Thumbnail
3η πανελλήνια διάκριση του 2ου Ειδικού ΔΣ Θεσσαλονίκης - "Φίλε πρόσεχε κι εσύ"
"ΦΙΛΕ ΠΡΟΣΕΧΕ ΚΙ ΕΣΥ"………. ΓΙΑ Ν’ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗ

3Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ 2ου ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στον διαγωνισμό του ΙΟΑΣ (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς) με θέμα "Κυκλοφορώ με ασφάλεια" 

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, Ισού Μαρίνοφ και Μαριλένα Σιαμπλίδου για τη συμμετοχή τους και τη διάκρισή τους στον διαγωνισμό του ΙΟΑΣ (Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς). Οι μαθητές εργάστηκαν με επιμονή, δημιουργικότητα και χαρά για να δημιουργήσουν τους στίχους του τραγουδιού "Φίλε πρόσεξε κι εσύ", στο πλαίσιο παρέμβασης Κυκλοφοριακής Αγωγής, η οποία οργανώθηκε από τη μουσικοπαιδαγωγό Ε.Α του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Γεροφώτη. Οι δάσκαλοι των μαθητών Αργύρης Ήργης και Αντώνης Μπαλάσκας, καθώς και οι γονείς της Μαριλένας Σιαμπλίδου, Βούκα Όλγα και Γεώργιος Σιαμπλίδης λειτούργησαν υποστηρικτικά, ώστε να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν οι αρχές της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο ευρύτερο πλαίσιο των δραστηριοτήτων τους.

Οι δύο μαθητές, μετακινούνται με καρότσι και μπορούν με ευκολία να κυλούν μόνοι τους τις ρόδες του καροτσιού, καθώς επίσης, μπορούν να κατανοήσουν τους απλούς κανόνες κυκλοφορίας των πεζών. Ως βασικός στόχος της παρέμβασης τέθηκε η αύξηση της αυτονομίας των μαθητών στο ασφαλές πέρασμα των δρόμων. 
Τα εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι το λογισμικό «Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια» (Inte*learn ΕΠΕ -http://photodentro.edu.gr/v/item/edusoft/8531/231 ), επιτόπια εξάσκηση στους δρόμους της πόλης με τους γονείς ή σε αναπαράσταση δρόμου στο σχολείο, παιχνίδια ρόλων, ομαδικό και ατομικό τραγούδι, καλλιτεχνικά (δημιουργία φαναριών, διαβάσεων και δρόμων), κά. 
Οι στίχοι του τραγουδιού προέκυψαν στο πλαίσιο του θεατρικού παιχνιδιού, με τους ρόλους του πεζού και του οδηγού. Τα βήματα δημιουργίας των στίχων είναι τα εξής:

1. Το λεξιλόγιο των μαθητών εμπλουτίστηκε με λέξεις που αφορούν στην κυκλοφοριακή αγωγή.

2. Θεατρικό παιχνίδι. Οι δηλώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού καταγράφηκαν.

3. Οι δηλώσεις μετατράπηκαν σε στίχους. Η ομοιοκαταληξία επιτεύχθηκε μέσω άσκησης φωνολογικής ενημερότητας, όπου οι μαθητές πρότειναν λέξεις που σχετίζονται με το θέμα και λήγουν στην ίδια συλλαβή ή γράμμα, πχ. ανεβώ, σχολειό. Σε αυτό το στάδιο, η μουσικός παρείχε βοήθεια στους μαθητές, ώστε να είναι σταθερός ο ρυθμός των στίχων και να βρεθούν συνώνυμες λέξεις για την επίτευξη της ομοιοκαταληξίας. 
4. Οι στίχοι μελοποιήθηκαν από τη μουσικό.
5. Έγινε η ηχογράφηση στη σχολική τάξη με τη χρήση τάμπλετ και τη συνοδεία κιθάρας από τη μουσικό. Οι φωνές που ηχογραφήθηκαν ήταν του μαθητή Κωνσταντίνου Αλβενιώτη και της υπόλοιπης παιδικής χορωδίας του σχολείου, καθώς και τεσσάρων εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.

Κατερίνα Γεροφώτη
Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής του 2ου Ειδικού Δ.Σ. Θεσσαλονίκης

Σύνδεσμος αποτελεσμάτων http://www.ioas.gr/…/Oloklirothike_o_Panellinios_Mathitiko…/

«ΦΙΛΕ ΠΡΟΣΕΧΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ» : Τίτλος τραγουδιού
«Κυλώ τις ρόδες με ασφάλεια»: Θέμα
Μαριλένα Σιαμπλίδου, Ιησούς Μαρίνοφ – Μαθητές: Δημιουργία στίχων
Γεροφώτη Κατερίνα- Μουσικοπαιδαγωγός Ε.Α.: Μελοποίηση στίχων

 

Το πρωϊ που ξυπνώ στο καρότσι θ' ανεβώ
για να πάω βόλτα, για ψώνια ή στο σχολειό.
Στην διάβαση μπροστά για λίγο θα σταθώ
αριστερά και δεξιά το κεφάλι γυρνώ
αριστερά και δεξιά το κεφάλι γυρνώ
και όταν αδειάσει ο δρόμος προχωρώ.
_________________
Φίλε πρόσεξε κι εσύ για να είσαι ασφαλής.
Με κόκκινο σταμάτα, με πράσινο προχώρα
Αυτό το ξέρει όλη η χώρα
Κι όταν δεν έχει φανάρι στην διάβαση
αριστερά και δεξιά έλεγξε με προσοχή,
για να είσαι ασφαλής
_________________
Το απόγευμα πάλι στο καρότσι θ' ανεβώ
τις ρόδες θα κυλήσω τους φίλους μου να βρω
Δεν βιάζομαι εγώ, τον δρόμο δεν περνώ
εάν τον πράσινο Γρηγόρη δεν δω φωτεινό.
Αν τον πράσινο Γρηγόρη δεν δω φωτεινό
Δεν βιάζομαι εγώ, όχι δεν προχωρώ.
_______________
Φίλε πρόσεξε κι εσύ για να είσαι ασφαλής...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο Καθηγητής Βασίλειος Κουϊκόγλου
Πολυτεχνείο Κρήτης: Ο Καθηγητής Βασίλειος Κουϊκόγλου εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Τεχνητής Νοημοσύνης (NAAI)
Υπογραμμίζεται η διεθνής αναγνώριση του Πολυτεχνείου Κρήτης στον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Ο Καθηγητής Βασίλειος Κουϊκόγλου εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Τεχνητής Νοημοσύνης (NAAI)
Δόμνα Μιχαηλίδου
Επίσκεψη Μιχαηλίδου σε Πόρο–Γαλατά: Άμεση λύση για ΚΔΑΠ ΑμεΑ - Προχωρά η ανακατασκευή της κατασκήνωσης
Νέα κατασκήνωση το 2026 και άμεση προσωρινή στέγη για ΚΔΑΠ ΑμεΑ
Επίσκεψη Μιχαηλίδου σε Πόρο–Γαλατά: Άμεση λύση για ΚΔΑΠ ΑμεΑ - Προχωρά η ανακατασκευή της κατασκήνωσης
xeiropedes
Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή εκπαιδευτικός για σεξουαλική παρενόχληση μαθητριών
Ο εκπαιδευτικός που φέρεται να παρενοχλούσε ανήλικες μαθήτριες δικάστηκε τελεσίδικα – Αρνείται τις κατηγορίες, μιλά για «παρεξήγηση» και σκευωρία
Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή εκπαιδευτικός για σεξουαλική παρενόχληση μαθητριών