Thumbnail
Εθνικός διάλογος για την Παιδεία

Αύριο Τρίτη 24 Μαΐου, θα γίνει η συζήτηση της "Έκθεσης" - Γαβρόγλου (100σελιδο πόρισμα) στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Το εν λόγω κείμενο αποτελείται από διαπιστώσεις, προτάσεις και ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων και εκφράζει, σύμφωνα με τους συντάκτες του, τις αρχές που διατυπώθηκαν από σχεδόν όλους όσοι πήραν μέρος στις εργασίες της επιτροπής, για συστηματική συζήτηση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, για αναγνώριση των πρωτοβουλιών των εκπαιδευτικών, για αξιοποίηση της εμπειρίας προηγούμενων διαλόγων και της εμπειρίας ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και για επίτευξη μίας ευρείας συναίνεσης ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και τη διαδικασία εφαρμογής τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Κώστα Γαβρόγλου, μετά την τελική συζήτηση, δεν αποκλείεται η διατύπωση και μειοψηφικών απόψεων στο τελικό κείμενο προτάσεων, που θα φτάσει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποκλείοντας, όμως, την προσθήκη παραρτημάτων με τις προτάσεις του κάθε κόμματος ξεχωριστά.


Η έκθεση διαιρείται σε έξι ενότητες:

1. Αυτονομία: Στην 1η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις μεγάλες αλλαγές που οδήγησαν σε μία διερεύνηση εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες ευνοούσαν την ενίσχυση της αυτονομίας στις σχολικές μονάδες. Η αυτονομία αυτή διαρθρώνεται στους εξής τομείς: α. Παιδαγωγική/ διδακτική αυτονομία, β. Διοικητική αυτονομία, και γ. Οικονομική αυτονομία.

2. Διδακτική/Μαθησιακή διαδικασία: Στη 2η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πλαίσιο της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας και σε σχέση με τα νέα Προγράμματα Σπουδών, κρίνεται σκόπιμη η επαναθεώρηση του περιεχομένου των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων, προκειμένου να υλοποιηθεί η αναγκαία αναδιαμόρφωση/μείωση της ύλης, η ανανέωση των βιβλίων εκείνων τα οποία απαιτούν ριζική αναμόρφωση καθώς και η μείωση της διδακτέας ύλης και η ταύτισή της με την εξεταστέα ύλη.

3. Εκπαίδευση/Μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών: Στην 3η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις νέες θεωρητικές προσεγγίσεις και οπτικές, αναφορικά με το έργο του εκπαιδευτικού (φύση της γνώσης, μάθηση, διδασκαλία, εκπαιδευτικός ρόλος), επιβάλλουν την ανανέωση της διδακτικής πράξης μέσω του επαναπροσδιορισμού της εκπαίδευσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών, κυρίως της παιδαγωγικής και διδακτικής τους εκπαίδευσης και κατάρτισης.

4. Οργάνωση, διοίκηση και οικονομικά της εκπαίδευσης: Στην 4η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα διοίκησης και στην ανάγκη ανάληψης καθηκόντων σε θέση ευθύνης.

5. Τύποι Σχολείων: στην 5η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου μέσω του εξορθολογισμού της λειτουργίας του θεσμού και της παιδαγωγικής βελτίωσής του.

6. Ειδική Αγωγή: στην 6η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στον ανασχεδιασμό της ειδικής αγωγής


Σημαντικό σημείο της έκθεσης είναι η κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των προτάσεων, μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε βραχυπρόθεσμες (Ιούνιος 2016- Νοέμβριος 2016), μεσοπρόθεσμες (Δεκέμβριος 2016 - Μάιος 2018) και μακροπρόθεσμες (Ιούνιος 2018 - Μάιος 2022).

Πιο αναλυτικά, προτάσεις για βραχυπρόθεσμη υλοποίηση αφορούν στην ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, τη μείωση/αναδιαμόρφωση της ύλης των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων, την καθιέρωση της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας στο σχολείο, την επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου.

Στη μεσοπρόθεσμη υλοποίηση εντάσσονται η ενίσχυση της διοικητικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διαμόρφωση Πρότασης για Πειραματικά Επαγγελματικά Λύκεια, και η επιλογή Σχολικών Συμβούλων με προσόντα και γνώσεις σε θέματα ΕΑΕ.

Τέλος, το μακροπρόθεσμο πλαίσιο υλοποίησης αφορά σε: διοικητική αυτονομία των σχολικών μονάδων, θέσπιση νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που να αποδεσμεύει το Λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγής, επέκταση των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης στήριξης για μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο, καθώς και για μαθητές που δεν έχουν μητρική γλώσσα την ελληνική, καθώς επίσης και επέκταση του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων, γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agori-nosokomeio.jpg
Αγρίνιο: 9χρονος χορήγησε φάρμακο σε συμμαθητή του λόγω επικίνδυνου «challenge» – Σοκ στο σχολείο
Αγρίνιο: 9χρονος στο νοσοκομείο μετά από επικίνδυνο «challenge» -Του έδωσε φάρμακα ένας συμμαθητής του!
Αγρίνιο: 9χρονος χορήγησε φάρμακο σε συμμαθητή του λόγω επικίνδυνου «challenge» – Σοκ στο σχολείο
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
Κλείνει η υποβολή αιτήσεων – 37 προγράμματα για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εξ αποστάσεως, με έναρξη τον Ιανουάριο 2026
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
συγχονε
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί τις Ενώσεις Γονέων του Βόρειου Τομέα σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας,...
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
peripoliko astinomia perama
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα
Θεσσαλονίκη: 15χρονοι με κλεμμένη μηχανή τραυμάτισαν οδηγό ΙΧ και αστυνομικό
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα