Thumbnail
Η Τέχνη είναι μια γλώσσα που αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης μας 

Η Τέχνη είναι μια γλώσσα που αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης μας και λειτουργεί ως τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και ιδεών που είναι δύσκολο να εκφραστούν με διαφορετικό τρόπο. Ιδιαίτερα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, η Τέχνη αποτελεί ένα εναλλακτικό τρόπο εκπαίδευσης.

Στα πλαίσια του προγράμματος που υλοποιούμε φέτος, με θέμα  «Η Γνώση μέσα από την Τέχνη», ξεκινήσαμε με τους μαθητές μου το ταξίδι στη μάθηση, έχοντας ως όχημα μας την Τέχνη. Ανεβήκαμε σε πολλά βαγόνια, όπως το βαγόνι της ζωγραφικής της γλυπτικής, της υφαντικής, της δραματοποίησης, των κατασκευών. Κάθε βαγόνι ήταν μια έκπληξη για τα παιδιά, γιατί γνώριζαν και έπαιζαν με διαφορετικά υλικά (χρώματα,νήματα, μπαχαρικά, σίτες, φελιζόλ, κουμπιά κ.α.) και η φαντασία τους μεγαλουργούσε.

Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Αν και οι ηλικίες των παιδιών ήταν διαφορετικές (από 6  ως 12 χρονών) και οι ιδιαιτερότητες διαφορετικές ( αυτισμός-νοητική στέρηση-μαθησιακές δυσκολίες), τα παιδιά ανέπτυξαν πλήρως τη διάθεση συμμετοχής σε ομαδικές δραστηριότητες ( κάτι που είναι αρκετά δύσκολο για τα αυτιστικά παιδιά), βελτίωσαν το γλωσσικό-εκφραστικό τους κώδικα, απέκτησαν γνώσεις που τα βοηθάνε να ξεπερνούν προβλήματα προσαρμογής και επικοινωνίας και έζησαν ιδιαίτερες στιγμές ψυχαγωγίας και χαράς μέσα από τη δημιουργία.

Μέσα σε τέτοια εκπαιδευτικά πλαίσια το παιδί με ειδικές ανάγκες ξεχωρίζει για τις ικανότητές του και όχι για τις ανικανότητες του και εκπαιδεύεται ως μια οντότητα που έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση και κυρίως δικαίωμα στην ίδια τη ζωή.

Παρουσιάσαμε τα έργα μας , για 10 μέρες, σε έκθεση που έγινε  στο χώρο του εικαστικού ομίλου Καρδίτσας. Τις πρωινές ώρες μας επισκέπτονταν σχολεία της πόλης μας, τα οποία είχαν τη χαρά να συμμετέχουν σε εικαστικές δραστηριότητες. Ξεναγοί στην έκθεση ήταν οι μαθητές του Τμήματος Ένταξης. Σε όλη την προσπάθειά μας, πολύτιμη ήταν η στήριξη του διευθυντή μας κ. Κούκλαρη Βασίλη, της σχολικής συμβούλου της ειδικής αγωγής Θεσσαλίας κ.Τσιόπα Κυρατσώς, των συναδέρφων εκπ/κών του σχολείου μας και των γονέων των μαθητών.     

 Όταν η γνώση γίνεται χαρά και η χαρά γίνεται γνώση,                    

 τότε το σχολείο μπορεί να αγαπηθεί και να απογειωθεί

 

                                Η Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης

 

      Ειρήνη   Παππά

:

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ