Thumbnail
Με βάση τις διατυπωμένες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την νέα νομοθετική ρύθμιση

Με βάση τις διατυπωμένες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για την νέα νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν σημαντικές διατάξεις που αφορούν τη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων:

1) Ελευθερώνεται η επιλογή δραστηριοτήτων.Για πρώτη φορά τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν ελεύθερα να επιλέγουν τις δραστηριότητες που θα ασκούν, όπως όμως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., όλες αυτές οι δραστηριότητες θα εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας.
2) Καταπολεμάταιη γραφειοκρατία, καθώς διευκολύνεταιη έγκριση δραστηριοτήτων με μια απλή απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, όταν παλαιότερα χρειαζόταν μια σύνθετη διαδικασία μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και με τελική απόφαση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας.
3) Αίρεται ο περιορισμός των ωρών για τις δραστηριότητες, οι οποίες πλέον είναι ελεύθερες χρονικών περιορισμών
4) Καταπολεμάται η μαύρη και απλήρωτη εργασία. Η εποπτεία της πολιτείας στις εντός και εκτός ωρολόγιου προγράμματος δραστηριότητες εγγυάται την καταπολέμηση τηςμαύρης και απλήρωτης εργασίας που μέχρι σήμερα αποτελεί μάστιγα σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. 
5) Αποτρέπεται η μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε φροντιστήρια. Αρκετά σχολεία δεν εφαρμόζουν το επίσημο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα, ιδίως στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, όπου διδάσκονται αποκλειστικά τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ο έλεγχος της πολιτείας διασφαλίζει ότι οι δραστηριότητες αυτές θα έχουν ως στόχο την διεύρυνση του γνωστικού πεδίου των μαθητών, την προσφορά αγωγής και πολιτισμού, την εφαρμογή παιδαγωγικών καινοτομιών και νεοτερικών στρατηγικών μάθησης και την ολοκληρωμένη κοινωνικοποίηση των νέων παιδιών και όχι τη στυγνή φροντιστηριοποίηση των ιδιωτικών σχολείων. Δυστυχώς, ορισμένα ιδιωτικά σχολεία αξιοποιούν τόσο τον εντός όσο και τον εκτός ωρολογίου προγράμματος χρόνο για να προσφέρουν επί της ουσίας φροντιστηριακές υπηρεσίες στους μαθητές, για την απλή εκμάθηση μηχανιστικών τρόπων προσαρμογής στις διαφόρων ειδών εξετάσεις που προβλέπονται σήμερα, ιδίως σε αυτές για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ΟΙΕΛΕ έχει κατ’ επανάληψη εκφράσει την πεποίθησή της για την αποσύνδεση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την τριτοβάθμια, γεγονός που θα απελευθερώσει δημιουργικές παιδαγωγικές δυνάμεις και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Θεωρούμε, επομένως, ότι οι διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που αφορούν τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων κινούνται σε θετική κατεύθυνση, αρκεί να συνδυαστούν με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που να αφορά ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τι θα ζητήσει σήμερα η Σοφία Ζαχαράκη από τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων
Οι βασικοί άξονες της νέας κυβερνητικής πολιτικής για τα πανεπιστήμια
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τι θα ζητήσει σήμερα η Σοφία Ζαχαράκη από τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων
EIDIKI-AGOGI
Ειδική αγωγή: "Κλείδωσε" ο χρόνος έκδοσης των Προκηρύξεων, των αιτήσεων και των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα του ΑΣΕΠ για το άνοιγμα των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με τις  νέες πληροφορίες που έφτασαν σήμερα το πρωί στην...
Ειδική αγωγή: "Κλείδωσε" ο χρόνος έκδοσης των Προκηρύξεων, των αιτήσεων και των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών