Thumbnail
Το μεροκάματο

Το μεροκάματο… Σκέψου το μεροκάματο. Είναι η βενζίνη λίγων ημερών. Ή τα ψώνια της εβδομάδας. Ή τα εισιτήρια… Αλλά από την άλλη, θα πεινάσεις για μια μέρα;  Σκέψου λίγο τους μαθητές σου που πεινάνε κάθε μέρα… Ποιος θα παλέψει για αυτούς αν όχι εσύ;

Το μεροκάματο όμως… Αλήθεια, πόσα μεροκάματα έχεις χάσει μέχρι τώρα; Πόσα σου έχουν κλέψει; Πόσα θα χάσεις ακόμα, το αναλογίζεσαι; Αυτά γιατί τους τα χαρίζεις; Δεν τα έχεις ανάγκη;

Μην απεργήσεις. Δε θα βγει τίποτα. Ποτέ δε βγήκε τίποτα με την αντίδραση, με τον ξεσηκωμό. Άλλοι αποφασίζουν.  Ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει. Ό,τι είναι να σου χαριστεί, θα σου χαριστεί… Μη γελιέσαι… Τίποτα δε μας χαρίζεται. Τίποτα δεν κερδίζεται χωρίς κόπο και προσπάθεια. Χωρίς θυσίες, μικρές ή μεγάλες. Όλα είναι στο χέρι σου.

Σκέφτεσαι το μεροκάματο αλλά δε σκέφτεσαι την αξιοπρέπειά σου που την ποδοπατούν και την τσακίζουν ολοένα και περισσότερο. Πώς το ανέχεσαι; Το συνήθισες; Πώς μπορείς τότε και διδάσκεις τους μαθητές σου; Τι τους διδάσκεις; Να σκύβουν το κεφάλι; Εγώ πάλι δεν μπορώ να το συνηθίσω. Και εύχομαι να μην το συνηθίσω ποτέ. Για το καλό το δικό μου και των μαθητών μου.

Γι’ αυτό θα απεργήσω. Επειδή αγαπάω τη δουλειά μου και θέλω να την κάνω και του χρόνου. Επειδή θέλω να κοιτάω τους μαθητές μου στα μάτια όταν τους λέω να προσπαθούν πάντα στη ζωή τους και να μην παραιτούνται ποτέ. Επειδή δε θέλω να χάσουν τη θέση τους και να μείνουν άνεργοι κι άλλοι εκπαιδευτικοί. Επειδή ξέρω πως αύριο θα είμαι εγώ στη θέση τους. Επειδή δε διεκδικώ το δίκιο μου όταν απλά μουντζώνω την τηλεόραση. Επειδή δεν περιμένω να δω αν θα απεργήσουν «οι άλλοι», αφού μέσα σ’ αυτούς είμαι κι εγώ. Επειδή εργάζομαι χωρίς προοπτική, χωρίς ελπίδα και μέλλον. Επειδή δεν μπορώ να ανεχτώ άλλο να υποτιμούν και να ξεφτιλίζουν τον ρόλο μου ως δασκάλας και παιδαγωγού. Επειδή κάποιοι νομίζουν ότι με έχουν εξαθλιώσει τόσο, ώστε δεν πρόκειται να αντιδράσω πλέον για τίποτα. Επειδή, ακόμα κι αν χάσω, θα ξέρω πως αγωνίστηκα και δεν έσκυψα το κεφάλι. Κι επειδή, όπως λέει και ο Καβάφης:

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις...

Πηγή: protaodaskalos.blogspot.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κώστας Γενιδούνιας
ΟΛΜΕ: «Απαράδεκτη η απόλυση του Κώστα Γενιδούνια – Εργοδοτική τρομοκρατία της HELLENIC TRAIN»
«Οι απειλές του πρωθυπουργού ακόμα και για απολύσεις εκπαιδευτικών εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο στοχοποίησης και τρομοκράτησης»
ΟΛΜΕ: «Απαράδεκτη η απόλυση του Κώστα Γενιδούνια – Εργοδοτική τρομοκρατία της HELLENIC TRAIN»
foto_education_pencils_blue.jpg
Πειραματικά Σχολεία 2025: Βγήκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης – Δείτε εάν περάσατε
Ολοκληρώθηκε η Δημόσια Κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία – Αναρτήθηκαν τα Αποτελέσματα
Πειραματικά Σχολεία 2025: Βγήκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης – Δείτε εάν περάσατε
ΥΠΑΙΘΑ
Υπάλληλοι ΚΕΔΑΣΥ-ΣΑΕΚ: «Να γίνει νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει στις ΣΑΕΚ να συμμετάσχουν σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ»
Ενημέρωση για τη συνάντηση με τον Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου της Υπουργού Παιδείας, κ. Κώστα Γιαννικόπουλο
Υπάλληλοι ΚΕΔΑΣΥ-ΣΑΕΚ: «Να γίνει νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει στις ΣΑΕΚ να συμμετάσχουν σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ»
zaxaraki
Συνέργειες υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας
Τι είπε για την επίσκεψη της Σοφίας Ζαχαράκη η υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου Αθηνά Μιχαηλίδου
Συνέργειες υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας