Πλωμάρι, 10/06/2016
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ονομάζομαι Αξιομακάρου Μαρία, είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός και υπηρετώ με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου στο ΕΠΑ.Λ. και στο Γυμνάσιο Πλωμαρίου από τα τέλη του Σεπτέμβρη του 2015. Εργάστηκα αδιαλείπτως στη δημόσια εκπαίδευση από το 2009 , αλλά και νωρίτερα και στην Ιδιωτική και δημόσια από το 2004. Πριν από δύο ημέρες ενημερώθηκα από γνωστό εκπαιδευτικό σάιτ του διαδικτύου ότι το Υπουργείο θα προβεί σε αναδρομικές μειώσεις αποδοχών από 1/1/2016 με βάση το ν.4354/15 και την ερμηνευτική εγκύκλιο (ΑΔΑ: ΩΛ9ΣΗ-ΟΝΜ/ 6-5-2016) σε όσους από εμάς τους αναπληρωτές έχουμε καταταγεί από την Υπηρεσία μας στο μισθολογικό κλιμάκιο Δ0, το οποίο μεταφράζεται με 7(επτά)καθαρά έτη προϋπηρεσίας. Έπειτα από δική μου πρωτοβουλία τηλεφώνησα στη Μισθοδοσία της Διεύθυνσής μου για περαιτέρω διευκρινίσεις, από όπου πήρα και την επιβεβαίωση. Αποτέλεσμα; Το απόγευμα της ίδιας ημέρας διαπίστωσα ότι η μείωση ήταν της τάξεως των 288 Ευρώ. Αντίστοιχο ποσό θα παρακρατηθεί και από τη μισθοδοσία του επόμενου μήνα, που θα είναι και ο καταληκτικός της σύμβασής μας. Είμαι ιδιαιτέρως θορυβημένη καθότι για εμένα , όπως και για τους υπόλοιπους συναδέλφους τίθεται πλέον ζήτημα επιβίωσης.
Παραθέτω αυτούσιο και το απόσπασμα της εγκυκλίου :
Επί του άρθρου 27
Διασφάλιση αποδοχών
Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, θεωρείται ότι οι υπάλληλοι ορισμένου
χρόνου, κατά την 31-12-2015 έχουν καταταγεί μισθολογικά σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά την
ίδια ημέρα διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4024/2011 και όχι αυτές της παρ. 7 του άρθρου 7 του
ίδιου νόμου. Κατατάξεις που έχουν πραγματοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο θεωρούνται νόμιμες
και αποδοχές που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.
Π.χ. έστω υπάλληλος Π.Ε. κατηγορίας, ορισμένου χρόνου με προϋπηρεσία επτά (7) έτη. Σύμφωνα
με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 4024/2011 θα έπρεπε να καταταγεί στο βαθμό Δ
και Μ.Κ. Δ0 (1.381 €). Σύμφωνα όμως με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ίδιου νόμου θα έπρεπε
να καταταγεί στο βαθμό Ε και Μ.Κ.1 (1.225 €). Εννοείται ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν τίθεται
θέμα επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών, αλλά για την κατάταξη στο νέο
μισθολόγιο και τη σύγκριση των αποδοχών του θα ληφθεί υπόψη η σωστή κατάταξη (η δεύτερη
ανωτέρω).
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω δεδομένα προκύπτουν τα εξής:
1.Είναι προφανέστατο ότι η ανωτέρω εγκύκλιος ερμηνεύεται κατά το δοκούν από τους αρμοδίους του Υπουργείου. Ποια είναι η στόχευση της παρερμηνείας του; Αποτελεί εύλογο ερώτημα και απαιτούνται διευκρινίσεις.
2. Έπειτα από συνομιλίες με συναδέλφους από Αιτωλοακαρνανία και Κοζάνη ενημερώθηκα ότι οι αντίστοιχες Διευθύνσεις δεν προέβησαν σε καμία απολύτως μείωση αποδοχών στους αναπληρωτές συναδέλφους. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση στη μεταχείριση;
3.Γι΄αυτές τις αναδρομικές κρατήσεις δεν υπήρξε καμία ενημέρωση παρά μόνο έπειτα από τις διαμαρτυρίες μας.
4.Το όλο ζήτημα και η αναστάτωση που προκλήθηκε μας βάζουν και σε άλλες σκέψεις: Στο ζήτημα της άνισης μεταχείρισης των εργαζομένων σε δύο επίπεδα. Αφ΄ ενός σε επίπεδο Διεθύνσεων ανά την Ελλάδα, όπου οι υπάλληλοι υπό ένα καθεστώς ασάφειας και αμηχανίας προσπαθούν να είναι συνεπείς απέναντι στην νομοθεσία και να μην έρθουν σε ρήξη με τους συναδέλφους τους. Αφ΄ετέρου σε σχέση με τους μονίμους συναδέλφους, όπου δε θα γίνουν αναδρομικές κρατήσεις, θα διατηρηθεί η προσωπική διαφορά και θα διατηρήσουν τη μισθολογική κατάταξή τους όπως αυτή ορίστηκε μέχρις και 31/12/2015. Η άνιση και κατά το δοκούν εφαρμογή του νόμου δημιουργεί εκπαιδευτικούς δύο ή και περισσότερων ταχυτήτων που δεν προάγουν τις εργασιακές σχέσεις δημιουργώντας το μέγα ζήτημα της εφαρμογής της αρχής της ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ, όπως ορίζει ο καταστατικός χάρτης της Χώρας.
5. Εύλογα ερωτήματα προκύπτουν για τις εργασιακές σχέσεις που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε όλοι οι αναπληρωτές συνάδελφοι το επόμενο σχολικό έτος. Σε ποια μισθολογική κλίμακα θα καταταγούμε με βάση την προϋπηρεσία μας; Όλα τα χρόνια που ασκείται αυτή η εξοντωτική για την Ελλάδα μας μνημονιακή πολιτική, όλοι εμείς οι αναπληρωτές στηρίζουμε ως κυλιόμενο εργατικό δυναμικό τα σχολεία μας στις εσχατιές της πατρίδας μας με κάθε προσωπικό κόστος μακριά από τις οικογένειές μας καλύπτοντας ΠΑΓΙΕΣ εκπαιδευτικές ανάγκες. Ποιά θα είναι η ανταμοιβή μας και τα κίνητρά μας να συνεχίσουμε; Ήδη ακούγεται στους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι όλοι οι συνάδελφοι αναπληρωτές θα καταταγούμε στο κατώτατο μισθολογικό κλιμάκιο χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να λάβουμε τις αποδοχές με βάση τα έτη προϋπηρεσίας μας μέχρι την 31η Δεκέμβρη του 2015, όπως θα ισχύσει για τους μονίμους συναδέλφους μας.
6. Ποιος ο λόγος να συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στη δημόσια εκπαίδευση μέχρι το τέλος του σχολικού έτους αφού αρκετοί από εμάς θα χάσουν μισθούς ολόκληρους από αυτήν την παρερμηνεία; Πως θα καλύψουμε τα τρέχοντα έξοδα και τις βασικές μας ανάγκες;
Όπως καταλαβαίνουμε όλοι τα ζητήματα που προκύπτουν είναι τεράστια. Η παρερμηνεία του νόμου εγείρει ζητήματα καταστρατήγησης του Συντάγματος, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Δικαιωμάτων των Εργαζομένων. Είναι κατά της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καλλιεργεί κλίμα τρομοκρατίας και ματαίωσης στους εκπαιδευτικούς, που βλέπουν τους κόπους μιας ζωής να εξανεμίζονται.
Γι΄ αυτό θα πρέπει να κινητοποιηθούμε έτσι ώστε να προβεί ο Υπουργός στη σύνταξη τροπολογίας που να αποκαθιστά άμεσα την αδικία. Πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα.
Με εκτίμηση
Αξιομακάρου Μαρία, ΠΕ 02 (Φιλολόγων)
!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη