Thumbnail
του Κωνσταντίνου Κοντσιώτη

Οι Φυσικές Επιστήμες είχαν πάντοτε μία ξεχωριστή θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας και διαχρονικά έγιναν προσπάθειες για να ενταχθεί και το πείραμα στην υποχρεωτική εκπαιδευτική διαδικασία.

Έγιναν μεγάλα βήματα προόδου προς αυτή την κατεύθυνση, με τη διημιουργία εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών σε κάθε σχολείο και φυσικά με την ίδρυση των 78 Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), ένα τουλάχιστον σε κάθε νομό της χώρας (ν.2986/2002).

Η μεγαλύτερη τομή όμως έγινε με τα νέα αναλυτικά προγράμματα, πριν 16 χρόνια, στα οποία προβλέπονταν υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις ταυτόχρονα με τη θεωρία.

Στη συντριπτική μάλιστα πλειονότητα των Λυκείων του νομού μας άρχισαν να εκτελούνται από τους μαθητές αποκλειστικά εργαστηριακές ασκήσεις, υπό την εποπτεία και καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητών.

Υπήρχε πλέον ο απαραίτητος εργαστηριακός εξοπλισμός για να ασκούνται ταυτόχρονα τουλάχιστον 8 ομάδες μαθητών, αφού είχαν δημιουργηθεί νέα εργαστήρια από το 2000, οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους Εργαστηριακούς Οδηγούς και Τετράδια Εργαστηριακών Ασκήσεων.

Εκεί λοιπόν που θα περίμενε κανείς να αναβαθμιστεί περαιτέρω η πειραματική διδασκαλία, και να ενταχθεί το πείραμα στις εξετάσεις,  όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες, έρχεται η κυβερνητική πλειοψηφία και νομοθετεί προς την αντίθετη κατεύθυνση. Καταργώντας τη μείωση του ωραρίου των υπευθύνων των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, αποδεικνύει πως θεωρεί την πειραματική διαδικασία δευτερεύον ζήτημα, αφού προτεραιότητά της είναι η εξοικονόμηση καθηγητών.

Με τον τρόπο αυτό, απαιτούνται τουλάχιστον 12 λιγότεροι καθηγητές κλάδου ΠΕ04 και άλλοι τόσοι κλάδου ΠΕ19 στο νομό μας από την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο “κόφτης” ήδη έγινε νόμος στην εκπαίδευση, χωρίς να ερωτηθούν ούτε οι επιστημονικές ενώσεις ούτε η εκπαιδευτική κοινότητα.

Στο βωμό της λιτότητας θυσιάζεται το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ο μόνος στόχος της κυβέρνησης είναι πλέον να λειτουργήσουν τα σχολεία με όσο το δυνατόν λιγότερους εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας για τις συνέπειες αυτής της ενέργειας. Δυστυχώς η ελπίδα απεδείχθη λεπίδα.

Λάρισα, 14/5/2016

Κοντσιώτης Κωνσταντίνος

Μ.Sc.Φυσικός στο Γ.Ε.Λ. Φαλάνης

Αιρετό μέλος του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Ν.Λάρισας

Τηλ: 6947779934

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Νέος τρόπος προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο: Τι αλλάζει το Υπουργείο Παιδείας
Η βασική επιδίωξη είναι το απολυτήριο να αντανακλά πραγματική μάθηση και να εξασφαλίζει «το αναμενόμενο επίπεδο εκπαίδευσης» .
Νέος τρόπος προαγωγής και απόλυσης στο Λύκειο: Τι αλλάζει το Υπουργείο Παιδείας
trofes-stomaxi-512x320.jpg
Κοιλιοκάκη: Τι είναι, ποια τα συμπτώματα και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί
Η κοιλιοκάκη, γνωστή και ως εντεροπάθεια από γλουτένη, είναι μια αυτοάνοση πάθηση που προκαλείται από την κατανάλωση γλουτένης, μιας πρωτεΐνης που...
Κοιλιοκάκη: Τι είναι, ποια τα συμπτώματα και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί