Thumbnail
Π.Δ.

Όπως θα δείτε και παρακάτω ολόκληρο το προεδρικο διάταγμα υπ'αριθμ. 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως βρίσκεται σε ισχύ. Αυτό σημειώνει το έγγραφο που διαβιβάστηκε στην Βουλή και τονίζει ότι: 

Το  Π.Δ 152/2013 (περ. ιβ, παρ.1, άρθρο 4),  ορίζει   σαφέστατα ότι δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εν προκειμένω της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολογούνται από τους Σχολικούς Συμβούλους ειδικοτήτων και όχι από άλλα πρόσωπα.

Η  πολιτεία δεν απαξιώνει την έννοια της αξιολόγησης, αλλά η ίδια ορίζει το νομοθετικό πλαίσιο, βάσει του οποίου αποτιμάται τόσο το εκπαιδευτικό έργο όσο και οι φορείς του. Πρόθεσή της μάλιστα είναι να το ανανεώσει μέσω των πορισμάτων του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου  για την παιδεία.
Στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η αποτίμηση του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να γίνεται με τα διαφοροποιημένα κριτήρια που επιλέγει κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο. Επομένως,το  κάθε εκπαιδευτήριο, οφείλει να ακολουθεί τη νομιμότητα και να εφαρμόζει σωστά τις υπάρχουσες ρυθμίσεις.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου διεξάγεται βάσει του θεσμικού πλαισίου και μέσω των θεσμικών οργάνων που θεσμοθετεί/ορίζει το ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Οι εν λόγω αξιολογήσεις αποτελούν μείζον ζήτημα για την ελληνική εκπαίδευση και για τον λόγο αυτό, το ΥΠ.Π.Ε.Θ. τις έχει συμπεριλάβει στην ατζέντα των θεμάτων του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Σύμφωνα με το αριθμ. πρωτ. 10/25-01-2016 έγγραφο της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για την (αυτο-)αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013, Υ.Α. 30972/Γ1/05-03-2013|ΦΕΚ Β/614/15-03-2013) καθορίζει σαφώς τους αξιολογητές, τους τομείς, τα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης, που ισχύουν για τα δημόσια και για τα ιδιωτικά σχολεία, αδιακρίτως. Άτομα που δεν έχουν θεσμική αρμοδιότητα δεν μπορούν να ασκήσουν αξιολογικό έργο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρακη μητσοτακης
Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ζήτησε την έγκριση 3.500 επιπλέον πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Το τρίτο 10ήμερο του Οκτωβρίου αναμένονται 3.500 προσλήψεις για την κάλυψη των κενών στα σχολεία - Τα σημαντικά δεδομένα για τα κενά και τις...
Η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη ζήτησε την έγκριση 3.500 επιπλέον πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών
ΔΑΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Δανία – Ελλάδα 3-1: Η Εθνική κατέρρευσε στην Κοπεγχάγη - Πικρό αντίο στο Μουντιάλ 2026
Η αποτυχία πρόκρισης στο Μουντιάλ 2026 είναι ένα ακόμη πλήγμα μετά τις χαμένες ευκαιρίες σε Euro 2020, Mundial 2022 και Euro 2024.
Δανία – Ελλάδα 3-1: Η Εθνική κατέρρευσε στην Κοπεγχάγη - Πικρό αντίο στο Μουντιάλ 2026
ypoyrgeiopaidias_aftodioikisi_9.jpg
Νέα πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ
Το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να εκδώσει την 1η Ειδική Πρόσκληση για το σχολικό έτος 2025-2026, με σκοπό την κάλυψη λειτουργικών κενών θέσεων...
Νέα πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ
family-oikogenia_paidi_kid.jpg
Πως η Ελλάδα δυσκολεύει τους νέους να κάνουν παιδιά
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με μια από τις σοβαρότερες δημογραφικές κρίσεις στην Ευρώπη. Παρά τις εξαγγελίες, το κράτος παραμένει ουσιαστικά...
Πως η Ελλάδα δυσκολεύει τους νέους να κάνουν παιδιά