Thumbnail

Τι κάνουμε όταν το παιδί έχει να κάνει μια άσκηση που δεν καταλαβαίνει; Τι κάνουμε όταν ούτε εμείς οι μεγάλοι δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση, πόσο μάλλον να την εξηγήσουμε και στο παιδί;
Ψάχνουμε απεγνωσμένα για σχολικά βοηθήματα; Λέμε στο παιδί να αντιγράψει τη λύση από κάποιο βοήθημα, παρόλο που δεν κατανοεί την άσκηση; Ασφαλώς όχι!

Τι κάνουμε λοιπόν όταν συμβαίνει αυτό;

Και δεν είναι καθόλου σπάνιο γεγονός, ειδικά σε τάξεις όπως η τρίτη και η πέμπτη δημοτικού, τόσο στα μαθηματικά όσο και στη γλώσσα. Τα βιβλία περιέχουν διάφορες περίεργες ασκήσεις που δεν καταλαβαίνω γιατί οι δάσκαλοι πάντα τις βάζουν για το σπίτι! Οι γονείς πανικοβάλλονται, προσπαθούν να βρουν τη λύση και αν τα καταφέρουν, προσπαθούν να την εξηγήσουν στο παιδί, που όμως δεν την καταλαβαίνει!

Η απάντηση είναι πολύ απλή.....δεν κάνουμε τίποτα! Το παιδί θα πάει στο σχολείο και θα πει στο δάσκαλο ότι δεν κατανοεί την άσκηση και για αυτό το λόγο με την έλυσε. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να εξηγήσει την άσκηση σε όλη την τάξη μέχρι να βεβαιωθεί ότι έχει γίνει κατανοητή. Διαφορετικά, ας μην την βάλει καθόλου στα παιδιά! 

Δεν μπορεί ο γονιός να κάνει τη δουλειά του δασκάλου στο σπίτι. Ο γονιός ίσως δεν έχει τον χρόνο ή ακόμα και τις γνώσεις να βοηθήσει το παιδί στα μαθήματα! Η αντιγραφή της λύσης δεν έχει καμία ουσία, γιατί οι ασκήσεις δεν δίνονται για αυτό το λόγο! Ό,τι δεν το κατανοούμε και συνήθως δεν έχει και διδαχτεί, απλά δεν το κάνουμε. 

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ να μην βοηθάτε το παιδί σας αν δυσκολεύετε κάπου. Αναφέρομαι σε ασκήσεις "τρελές" που περιέχουν κάποια από τα καινούρια σχολικά βιβλία. Μιλάω για περιπτώσεις που ο δάσκαλος δεν μπαίνει στη διαδικασία να εξηγήσει την άσκηση, απλά την βάζει για το σπίτι, γνωρίζοντας μάλιστα ότι τα περισσότερα παιδιά θα κάνουν απλή αντιγραφή από λυσσάρι. 

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
[email protected]
paidagwgos.blogspot.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PAIDEIAS
Υπ. Παιδείας: Προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2025
Ενστάσεις κατά των ανωτέρω προσωρινών πινάκων υποβάλλονται στο ΑΣΕΠ από την Πέμπτη 14 Αυγούστου 2025 και ώρα 8:00 έως και τη Δευτέρα 25 Αυγούστου...
Υπ. Παιδείας: Προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2025
φωτιά
Φοιτήτρια Ιατρικής στην Πάτρα για φωτιά: «Καίγεται ο τόπος που ζούμε, δουλεύουμε, ονειρευόμαστε»
Μια φοιτήτρια που δουλεύει σεζόν στον Ψαθόπυργο στέλνει μήνυμα αγωνίας στο alfavita.gr για την πυρκαγιά
Φοιτήτρια Ιατρικής στην Πάτρα για φωτιά: «Καίγεται ο τόπος που ζούμε, δουλεύουμε, ονειρευόμαστε»
enoikiazete
Πρόταση ΠΟΜΙΔΑ για δημιουργία πλατφόρμας στέγασης φοιτητών σε ιδιωτικές κατοικίες- Eπιστολή στην Υπουργό Παιδείας
ΠΟΜΙΔΑ ζητά ψηφιακή πλατφόρμα για φοιτητική στέγη μέσω Πανεπιστημίων ή Gov.gr
Πρόταση ΠΟΜΙΔΑ για δημιουργία πλατφόρμας στέγασης φοιτητών σε ιδιωτικές κατοικίες- Eπιστολή στην Υπουργό Παιδείας
peripoliko.jpg
Θεσσαλονίκη: Συναγερμός για την εξαφάνιση 15χρονου από χώρο παιδικής προστασίας
Ο Χίντι Ταϊέλ έχει ύψος 1,60 μ., ζυγίζει 50 κιλά, έχει καστανά μαλλιά και καστανά μάτια. Είναι άγνωστο το τι φορούσε όταν εξαφανίστηκε
Θεσσαλονίκη: Συναγερμός για την εξαφάνιση 15χρονου από χώρο παιδικής προστασίας