόμα φορά προσπαθεί να ξεγελάσει το καταναλωτικό κοινό, κρύβεται πίσω από τέτοιες δήθεν αγαθοεργίες και προσπαθεί να κερδίσει με αυτόν τον τρόπο καταναλωτές και μάλιστα σε ευαίσθητες μικρές ηλικίες».

Ο ίδιος στέκεται επίσης στο γεγονός ότι σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση απαγορεύεται η κατανάλωση αναψυκτικών στα κυλικεία των δημοτικών σχολείων καθώς και στο ότι είναι παράνομο να μπαίνουν οι χορηγοί στα σχολεία, κάτι που όπως σχολιάζει, «η Coca Cola το παρακάμπτει- δεν ξέρω με ποιον τρόπο».
Κληθείς να σχολιάσει την στάση των δήμων στο συγκεκριμένο θέμα, ο πρόεδρος των εργαζομένων στην Coca Cola επισημαίνει πως ενώ όλοι οι δήμοι απέρριψαν την πρόταση χορηγίας της εταιρίας, οι μόνοι δύο δήμοι που έχουν δεχτεί είναι ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο δήμος Ευόσμου. Σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ ο δήμαρχος Ευόσμου όταν οι απεργοί παρευρέθηκαν πέρυσι στα εγκαίνια σχολείου που είχε επισκευάσει η εταιρία, εξέφρασε τη συμπαράστασή του στους εργαζομένους και είχε δεσμευτεί ότι δεν θα δεχτεί άλλη χρονιά χορηγία της εταιρίας, εν τέλει σχολεία του εν λόγω δήμου συμμετέχουν στην ψηφοφορία. Αναφερόμενος δε στον δήμο Θεσσαλονίκης, ο Γ. Παπαδόπουλος σημειώνει πως σε αντίθεση με άλλους δήμους της περιοχής που έχουν εκδώσει ψηφίσματα συμπαράστασης στον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων, ο δήμος Θεσσαλονίκης παρά τις υποσχέσεις μετά από σχετικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στο δημοτικό συμβούλιο, δεν εξέδωσε ποτέ ψήφισμα. «Ο μεγάλος δήμος της Θεσσαλονίκης που είναι το εργοστάσιο, δεν τον ενδιαφέρει που κλείνουν τα εργοστάσια και έχει γίνει ένα κουφάρι η πόλη μας. Είναι υπέρ της Coca Cola», προσθέτει.

Παράλληλα, ο Γ. Παπαδόπουλος τονίζει πως το εν λόγω πρόγραμμα της εταιρίας έχει πολυδιαφημιστεί ακόμη και αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. «Προσπαθεί να ξεγελάσει το καταναλωτικό κοινό για να ξεχάσει το μποϋκοτάζ και αυτό που κάνει για μας, να ξεχάσει το κλείσιμο των εργοστασίων ανά την Ελλάδα», επισημαίνει ο Γ. Παπαδόπουλος.

Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι της Coca Cola συνεχίζουν τον απεργιακό τους αγώνα με αίτημα την επαναλειτουργία του εργοστασίου στη Θέρμη και την επαναπρόσληψη όλων στις θέσεις τους. Ο πολύμορφος αγώνας τους συμπληρώνει 1.013 μέρες και αν και έχει αποσιωπηθεί από την συντριπτική πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης, έχει βρει πλατιά στήριξη από τον κόσμο. Το καλοκαίρι, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις δράσεις ενημέρωσης των πολιτών για τα αιτήματά τους και καλούν σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της 3Ε. Ήδη τα προηγούμενα Σαββατοκύριακα έχουν βρεθεί με αυτοκινητοπομπή στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, αυτό το Σαββατοκύριακο θα βρεθούν στο δεύτερο πόδι και στις σκέψεις τους είναι να επεκταθεί ο αγώνας τος και σε άλλες περιοχές, όπως στη Σκόπελο και την Αλόννησο.

Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Τουλής, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μιλώντας στο stokokkino.gr επισημαίνει σχετικά με το εν λόγω πρόγραμμα της εταιρίας πως «η Coca Cola, από τη μία έχει απολυμένους εργαζόμενους που διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια και από την άλλη θέλει να μπει μέσα στα σχολεία υποτίθεται για να τα κάνει καλύτερα αλλά ουσιαστικά για να ηρεμήσει τις αντιδράσεις».

Αναφερόμενος στην είσοδο εταιριών στα σχολεία, ο ίδιος τονίζει πως «αυτή τη στιγμή μπαίνουνε με τον μανδύα του ευεργέτη και αύριο- μεθαύριο θα θέλουν να επέμβουν και στο πρόγραμμα σπουδών και στη ζωή του σχολείου». «Τι σημαίνει χορηγός σε σχολεία; Θα έρθει ο άλλος να χορηγήσει κάτι, χωρίς να πάρει τίποτα; Δεν υπάρχει δούναι, χωρίς να υπάρχει και λαβείν», προσθέτει.

«Για εμάς η εκπαίδευση δεν είναι ένα πράγμα που μετριέται με χρήματα. Για εμάς η εκπαίδευση είναι να μάθουν τα παιδιά μας το σύνολο των πραγμάτων που υπάρχουν στον κόσμο,  να καταλάβουν τον κόσμο για να μπορέσουν να τον ερμηνεύσουν και να τον κάνουν καλύτερο», σημειώνει επίσης.

Ο ίδιος επικρίνει την στάση των δήμων, τονίζοντας πως βασικό είναι να ζητούνται χρήματα για να γίνει η εκπαίδευση όπως πρέπει και αναφέρεται ειδικότερα στο ότι δεν έχει έρθει ακόμη η ΣΑΤΑ για τις επισκευές των σχολείων. «Επισκευές σχολείων πότε θα κάνουν οι δήμοι; Όταν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα;», διερωτάται υπενθυμίζοντας πως πέρυσι η διαδικασία αυτή έγινε στις αρχές Σεπτέμβρη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρπαθος
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​
Ο Δήμος Καρπάθου οργάνωσε τον Σεπτέμβριο δημοσιογραφικές αποστολές από Πολωνία και Σουηδία, με στόχο την έγκαιρη προβολή για τη νέα σεζόν
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​