Thumbnail
3η πανελλήνια διάκριση του 2ου Ειδικού ΔΣ Θεσσαλονίκης - "Φίλε πρόσεχε κι εσύ"
"ΦΙΛΕ ΠΡΟΣΕΧΕ ΚΙ ΕΣΥ"………. ΓΙΑ Ν’ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗ

3Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ 2ου ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στον διαγωνισμό του ΙΟΑΣ (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς) με θέμα "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" 

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, Ισού Μαρίνοφ και Μαριλένα Σιαμπλίδου για τη συμμετοχή τους και τη διάκρισή τους στον διαγωνισμό του ΙΟΑΣ (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς). Οι μαθητές εργάστηκαν με επιμονή, δημιουργικότητα και χαρά για να δημιουργήσουν τους στίχους του τραγουδιού "Φίλε πρόσεξε κι εσύ", στο πλαίσιο παρέμβασης Κυκλοφοριακής Αγωγής, η οποία οργανώθηκε από τη μουσικοπαιδαγωγό Ε.Α του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Γεροφώτη. Οι δάσκαλοι των μαθητών Αργύρης Ήργης και Αντώνης Μπαλάσκας, καθώς και οι γονείς της Μαριλένας Σιαμπλίδου, Βούκα Όλγα και Γεώργιος Σιαμπλίδης λειτούργησαν υποστηρικτικά, ώστε να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν οι αρχές της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο ευρύτερο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους.

Οι δύο μαθητές, μετακινούνται με καρότσι και μπορούν με ευκολία να κυλούν μόνοι τους τις ρόδες του καροτσιού, καθώς επίσης, μπορούν να κατανοήσουν τους απλούς κανόνες κυκλοφορίας των πεζών. Ως βασικός στόχος της παρέμβασης τέθηκε η αύξηση της αυτονομίας των μαθητών στο ασφαλές πέρασμα των δρόμων. 
Τα εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι το λογισμικό «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια» (Inte*learn ΕΠΕ -http://photodentro.edu.gr/v/item/edusoft/8531/231 ), επιτόπια εξάσκηση στους δρόμους της πόλης με τους γονείς ή σε αναπαράσταση δρόμου στο σχολείο, παιχνίδια ρόλων, ομαδικό και ατομικό τραγούδι, καλλιτεχνικά (δημιουργία φαναριών, διαβάσεων και δρόμων), κά. 
Οι στίχοι του τραγουδιού προέκυψαν στο πλαίσιο του θεατρικού παιχνιδιού, με τους ρόλους του πεζού και του οδηγού. Τα βήματα δημιουργίας των στίχων είναι τα εξής:

1. Το λεξιλόγιο των μαθητών εμπλουτίστηκε με λέξεις που αφορούν στην κυκλοφοριακή αγωγή.

2. Θεατρικό παιχνίδι. Οι δηλώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού καταγράφηκαν.

3. Οι δηλώσεις μετατράπηκαν σε στίχους. Η ομοιοκαταληξία επιτεύχθηκε μέσω άσκησης φωνολογικής ενημερότητας, όπου οι μαθητές πρότειναν λέξεις που σχετίζονται με το θέμα και λήγουν στην ίδια συλλαβή ή γράμμα, πχ. ανεβώ, σχολειό. Σε αυτό το στάδιο, η μουσικός παρείχε βοήθεια στους μαθητές, ώστε να είναι σταθερός ο ρυθμός των στίχων και να βρεθούν συνώνυμες λέξεις για την επίτευξη της ομοιοκαταληξίας. 
4. Οι στίχοι μελοποιήθηκαν από τη μουσικό.
5. Έγινε η ηχογράφηση στη σχολική τάξη με τη χρήση τάμπλετ και τη συνοδεία κιθάρας από τη μουσικό. Οι φωνές που ηχογραφήθηκαν ήταν του μαθητή Κωνσταντίνου Αλβενιώτη και της υπόλοιπης παιδικής χορωδίας του σχολείου, καθώς και τεσσάρων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Κατερίνα Γεροφώτη
Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης

Σύνδεσμος αποτελεσμάτων http://www.ioas.gr/…/Oloklirothike_o_Panellinios_Mathitiko…/

«ΦΙΛΕ ΠΡΟΣΕΧΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ» : Τίτλος τραγουδιού
«Κυλώ τις ρόδες με ασφάλεια»: Θέμα
Μαριλένα Σιαμπλίδου, Ιησούς Μαρίνοφ – Μαθητές: Δημιουργία στίχων
Γεροφώτη Κατερίνα- Μουσικοπαιδαγωγός Ε.Α.: Μελοποίηση στίχων

 

Το πρωϊ που ξυπνώ στο καρότσι θ' ανεβώ
για να πάω βόλτα, για ψώνια ή στο σχολειό.
Στην διάβαση μπροστά για λίγο θα σταθώ
αριστερά και δεξιά το κεφάλι γυρνώ
αριστερά και δεξιά το κεφάλι γυρνώ
και όταν αδειάσει ο δρόμος προχωρώ.
_________________
Φίλε πρόσεξε κι εσύ για να είσαι ασφαλής.
Με κόκκινο σταμάτα, με πράσινο προχώρα
Αυτό το ξέρει όλη η χώρα
Κι όταν δεν έχει φανάρι στην διάβαση
αριστερά και δεξιά έλεγξε με προσοχή,
για να είσαι ασφαλής
_________________
Το απόγευμα πάλι στο καρότσι θ' ανεβώ
τις ρόδες θα κυλήσω τους φίλους μου να βρω
Δεν βιάζομαι εγώ, τον δρόμο δεν περνώ
εάν τον πράσινο Γρηγόρη δεν δω φωτεινό.
Αν τον πράσινο Γρηγόρη δεν δω φωτεινό
Δεν βιάζομαι εγώ, όχι δεν προχωρώ.
_______________
Φίλε πρόσεξε κι εσύ για να είσαι ασφαλής...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνοδος
Κ. Πιερρακάκης στη Σύνοδο Πρυτάνεων: «Να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»
«Στη σημερινή συνεδρίαση είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα επόμενα βήματα της μεταξύ μας συνεργασίας για την αναβάθμιση των δημόσιων...
Κ. Πιερρακάκης στη Σύνοδο Πρυτάνεων: «Να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»
συνοδος
Ολοκληρώθηκε η 107η Σύνοδος Πρυτάνεων στο Μυστρά - Ανησυχία για υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και διαγραφές φοιτητών
Η Σύνοδος ανέδειξε τα χρόνια προβλήματα της υποστελέχωσης των Πανεπιστημίων, αλλά και την ανάγκη ανεύρεσης χρηματοδότησης για την ανακαίνιση και...
Ολοκληρώθηκε η 107η Σύνοδος Πρυτάνεων στο Μυστρά - Ανησυχία για υποχρηματοδότηση, υποστελέχωση και διαγραφές φοιτητών
αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)