Thumbnail
Θεατρική Αγωγή

Πόσο παιδαγωγική θα μπορούσε να θεωρηθεί αυτή η φράση αν ακουγόταν  από ένα θεατρολόγο, στο χώρο του αμφιθεάτρου ενός σχολείου, καθώς από την νέα σχολική χρόνια η θεατρική αγωγή θα διδάσκεται μόνο στις πρώτες τέσσερις τάξεις του δημοτικού;  Ένα σχολείο που επιστρέφει σταδιακά στην μορφή που ήταν πριν έξι χρόνια πριν δηλαδή δημιουργηθεί το Νέο σχολείο.

Η Θεατρική Αγωγή, σύμφωνα με τον προβλεπόμενο οδηγό σπουδών-στόχων που το υπουργείο είχε καταθέσει για το Νέο Σχολείο διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο ως πολύτιμο παιδαγωγικόεργαλείοενισχύονταςπολυεπίπεδα την  ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών αυτά τα έξιχρόνια που πέρασαν. Οι μαθητέςόχι μόνο είχαν τον χρόνο  να ασχοληθούν με  την απόδοση μιας ιστορίας και μια σειρά από άλλες δραστηριότητες δράματος στην τάξη ( συνδεδεμένες συχνά  με τη διδακτέα ύλη),αλλά η διαδικασία αυτήμέσα από την κατάρτιση των θεατρολόγων συνέβαλε στην κατανόηση των εργασιών που εκτελούνται ενισχύοντας την γλωσσικήανάπτυξη και αποτέλεσεδυναμικόμέσοκατανόησης τωνκειμένων,  της γλώσσας και της έκφρασης γενικά.

             

Ως μάθημα αποτέλεσε ένα πολυσύνθετο εργαλείο για την ΨΥΧΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Μέσα από τη Θεατρική Αγωγή αναπτύχθηκε η αυτοπεποίθηση του μαθητή. Ακόμα και ο πιο απομονωμένος, συνεσταλμένος, περιθωριοποιημένος μέσα από το μάθημα του θεάτρου αισθάνθηκε ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ. Έμαθε  να συνεργάζεται με όλους τους υπόλοιπους μαθητές ανεξαιρέτως και να γίνεται μέλος μιας ομάδας, να κοινωνικοποιείται.Χρησιμοποίησε και ανέπτυξε την φαντασία του και τη δημιουργικότητά του.Έμαθε να εκφράζεται μέσα σε ένα πλαίσιο ορίων και κανόνων όπως γίνεται με κάθε παιχνίδι και αργότερα στην ίδια τη ζωή. Βοηθήθηκε ώστε να αντιμετωπίσει τις τυχόν συστολές,  ανασφάλειες και φοβίες του και καλλιέργησε το καλλιτεχνικό και αισθητικό του κριτήριο.

Αυτή τη στιγμή, η πορεία αυτών των έξιχρόνων σταματά για τους μαθητές των δυο τελευταίων τάξεων του δημοτικού και ποιος ξέρει τι θα γίνει και στις υπόλοιπες στο μέλλον. Ένα σχολείο που θέλει να αποκαλείται μαθητοκεντρικό απορρίπτει το μάθημα που πραγματικά θέτει τον μαθητή "πρωταγωνιστή" και του δίνει την ελευθερία να αφήσει το θρανίο ενεργοποιώντας και ενισχύοντας τη συμμετοχή στη μάθηση.  Ένα εργαλείο τόσο διαδεδομένο σε όλα τα αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου δεν θα λειτουργεί πια παρά τις τόσες θετικές επιδράσεις του στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Εμείς οι μεγάλοι μπορεί να το ξεχάσουμε σε λίγο καιρό ότι το Θέατρο υπήρξε στα σχολεία μας, οι μαθητές μας όμως ποτέ!

« Πες μου και θα ξεχάσω .

Δείξε μου και θα θυμάμαι .

Κάνε με να συμμετάσχω και θα καταλάβω . "

Κινέζικη παροιμία.

Σύλλογος αποφοίτων τμήματος Θεατρικών Σπουδών πανεπιστημίου Πατρών

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

myalo
Μεταφορά της ανθρώπινης συνείδησης σε υπολογιστή: Επιστήμη ή φαντασία;
Η προοπτική να αντιγράψουμε το μυαλό μας σε ένα ψηφιακό περιβάλλον προκαλεί έντονο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό.
Μεταφορά της ανθρώπινης συνείδησης σε υπολογιστή: Επιστήμη ή φαντασία;
solarioum
Τεχνητό μαύρισμα: Γιατί το σολάριουμ δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται
Παρότι θεωρείται για πολλούς μια εύκολη και γρήγορη λύση για το πολυπόθητο καλοκαιρινό χρώμα, το σολάριουμ κρύβει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.
Τεχνητό μαύρισμα: Γιατί το σολάριουμ δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται