Thumbnail
ΠΑΣΑΦ

Μετά τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας, νέος κόλαφος  ήρθε για τα Κλασικά Γράμματα,  καθώς αφαιρέθηκαν δύο ώρες Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας  από το πρωτότυπο στις τάξεις Β’ και Γ’ Γυμνασίου, αλλά δεν προστέθηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για να θεραπεύσουν τη γλωσσική πενία, όπως υπέδειξαν  προσφάτως και με υπερβάλλοντα ζήλο από τον πανεπιστημιακό τους θώκο οι 56, οι οποίοι αίφνης έγιναν 132. Ας σημειωθεί πως  οι περισσότεροι εξ αυτών  ανήκουν σε ειδικότητες άσχετες με  την Κλασική Φιλολογία! Εύλογα λοιπόν διερωτώμεθα γιατί οι 56 ή 132 ειδήμονες δε διαμαρτύρονται εφόσον οι αφαιρούμενες ώρες των Αρχαίων δε δόθηκαν στο μάθημα της Γλώσσας;  Γιατί αφού αυτοπροσδιορίστηκαν υπερασπιστές της Νεοελληνικής Γλώσσας δεν αντέδρασαν  τη στιγμή μάλιστα που αυτή διδάσκεται λιγότερες ώρες από τις ξένες γλώσσες; Δικαιολογημένα, εγείρεται το ερώτημα, γιατί οι αυτόκλητοι σωτήρες της Νεοελληνικής δεν προσπαθούν να μεταπείσουν το Υπουργείο ώστε να αυξήσει τις ώρες  του μαθήματος; Προφανώς, γιατί εξυπηρετούσαν την πολιτική του Υπουργείου για μείωση των φιλολογικών ωρών και συνακόλουθα των αναπληρωτών Φιλολόγων. 


Έγκριτοι Φιλόλογοι υπερασπίσθηκαν διδασκαλία του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το πρωτότυπο  στο Γυμνάσιο με σθεναρά  και ακαταμάχητα επιχειρήματα τόσο στον τύπο όσο και στο διαδίκτυο, αλλά δεν κατόρθωσαν τελικά να   πείσουν το Υπουργείο  ότι οι ώρες  διδασκαλίας των Αρχαίων  Ελληνικών δεν είναι «παρά φύσιν (sic)» σε σχέση με τις ώρες της Νεοελληνικής Γλώσσας.

  Η σύνδεση άλλωστε της Νεοελληνικής με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι άρρηκτη και συνεχής στη διαχρονική της πορεία. Χωρίς τη γνώση των Αρχαίων Ελληνικών πώς θα εξηγήσουμε λέξεις όπως: πρωθυπουργός, σχήμα πρωθύστερο, μέθεξη και εφαπτομένη; 


Είναι ευνόητο πως δεν μπορούμε με όρους  ιδεολογικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και όχι παιδαγωγικούς να καθορίζουμε τι θα διδάσκεται στο σχολείο και τι όχι.


Σήμερα, στην εποχή  του οπτικού πολιτισμού, της αποπνευματοποίησης, και του αμοραλισμού   τα φιλολογικά μαθήματα, αν και δέχονται ανηλεείς και αήθεις επιθέσεις, είναι αυτά που θα εμφυσήσουν στους μαθητές  ανθρωπιστικές αξίες.  
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων θα εξακολουθήσει-mutatis mutandis- να μάχεται  για την αναβάθμιση  των Αρχαίων και γενικότερα όλων  των Φιλολογικών μαθημάτων, τα οποία συν τοις άλλοις μειώθηκαν κατά 10 ώρες από το 2014 έως σήμερα.

Για το Δ.Σ

ΠΑΣΑΦ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γεωργιάδης-Πολάκης
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
Ανέβηκαν ξανά οι τόνοι ανάμεσα σε Γεωργιάδη και Πολάκη
Χαμός με Γεωργιάδη - Πολάκη στη Βουλή: «Ήσουν ο πρώτος ιδιώτης σε δημόσιο νοσοκομείο» - «Τολμάς ρε κακομοίρη;»
paidaki
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Δασκάλα σε νηπιαγωγείο κούρεψε 5χρονο επειδή δεν της άρεσαν τα μαλλιά του, όπως καταγγέλλει η μητέρα του μικρού - Τι είπε για το περιστατικό ο Ο...
Απίστευτο! - Δασκάλα κούρεψε 5χρονο σε νηπιαγωγείο γιατί δεν της άρεσαν τα μαλλιά του
Ακρόπολη
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη
ΕΔΕ για το περιστατικό στην Ακρόπολη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών
Εφορεία Αρχαιοτήτων: ΕΔΕ για την «ξενάγηση» με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες στην Ακρόπολη