Thumbnail
ΠΑΣΑΦ

Μετά τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας, νέος κόλαφος  ήρθε για τα Κλασικά Γράμματα,  καθώς αφαιρέθηκαν δύο ώρες Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας  από το πρωτότυπο στις τάξεις Β’ και Γ’ Γυμνασίου, αλλά δεν προστέθηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για να θεραπεύσουν τη γλωσσική πενία, όπως υπέδειξαν  προσφάτως και με υπερβάλλοντα ζήλο από τον πανεπιστημιακό τους θώκο οι 56, οι οποίοι αίφνης έγιναν 132. Ας σημειωθεί πως  οι περισσότεροι εξ αυτών  ανήκουν σε ειδικότητες άσχετες με  την Κλασική Φιλολογία! Εύλογα λοιπόν διερωτώμεθα γιατί οι 56 ή 132 ειδήμονες δε διαμαρτύρονται εφόσον οι αφαιρούμενες ώρες των Αρχαίων δε δόθηκαν στο μάθημα της Γλώσσας;  Γιατί αφού αυτοπροσδιορίστηκαν υπερασπιστές της Νεοελληνικής Γλώσσας δεν αντέδρασαν  τη στιγμή μάλιστα που αυτή διδάσκεται λιγότερες ώρες από τις ξένες γλώσσες; Δικαιολογημένα, εγείρεται το ερώτημα, γιατί οι αυτόκλητοι σωτήρες της Νεοελληνικής δεν προσπαθούν να μεταπείσουν το Υπουργείο ώστε να αυξήσει τις ώρες  του μαθήματος; Προφανώς, γιατί εξυπηρετούσαν την πολιτική του Υπουργείου για μείωση των φιλολογικών ωρών και συνακόλουθα των αναπληρωτών Φιλολόγων. 


Έγκριτοι Φιλόλογοι υπερασπίσθηκαν διδασκαλία του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας από το πρωτότυπο  στο Γυμνάσιο με σθεναρά  και ακαταμάχητα επιχειρήματα τόσο στον τύπο όσο και στο διαδίκτυο, αλλά δεν κατόρθωσαν τελικά να   πείσουν το Υπουργείο  ότι οι ώρες  διδασκαλίας των Αρχαίων  Ελληνικών δεν είναι «παρά φύσιν (sic)» σε σχέση με τις ώρες της Νεοελληνικής Γλώσσας.

  Η σύνδεση άλλωστε της Νεοελληνικής με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα είναι άρρηκτη και συνεχής στη διαχρονική της πορεία. Χωρίς τη γνώση των Αρχαίων Ελληνικών πώς θα εξηγήσουμε λέξεις όπως: πρωθυπουργός, σχήμα πρωθύστερο, μέθεξη και εφαπτομένη; 


Είναι ευνόητο πως δεν μπορούμε με όρους  ιδεολογικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και όχι παιδαγωγικούς να καθορίζουμε τι θα διδάσκεται στο σχολείο και τι όχι.


Σήμερα, στην εποχή  του οπτικού πολιτισμού, της αποπνευματοποίησης, και του αμοραλισμού   τα φιλολογικά μαθήματα, αν και δέχονται ανηλεείς και αήθεις επιθέσεις, είναι αυτά που θα εμφυσήσουν στους μαθητές  ανθρωπιστικές αξίες.  
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων θα εξακολουθήσει-mutatis mutandis- να μάχεται  για την αναβάθμιση  των Αρχαίων και γενικότερα όλων  των Φιλολογικών μαθημάτων, τα οποία συν τοις άλλοις μειώθηκαν κατά 10 ώρες από το 2014 έως σήμερα.

Για το Δ.Σ

ΠΑΣΑΦ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα του δημοφιλούς αντιβιοτικού Fucidin – Τι επικίνδυνο βρέθηκε στα χάπια

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dervenakia
Ακροκόρινθος και Δερβενάκια: Δύο σταθμοί γεμάτοι μνήμες και ομορφιά
Πέρα από την παραδοσιακή βόλτα στα σοκάκια της πρώτης πρωτεύουσας της Ελλάδας, η διαδρομή προς τα εκεί προσφέρει και ευκαιρίες για μοναδικές στάσεις...
Ακροκόρινθος και Δερβενάκια: Δύο σταθμοί γεμάτοι μνήμες και ομορφιά
bedalia
Η βεντάλια ως σύμβολο κομψότητας, εξουσίας και μυστικής επικοινωνίας
Η βεντάλια, αν και σήμερα μπορεί να θεωρείται ένα ρομαντικό ή ρετρό αξεσουάρ, έχει πίσω της μια μακρά ιστορία που ξεπερνά τον απλό πρακτικό της ρόλο.
Η βεντάλια ως σύμβολο κομψότητας, εξουσίας και μυστικής επικοινωνίας
pasxalitsa
Έντομα στον κήπο: Ο ρόλος της πασχαλίτσας
Ένα από τα πιο ωφέλιμα έντομα για τον κήπο είναι η πασχαλίτσα, είναι σύμμαχος του κηπουρού καθώς τρέφεται με αφίδες και άλλα επιβλαβή έντομα που...
Έντομα στον κήπο: Ο ρόλος της πασχαλίτσας