ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
...που θα είναι όμως σαφώς μειωμένες την επόμενη σχολική χρονιά
Σε αναδίπλωση προχώρησε το υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, κάτω από το βάρος των έντονων αντιδράσεων και των μαζικών κινητοποιήσεων από τους εκπαιδευτικούς τις προηγούμενες μέρες. Χτες, ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είπε ότι για φέτος οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν τελικά με την ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε και πέρσι: «Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνονται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας 40 30 του 2015 (...) εμείς θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις των αναπληρωτών (...) με βάση την περσινή διαδικασία, με βάση τους πίνακες που υπήρξαν και πέρυσι», είπε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, με δεδομένες τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που επιβάλλουν όλες οι προσλήψεις να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, ο Ν. Φίλης άφησε ανοιχτή τη συζήτηση για θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος πρόσληψης, λέγοντας: «Είμαστε ανοικτοί στη συζήτηση, από κει και πέρα για τα ζητήματα που προκύπτουν, σχετικά με τα θέματα των διορισμών, δεν είναι της παρούσης στιγμής, θα το κουβεντιάσουμε».
Ο υπουργός ισχυρίστηκε σε απόλυτους τόνους ότι το Σεπτέμβρη τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά και «δε θα υπάρξουν διδακτικά κενά», ενώ έκανε λόγο και για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, μεταθέτοντάς τους για την επόμενη χρονιά (2016 - 2017), όχι μέσα στο 2016 όπως έλεγε μέχρι πρόσφατα και πάντα σε συνάρτηση «με την πορεία της οικονομίας».
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο θέμα που έχει προκύψει με τα νηπιαγωγεία, προσπαθώντας να καθησυχάσει ότι δεν θα κλείσουν νηπιαγωγεία. Θυμίζουμε ότι με διάταξη που περιέχεται στο νομοσχέδιο για την Ερευνα που συζητιέται στην Επιτροπή της Βουλής, αυξάνεται από 7 σε 14 ο ελάχιστος αριθμός νηπίων που απαιτείται για να λειτουργήσει ένα νηπιαγωγείο και οι εκπαιδευτικοί είχαν αντιδράσει έντονα σε αυτήν τη διάταξη, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για κλεισίματα και συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων. Ο υπουργός αν και είπε πολλές φορές ότι δεν θα κλείσει κανένα νηπιαγωγείο, τελικά άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν κλεισίματα σε περιπτώσεις που τα νήπια μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα κοντινά τους νηπιαγωγεία. Οσο για την αύξηση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού από 7 σε 14, προσπάθησε να το δικαιολογήσει, λέγοντας ότι γίνεται για να διευκολύνεται η φοίτηση και των προνηπίων στα νηπιαγωγεία. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει κανένα νόημα, γιατί η υπάρχουσα νομοθεσία διευκολύνει κι επιτρέπει τη φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία, αυτό όμως που εμποδίζει τη φοίτησή τους και αναγκάζει πολλές προϊστάμενες να μη δέχονται τα προνήπια δεν είναι η νομοθεσία κι ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός, αλλά η έλλειψη νηπιαγωγών. Αυτό, εξάλλου, το παραδέχτηκε και ο υπουργός, λέγοντας ότι λείπουν 500 θέσεις νηπιαγωγών και υποσχόμενος για άλλη μια φορά διορισμούς ανάλογα με... «το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και με άλλες διαδικασίες».
Χτες επίσης, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων και δημιουργία ενός «ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου» για όλα τα σχολεία δυναμικότητας από 4θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες, εκτιμά το υπουργείο). Στην πράξη, θα μειωθεί κατά μία ώρα το ωρολόγιο πρόγραμμα των 1.337 σχολείων με ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα) και αντί για τις 2 μ.μ. που σχολάνε τώρα οι μαθητές, από το Σεπτέμβρη θα σχολάνε στη 1.15 μ.μ. Η μείωση των ωρών θα φέρει προφανώς και μείωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε αυτά τα σχολεία. Αυτό πρακτικά δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο να μεταφέρει κάποιες ειδικότητες στα δημοτικά που μέχρι τώρα ακολουθούσαν το λεγόμενο «κλασικό πρόγραμμα» στα οποία από το Σεπτέμβρη οι μαθητές όλων των τάξεων θα σχολάνε επίσης στη 1.15 μ.μ. Ουσιαστικά στα κλασικά σχολεία, προστίθεται μια ώρα για τους μαθητές της Α' και Β' τάξης που μέχρι τώρα σχολούσαν στις 12.25 μ.μ. Ετσι θα διαμορφωθεί ο ενιαίος τύπος δημοτικών, χωρίς διάκριση σε ΕΑΕΠ και κλασικό πρόγραμμα.
Το υπουργείο δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για το πώς θα διαμορφωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του ενιαίου τύπου δημοτικού, ποιες ειδικότητες τελικά θα έχει και κατ' επέκταση ποια μαθήματα. Είπε όμως ότι το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα διαρκεί και πάλι μέχρι τις 4 μ.μ. και υποσχέθηκε να εξασφαλίσει δασκάλους για τη ζώνη του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία.
Το υπουργείο Παιδείας συνοδεύει τις παραπάνω αλλαγές με βαρύγδουπες διακηρύξεις περί «ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά του δημοτικού σχολείου» γιατί δεν θα προσφέρονται σε κάποια σχολεία (ΕΑΕΠ) περισσότερα γνωστικά αντικείμενα σε σχέση με άλλα. Στην πραγματικότητα όμως, η κίνηση αυτή του υπουργείου μαρτυρά πως προσπαθεί να διαχειριστεί τους λιγότερους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα έχει του χρόνου. Γιατί οι ώρες που μειώνονται στα ΕΑΕΠ (που είναι όλα τους μεγάλα, 12θέσια σχολεία) αντιστοιχούν σε πολύ περισσότερους εκπαιδευτικούς απ' ό,τι οι ώρες που θα αυξηθούν στις δυο πρώτες τάξεις των κλασικών δημοτικών. Ο ίδιος ο υπουργός, εξάλλου, είχε πει ότι από Σεπτέμβρη τα σχολεία θα πρέπει να λειτουργήσουν με 3.000 λιγότερους αναπληρωτές...
Πηγή: Ριζοσπάστης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη