Thumbnail
του Βασίλη Χατζή

Σκέψεις, αριθμοί και συγκρίσεις του Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού με τα υπάρχοντα

ΠΡΩΤΑ ΕΜΦΑΝΗ ΚΑΙ  ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

- Ενημερωτικά στοιχεία για τον αριθμό των Δημοτικών Σχολείων από 4/θέσια και πάνω:
- Σχολεία ΕΑΕΠ: 1.337 στη συντριπτική τους πλειονότητα 12/Θ

- Σχολεία χωρίς  πρόγραμμα ΕΑΕΠ: 2.218 με τα περισσότερα να είναι 6/Θ και 12/Θ και στα αστικά κέντρα συστεγαζόμενα - Σύνολο Δημοτικών Σχολείων από 4/Θ και πάνω: 3.555

- Το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ ξεκίνησε ως πιλοτικό και συμπληρώνει φέτος 6 χρόνια λειτουργίας. Αρα κάθε νοήμων άνθρωπος κατανοεί πως ένα πιλοτικό πρόγραμμα δοκιμασμένο σε τόσο μεγάλο δείγμα για μια εξαετία δεν μπορεί να συνεχίσει εσαεί ως πιλοτικό. Το θέμα είναι να διατηρηθούν τα θετικά και να παύσουν τα αρνητικά.
- Θετικό πρώτο: Δεν αντέχεται το 7ωρο πρόγραμμα από παιδιά ηλικίας 7-12 χρονών, άρα σωστά μειώνεται κατά μία ώρα, γιατί ας μην ξεχνάμε πως τα σχολικά μας κτήρια (εκτός ίσως ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι όχι απλά μη λειτουργικά αλλά και εχθρικά για τους μικρούς μαθητές.
- Θετικό δεύτερο: Ορθώς να γίνει σε όλα τα σχολεία μέρος του Αναμορφωμένου Προγράμματος εισάγοντας και στα υπόλοιπα 2.218 τα αντίστοιχα διδακτικά αντικείμενα των Εικαστικών, της Πληροφορικής, της Μουσικής, του Θεάτρου, των Αγγλικών από την Α’ Τάξη και την αύξηση των ωρών της Γυμναστικής στις 4 πρώτες τάξεις. Πρέπει και οι υπόλοιποι μαθητές να τύχουν αυτής της ωφέλειας αν μιλάμε για ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά.
- Θετικό τρίτο: Περιορισμός στο σύνολο των ωρών αυτών των αντικειμένων (υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός ανά βδομάδα σε κάποια αντικείμενα), γιατί «…αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι να μην το παρακάνουμε, να μην εξασθενήσουμε τη σχέση των μικρών μαθητών με τη δασκάλα και το δάσκαλό τους και να μην κάνουμε το Δημοτικό τοπίο κατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων, που μάλιστα θα διδάσκονται από ειδικούς λιγότερο προετοιμασμένους για τη δουλειά με μαθητές μικρών ηλικιών… επομένως οι συγκεκριμένες ειδικότητες παραμένουν και καθίστανται λειτουργικότερες στη σύνδεση των αντικειμένων εντός του προγράμματος» (Πρόεδρος του ΙΕΠ 28-4-16).
- Θετικό τέταρτο: Χάνονται μεν περίπου 30 ώρες ειδικοτήτων εβδομαδιαίως από 1.337 Δημ. Σχ. ΕΑΕΠ, αλλά χρειάζονται από 30 ως 60 ώρες των αντίστοιχων ειδικοτήτων στα υπόλοιπα 2.218 Δημ. Σχ. που δεν ήταν ΕΑΕΠ. Άρα όχι απλά θετικό ισοζύγιο αλλά φοβάμαι πως θα ‘χουμε ελλείμματα ωρών.
- Αρνητικό πρώτο: Χάνονται περίπου 20-24 ώρες δασκάλων εβδομαδιαίως σε 1.337 σχολεία και χάνονται περίπου και άλλες 20 έως 40 ώρες δασκάλων στα υπόλοιπα 2.218 Δημοτικά Σχολεία. Άρα 3.500 έως 4.000 δάσκαλοι θα πλεονάσουν από τη νέα σχολική χρονιά. Είπαμε να «εξορθολογιστεί το σύστημα» αλλά αν είναι κάποιοι συνάδελφοι  (και δη αναπληρωτές) να διακτινίζονται από σχολείο σε σχολείο ή ακόμη χειρότερα από  νομό σε νομό μέσα στην Περιφέρεια γιατί δεν  επιτρέπουν οι «θεσμοί» να γίνουν διορισμοί, τότε υπάρχουν κι άλλες λύσεις όπως: της ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο της αντισταθμιστικής αγωγής προς όφελος των κοινωνικώς αδυνάμων μαθητών. Ιδού η απόδειξη στην πράξη για τις «καλές προθέσεις» του Υπουργείου και την τήρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος: Σε κάθε σχολείο 1 Δάσκαλος για ενισχυτική διδασκαλία θεσμοθετημένα πλέον.
-  Αρνητικό δεύτερο: Δεν υπάρχει καμία λογική και παιδαγωγική εξήγηση (ή τουλάχιστον μας το κρατούν κρυφό!!)για την αφαίρεση της μίας ώρας Θεατρικής Αγωγής και της μίας ώρας της Ευέλικτης Ζώνης από την Ε’ και ΣΤ’.
- Αρνητικό τρίτο: Γιατί να καταργηθεί η πρωινή ζώνη που εξυπηρετεί τους εργαζόμενους γονείς που φεύγουν για τη δουλειά πολύ πριν τις 8.00 το πρωί; Αν λειτουργεί «εικονικά» ας ελεγχθούν αυτοί /ές που το κάνουν. Και γιατί να ζητείται βεβαίωση εργασίας γονέων για την παρακολούθηση του Ολοήμερου προγράμματος; Οι άνεργοι και ειδικά οι μακροχρόνια άνεργοι δεν έχουν ανάγκη από τη φοίτηση των παιδιών τους στο ολοήμερο; Πώς συνάδει αυτό με τις ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά;
ΥΓ. Αυτά για αρχή και για έναν προβληματισμό απ’ όλους ώστε να κάνουμε πράξη τον όποιο διάλογο μπορεί να γίνει από δω και πέρα… Πάντως όσες κυβερνήσεις κι αν αλλάξουν, όσοι υπουργοί κι αν περάσουν, μια σταθερά στο χώρο της Παιδείας είναι ακλόνητη: Όλα τα σημαντικά νομοσχέδια και οι κομβικές αποφάσεις κατατίθενται πάντα σε περίοδο που είναι κλειστά τα σχολεία. Αυτό έγινε και τώρα… κρίμα… 

Β. Κ. ΧΑΤΖΗΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

Σκέψεις, αριθμοί και συγκρίσεις του Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού με τα υπάρχοντα, alfavita.gr, Βασίλης Χατζής, Ολοήμερο

Σκέψεις, αριθμοί και συγκρίσεις του Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού με τα υπάρχοντα, alfavita.gr, Βασίλης Χατζής, Ολοήμερο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιώργος Μαζωνάκης
Γιώργος Μαζωνάκης: Επέστρεψε σπίτι του μετά τη νοσηλεία στο Δρομοκαΐτειο – Η πρώτη ανάρτηση στα social media
«Ίσως εγώ να είμαι τρελός, αλλά εσύ έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν με έκανες καλά στην αγκαλιά σου…»
Γιώργος Μαζωνάκης: Επέστρεψε σπίτι του μετά τη νοσηλεία στο Δρομοκαΐτειο – Η πρώτη ανάρτηση στα social media
mpitsakis.jpg
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη «Φυσική, φυλάξου από τη μεταφυσική!» λέει ένα απόφθεγμα που αποδίδεται ευρέως και κατά...
Ταξιδεύοντας σε άγνωστους κόσμους με τον Ευτύχη Μπιτσάκη
συντα
Fake News το συμβάν με μετανάστη που επιτέθηκε λεκτικά στους Εύζωνες: Ελεύθερος ο 23χρονος Αφγανός - Τι πραγματικά συνέβη
Παρά τις αρχικές αναφορές και την κυκλοφορία παραπλανητικού βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αρμόδιες αρχές διευκρίνισαν τα πραγματικά...
Fake News το συμβάν με μετανάστη που επιτέθηκε λεκτικά στους Εύζωνες: Ελεύθερος ο 23χρονος Αφγανός - Τι πραγματικά συνέβη
ipourgeio_paideias
Παρεμβάσεις σε υπ. Παιδείας και ΑΣΕΠ για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών σε θέση δασκάλων σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία
Οι εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας προσλήφθηκαν σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία λόγω τεράστιας έλλειψης δασκάλων με ειδικές μονοετείς συμβάσεις
Παρεμβάσεις σε υπ. Παιδείας και ΑΣΕΠ για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών σε θέση δασκάλων σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία