Την Τρίτη 22/3/2016 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΟΛΜΕ η προγραμματισμένη συνέλευση του Συντονιστικού Αναπληρωτών - Αδιόριστων Εκπαιδευτικών με συμμετοχή αναπληρωτριών/αναπληρωτών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κεντρικός άξονας της συζήτησης υπήρξε η συστηματική υποτίμηση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο σε άμεση σύνδεση με τη συστηματική επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τη διεύρυνση της ελαστικής εργασίας και την ένταση της εργασιακής μας εκμετάλλευσης.
Αναλυτικά:
- Καυτηριάσαμε την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο προχωρά «ανέξοδα» σε «εξαγγελίες» δήθεν διορισμών υπό τον αστερίσκο και την αίρεση της διαπραγμάτευσης με την Τρόικα, επιβεβαιώνοντας τη «συνέχεια» ανάμεσα στις τελευταίες πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου.
- Επιμείναμε ειδικά στο ότι η πολιτική μηδενικών διορισμών και δειγματοληπτικών προσλήψεων αναπληρωτών συνδυαστικά με τις συναπτές δηλώσεις περί νέου συστήματος διορισμών και κοινού πίνακα αναπληρωτών-διορισμών, επιχειρεί να επιβάλλει τον κατακερματισμό των χιλιάδων αναπληρωτών προκειμένου να διευκολυνθεί η εδραίωση νέων, χειρότερων όρων εργασίας, η εισαγωγή προσοντολογίου και η παραβίαση του δικαιώματος στην εργασία αναπληρωτών που χρόνια τώρα αναπληρώνουν τους εαυτούς τους. Οι δε υποτιθέμενοι περιορισμοί του ΣΤΕ αποκρύπτουν σαφώς την πολιτική επιλογή του Υπουργείου να εφαρμόσει τον νόμο Διαμαντοπούλου, όπως και την πολιτική απόφαση να μη νομοθετήσει σε διαφορετική κατεύθυνση.
- Υπογραμμίσαμε τη δέσμευση του Υπουργείου στις επιταγές του τρίτου μνημονίου και την υλοποίηση των στρατηγικών κατευθύνσεων Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, με τη μείωση του κόστους να αποτελεί οδηγό για περικοπή θέσεων εργασίας και για «ευέλικτη» λειτουργία των σχολείων με βάση το υπάρχον προσωπικό. Στο πλαίσιο αυτό, προσεγγίσαμε την τροπολογία για τα τμήματα ένταξης, αλλά και τη φημολογία για χειρουργική αφαίρεση διδακτικών αντικειμένων και διδακτικών ωρών, που εντέχνως φαίνεται να ταυτίζεται με «διόγκωση» της διδακτικής ώρας (επικείμενη αύξηση ωραρίου δηλαδή και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) , όπως αυτή εκφράζεται από δηλώσεις στελεχών εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα και την επιλογή του Υπουργείου να εισάγει ως βάση συζήτησης την πρόταση της ομάδας REN.
- Επαναλάβαμε το αίτημά μας να κατοχυρωθούν τα διδακτικά αντικείμενα, πέρα από συντεχνιακές λογικές, για την πλήρη πρόσβαση των μαθητών μας στη μάθηση και στον πολιτισμό, την καλλιτεχνική εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή, την ξενόγλωσση εκπαίδευση, την προσχολική αγωγή και την ειδική εκπαίδευση.
- Εκφράσαμε την ανάγκη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και συλλογικής διεκδίκησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να απαντήσει με ποιον τρόπο θα λειτουργήσουν τα σχολεία του χρόνου, με τι προϋπολογισμό, με ποιο ωρολόγιο πρόγραμμα, με τι σχέσεις εργασίας, με πόσους διορισμούς.
Αποφασίσαμε:
- Να απευθύνουμε αγωνιστικό κάλεσμα στα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ, με την προοπτική να πραγματοποιηθεί μαζική συνέλευση για τα ζητήματα των ελαστικά εργαζόμενων στην εκπαίδευση και την οργάνωση μαχητικής απάντησης απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου να «διαχειριστεί» τη λειτουργία των σχολείων στη βάση της μείωσης του κόστους.
- Να συμμετέχουμε στις επικείμενες κινητοποιήσεις ενάντια στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο στο πλαίσιο του συντονισμού με τα πρωτοβάθμια σωματεία
- Να ανταποκριθούμε στο κάλεσμα της ATTACK (http://www.attack.org.gr/ ) για τη διοργάνωση διημέρου ενάντια στην επισφάλεια και την ανεργία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ