Thumbnail
Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων

Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων

Με έκπληξη παρακολουθούμε τις πληροφορίες που διαρρέουν στον τύπο και φέρουν το μάθημα της Γεωλογίας-Γεωγραφίας ως υποψήφιο για...ψαλίδισμα, στο πλαίσιο του «νέου προγράμματος» για τα γυμνάσια της χώρας. Φαίνεται λοιπόν ότι συζητείται η μείωση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος άμεσα ή έμμεσα μέσω εναλλαγής.
Έτσι «περισσεύει» ένα μάθημα των φυσικών επιστημών που διδάσκεται μόνο τέσσερις (4) ώρες στη μέση εκπαίδευση, δύο (2) ώρες στην Α΄ Γυμνασίου και δύο (2) ώρες στη Β΄ Γυμνασίου ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα φυσικών επιστημών (φυσική, χημεία, βιολογία) διδάσκονται και στις δυο βαθμίδες Γυμνασίου-Λυκείου συνολικά 36 ώρες!!
Έτσι «περισσεύει» το μοναδικό μάθημα που παρέχει στους μαθητές γνώση σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας), τους υδατικούς πόρους και την διαχείριση – προστασία τους, τους γεωλογικούς κινδύνους – φυσικές καταστροφές (κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας, τη γεωλογική δομή και τη γεωλογική ιστορία της χώρας και την διατήρηση των μνημείων της φύσης.
Βέβαια το Υπ. Παιδείας, όχι μόνο τώρα αλλά σταδιακά τα τελευταία χρόνια, έχει φροντίσει ώστε τα παραπάνω θέματα ζωτικής σημασίας να προσεγγίζονται τελείως επιφανειακά. Το μάθημα διδάσκεται, με τη μέθοδο της Β΄ ανάθεσης από πέντε (5) διαφορετικές ειδικότητες λίγο ή καθόλου σχετικές και μόνο κατά ποσοστό 29%, από τους αρμόδιους επιστήμονες, δηλαδή τους γεωλόγους ή γεωγράφους ΠΕ04.05.
Αντί λοιπόν με αφορμή την εκπαιδευτική αυτή μεταρρύθμιση να αναβαθμισθεί η γεωλογία σε σχέση με το υπάρχον ελλιπές πρόγραμμα σπουδών, πληροφορούμαστε την ενδεχόμενη συρρίκνωση που πρακτικά θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της!
Είναι προφανές ότι το Υπ. Παιδείας χωρίς να έχει στα χέρια του καμία μελέτη και αγνοώντας τα αντίστοιχα πορίσματα των αρμόδιων επιστημονικών και παιδαγωγικών φορέων προχωρά σε μια διαδικασία επιλογής των μαθημάτων που θα υποβιβασθούν, με την επερχόμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας, που μάλλον στηρίζεται σε μικρο-συντεχνιακές εξυπηρετήσεις. Διαδικασία που στερείται οποιαδήποτε εμπεριστατωμένης αιτιολόγησης αλλά προκύπτει από παρεμβάσεις συντεχνιακών συμφερόντων και «παγιωμένων εξουσιών» οργάνων και κλάδων που έχουν αποκτήσει επιρροή, και καθορίζουν τις αποφάσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ο χαρακτηρισμός του μαθήματος Γεωλογίας – Γεωγραφίας ως «ήσσονος σημασίας» θα οδηγήσει σε ένα ακόμη μονόωρο μάθημα σε ένα πολυπληθές και κατακερματισμένο σύνολο ειδικοτήτων και αντικειμένων και θα έχει πέρα από κάθε αμφιβολία αντιπαιδαγωγικά αποτελέσματα σύμφωνα και με τα πορίσματα της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την παιδεία ενώ θα διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων με τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα προκύψουν.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων εκπροσωπώντας το σύνολο των Γεωλόγων της χώρας και ειδικότερα τους Γεωλόγους εκπαιδευτικούς (ΠΕ04.05) και επικαλούμενος της αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της ισονομίας καλεί το Υπ. Παιδείας:
· Να μην προχωρήσει σε μειώσεις διδακτικών ωρών, ούτε στο μάθημα Γεωλογίας-Γεωγραφίας αλλά ούτε και σε κανένα άλλο μάθημα αναγνωρίζοντας την παιδαγωγική τους αξία αλλά και στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισής τους!
· Να αντιμετωπιστεί η επιστήμη της γεωλογίας ως αναπόσπαστο τμήμα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία) και το μάθημα Γεωλογία-Γεωγραφία στο ίδιο πλαίσιο με τα υπόλοιπα μαθήματα φυσικών επιστημών, όσον αφορά τη σημασία της διδασκαλίας του και τη διατήρησή του ως εξεταζόμενου.
· Οποιοδήποτε αλλαγή (πρόγραμμα σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, αναθέσεις, ομαδοποιήσεις κ.α.) που αφορά τα μαθήματα των φυσικών επιστημών να γίνει κατόπιν συνεννόησης και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εκπροσώπων των επιστημονικών φορέων του κλάδου ΠΕ04.
· Κάθε μάθημα πρέπει να διδάσκεται από τους αρμόδιους επιστήμονες και να περιορισθεί η κατάχρηση της Β΄ ανάθεσης σε παραπλήσιες έως και άσχετες ειδικότητες.

Είμαστε στη διάθεσή σας για περισσότερες πληροφορίες και αν κριθεί απαραίτητο και για συνάντηση μαζί σας για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με το θέμα της παρούσας επιστολής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trapeza peiraios
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν πολίτες προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι της Τράπεζας
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT