Thumbnail
Ομάδα Νηπιαγωγών

Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ  επανεπεξεργάστηκε με την ολοκλήρωση του υποτιθέμενου Εθνικού Διαλόγου τις προτάσεις του, ώστε να επικαιροποιήσει τα συμπεράσματα για τις αναγκαίες ρυθμίσεις. Μέσα στις προτάσεις του για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επικεντρωνόμαστε σε αυτές για την προσχολική εκπαίδευση.

Στα άμεσα λοιπόν μέτρα συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω: 

* Ενίσχυση των δομών προσχολικής αγωγής, ώστε σε βάθος διετίας, εφόσον οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέπουν, να μετέχουν όλα τα νήπια.

Είναι σαφές, ότι ούτε άμεση ούτε πρόταση αποτελεί μια τέτοια διατύπωση, που αναφέρεται σε δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε βάθος χρόνου και εφόσον οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Πού είναι κ Υπουργέ η δέσμευση σας για δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση , η ευαισθησία σας να γραφτούν όλα τα παιδιά και να βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι ώστε να υπάρχουν  ισοδύναμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση; Είναι ξεκάθαρη η επικοινωνιακή σας πολιτική με συνθήματα και δεσμεύσεις κενού περιεχομένου.

* Ενιαίος τύπος ολοήμερου Νηπιαγωγείου, θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.

Έχουμε επισημάνει ότι η φιλοσοφία του ολοήμερου νηπιαγωγείου απέχει από αυτή του Δημοτικού σχολείου με βάση και το αναλυτικό πρόγραμμα που ισχύει. Το νηπιαγωγείο είναι μια μοναδική χρονική περίοδος στη ζωή κάθε παιδιού, με το δικό του πρόγραμμα, στόχους και πρακτικές και είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό τρόπο. Αυτό που προέχει στο ολοήμερο νηπιαγωγείο δεν είναι μόνο η οργάνωση του προγράμματος, αλλά η αλλαγή εκπαιδευτικής νοοτροπίας και παιδαγωγικής αντίληψης με κατάλληλο παιδαγωγικό πνεύμα και διδακτική μεθοδολογία, ώστε να μη σχολειοποιείται ο παραπάνω χρόνος του παιδιού. Η διεύρυνση του ωραρίου δηλαδή θα πρέπει να είναι ποιοτική κι όχι ποσοτική, με έμφαση στη διαδικασία κι όχι στο αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προστίθενται στο πρόγραμμα νέες δραστηριότητες και επιπλέον γνωστικά αντικείμενα διακριτά μεταξύ τους, αλλά να δίνεται στα παιδιά ο χρόνος να εμπλέκονται και να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες, στον προγραμματισμό και την οργάνωση των καταστάσεων ώστε να ανακαλύπτουν τα ίδια τη γνώση.

Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου νηπιαγωγείου  το μετατρέπει σε παιδοφυλακτήριο …..  πού είναι η επιστημονικότητα   και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης; 

Όσο για την θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών είμαστε σίγουροι ότι θα εξαντλήσετε όλη την τέχνη σας ώστε και πάλι να εξοικονομήσετε τις δαπάνες σε βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων…

* Υπαγωγή όλων των τύπων βρεφονηπιακών σταθμών στην εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.

Σε προγενέστερο κείμενο η ομάδα Νηπιαγωγών (Σχετικά με τον ενιαίο χαρακτήρα της Προσχολικής Εκπαίδευσης νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών η ομάδα Νηπιαγωγών) και το πανεπιστήμιο Κρήτης σε ψήφισμά του, έχει επισημάνει τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όταν χωρίς  διάλογο με την Διδασκαλική Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τις νηπιαγωγούς, δρομολογείται μια τόσο σημαντική αλλαγή χωρίς πλαίσιο ή δέσμευση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, με συνέπειες όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς  αλλά και στο επίπεδο εκπαίδευσης των παιδιών.

Κρυμμένοι πίσω από την ταμπέλα ενός μεταρρυθμιστικού  Εθνικού διαλόγου συνδιαλεγόμενοι  μόνο με κομματικούς συνδικαλιστές, που προφανώς προσκυνούν για μια θεσούλα και με συλλόγους βρεφονηπιοκόμων και διάφορους άλλους μεμονωμένους, ανάλογα με τις φιλίες που έχουν οι πρόεδροί τους με Γ. Γραμματείς του Υπουργείου, διαλύουν το Δημόσιο νηπιαγωγείο .

Η ΔΟΕ ,στη Γενική Συνέλευση του κλάδου μετά από διεξοδική συζήτηση με την  ομάδα Νηπιαγωγών και το συντονιστικό νηπιαγωγών, κατέληξε σε κοινό διεκδικητικό πλαίσιο , που ψηφίστηκε από την πλειοψηφία των αντιπροσώπων με εξαίρεση συγκεκριμένης παράταξης, που έχει επιλέξει το μοναχικό και όχι το συλλογικό αγώνα.

Μια τέτοια εξέλιξη είναι σαφώς μια μεγάλη νίκη του συνδικάτου που σε τέτοιες κρίσιμες συνθήκες  καταφέρνει να βρει κοινό βηματισμό και να αφήσει στη άκρη διαφορές που είναι λογικό ότι μπορεί να υπάρχουν.

Οι εξελίξεις για το Νηπιαγωγείο τρέχουν και θα είναι δραματικές, αν δεν αντιδράσουμε συλλογικά.

Η ΔΟΕ και η Πανεπιστημιακή κοινότητα θα πρέπει να υπερασπιστεί το δικαίωμα σε μια ποιοτική εκπαίδευση με ισοδύναμες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά.

Η απάντηση μας στην πολιτική των περικοπών και της διάλυσης είναι αυτή του αγώνα.

Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!

Για την ομάδα Νηπιαγωγών

Μαλαία Βάσω 6932489615

Κορωναίου Βέτα 6974341868

Κατσαρή Γεωργία 6944770517

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών