Thumbnail
Εθνικός διάλογος για την Παιδεία

Αύριο Τρίτη 24 Μαΐου, θα γίνει η συζήτηση της "Έκθεσης" - Γαβρόγλου (100σελιδο πόρισμα) στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Το εν λόγω κείμενο αποτελείται από διαπιστώσεις, προτάσεις και ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων και εκφράζει, σύμφωνα με τους συντάκτες του, τις αρχές που διατυπώθηκαν από σχεδόν όλους όσοι πήραν μέρος στις εργασίες της επιτροπής, για συστηματική συζήτηση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, για αναγνώριση των πρωτοβουλιών των εκπαιδευτικών, για αξιοποίηση της εμπειρίας προηγούμενων διαλόγων και της εμπειρίας ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και για επίτευξη μίας ευρείας συναίνεσης ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και τη διαδικασία εφαρμογής τους.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Κώστα Γαβρόγλου, μετά την τελική συζήτηση, δεν αποκλείεται η διατύπωση και μειοψηφικών απόψεων στο τελικό κείμενο προτάσεων, που θα φτάσει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποκλείοντας, όμως, την προσθήκη παραρτημάτων με τις προτάσεις του κάθε κόμματος ξεχωριστά.


Η έκθεση διαιρείται σε έξι ενότητες:

1. Αυτονομία: Στην 1η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις μεγάλες αλλαγές που οδήγησαν σε μία διερεύνηση εκπαιδευτικών πολιτικών, οι οποίες ευνοούσαν την ενίσχυση της αυτονομίας στις σχολικές μονάδες. Η αυτονομία αυτή διαρθρώνεται στους εξής τομείς: α. Παιδαγωγική/ διδακτική αυτονομία, β. Διοικητική αυτονομία, και γ. Οικονομική αυτονομία.

2. Διδακτική/Μαθησιακή διαδικασία: Στη 2η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πλαίσιο της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας και σε σχέση με τα νέα Προγράμματα Σπουδών, κρίνεται σκόπιμη η επαναθεώρηση του περιεχομένου των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων, προκειμένου να υλοποιηθεί η αναγκαία αναδιαμόρφωση/μείωση της ύλης, η ανανέωση των βιβλίων εκείνων τα οποία απαιτούν ριζική αναμόρφωση καθώς και η μείωση της διδακτέας ύλης και η ταύτισή της με την εξεταστέα ύλη.

3. Εκπαίδευση/Μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών: Στην 3η ενότητα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις νέες θεωρητικές προσεγγίσεις και οπτικές, αναφορικά με το έργο του εκπαιδευτικού (φύση της γνώσης, μάθηση, διδασκαλία, εκπαιδευτικός ρόλος), επιβάλλουν την ανανέωση της διδακτικής πράξης μέσω του επαναπροσδιορισμού της εκπαίδευσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών, κυρίως της παιδαγωγικής και διδακτικής τους εκπαίδευσης και κατάρτισης.

4. Οργάνωση, διοίκηση και οικονομικά της εκπαίδευσης: Στην 4η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα διοίκησης και στην ανάγκη ανάληψης καθηκόντων σε θέση ευθύνης.

5. Τύποι Σχολείων: στην 5η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου μέσω του εξορθολογισμού της λειτουργίας του θεσμού και της παιδαγωγικής βελτίωσής του.

6. Ειδική Αγωγή: στην 6η ενότητα το ενδιαφέρον εστιάζεται στον ανασχεδιασμό της ειδικής αγωγής


Σημαντικό σημείο της έκθεσης είναι η κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των προτάσεων, μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε βραχυπρόθεσμες (Ιούνιος 2016- Νοέμβριος 2016), μεσοπρόθεσμες (Δεκέμβριος 2016 - Μάιος 2018) και μακροπρόθεσμες (Ιούνιος 2018 - Μάιος 2022).

Πιο αναλυτικά, προτάσεις για βραχυπρόθεσμη υλοποίηση αφορούν στην ενίσχυση της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, τη μείωση/αναδιαμόρφωση της ύλης των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων, την καθιέρωση της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας στο σχολείο, την επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τη γενίκευση του ολοήμερου σχολείου.

Στη μεσοπρόθεσμη υλοποίηση εντάσσονται η ενίσχυση της διοικητικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η διαμόρφωση Πρότασης για Πειραματικά Επαγγελματικά Λύκεια, και η επιλογή Σχολικών Συμβούλων με προσόντα και γνώσεις σε θέματα ΕΑΕ.

Τέλος, το μακροπρόθεσμο πλαίσιο υλοποίησης αφορά σε: διοικητική αυτονομία των σχολικών μονάδων, θέσπιση νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που να αποδεσμεύει το Λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγής, επέκταση των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης στήριξης για μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο, καθώς και για μαθητές που δεν έχουν μητρική γλώσσα την ελληνική, καθώς επίσης και επέκταση του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων, γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

airbnb_1.jpg
Δημοσκόπηση Opinion Poll για στεγαστικό: Το 44,1% «δείχνει» τα Airbnb για την άνοδο των ενοικίων
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, η μεγαλύτερη αιτία αύξησης των ενοικίων (44,1%) είναι η εξάπλωση της βραχυχρόνιας μίσθωσης
Δημοσκόπηση Opinion Poll για στεγαστικό: Το 44,1% «δείχνει» τα Airbnb για την άνοδο των ενοικίων
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: «Συνέπειες σε τρίτα επίπεδα είναι το κλειδί για να μπει τάξη στα ελληνικά πανεπιστήμια»

Η κυβέρνηση εξετάζει εκτενέστερες παρεμβάσεις στον χώρο της Παιδείας, εστιάζοντας στην πειθαρχική διαχείριση των

Παύλος Μαρινάκης: «Συνέπειες σε τρίτα επίπεδα είναι το κλειδί για να μπει τάξη στα ελληνικά πανεπιστήμια»
απολυση
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας ξεσπά κατά του ΥΠΑΙΘΑ για τις απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Κεφαλονιά
Το ΥΠΑΙΘΑ απολύει εκπαιδευτικούς ενώ παραδέχεται χίλια κενά στα σχολεία
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας ξεσπά κατά του ΥΠΑΙΘΑ για τις απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Κεφαλονιά