Thumbnail
Υπ. Παιδείας 

Από σήμερα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την ίδρυση Ελληνικού Ιδρύματος για την Έρευνα και την Καινοτομία (EΛΙΔΕΚ).

Στόχος του νομοσχεδίου αυτού είναι η δημιουργία ενός ευέλικτου, αξιοκρατικού Ιδρύματος, ανεξάρτητου από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, το οποίο  θα διαχειρίζεται  τους πόρους ενός νέου Ταμείου  οι οποίοι θα κατευθύνονται αποκλειστικά στην στήριξη νέων επιστημόνων, υποδομών (εξοπλισμού) και ερευνητικών προγραμμάτων που θα υλοποιούνται στα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα της Χώρας.  Το ‘Ίδρυμα θα αξιολογεί και θα χρηματοδοτεί  την  ποιοτική έρευνα, με πόρους που προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB).

Με την συμφωνία που θα υπογραφεί  στα μέσα Ιουλίου  μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΙΒ, το EΛΙΔΕΚ, κατά τα επόμενα τρία χρόνια θα διαθέσει 240 εκ. ευρώ για την εκπλήρωση των παραπάνω στόχων. Επισημαίνεται ότι οι πόροι αυτοί θα είναι πρόσθετοι εκείνων που είναι διαθέσιμοι από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και όσων προέλθουν από το πρόγραμμα της Ε.Ε για την Έρευνα, Ορίζοντας  2020.

Σε δεύτερη φάση το ΕΛΙΔΕΚ θα παρέχει, από πρόσθετους πόρους, επιχορηγήσεις υπό τη μορφή κεφαλαίων σποράς σε καινοτόμες και νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.

Όπως δήλωσε ο Αν. Υπουργός ΥΠ.Π.Ε.Θ,  αρμόδιος για θέματα Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης  «Ο Νόμος για την ίδρυση του EΛΙΔΕΚ  αποτελεί μία απάντηση της Πολιτείας για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης στην επιστημονική έρευνα, όπου κυριαρχεί το φαινόμενο της φυγής  των νέων επιστημόνων στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα δημιουργεί τις προοπτικές που θα τονώσουν και θα απελευθερώσουν το εξαιρετικό ακαδημαϊκό και ερευνητικό δυναμικό που υπάρχει  και θα του επιτρέψουν να δημιουργήσει και να αποτελέσει το στήριγμα πάνω στο οποίο θα βασιστεί η αναπτυξιακή προσπάθεια της  Χώρας που έχει ήδη ξεκινήσει».

Τέλος σημειώνεται ότι η πρωτοβουλία αυτή δημιουργεί τις συνθήκες για τη χάραξη μιας ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής για την Έρευνα και την Καινοτομία η οποία θα είναι απαλλαγμένη από αποκλεισμούς θεματικών περιοχών και περιφερειακών ποσοστώσεων, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Αδιαπραγμάτευτος γνώμονας για την επιτυχία της προσπάθειας αυτής  θα είναι η επιδίωξη της επιστημονικής ποιότητας και αριστείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών