Thumbnail
Ήξεις αφήξεις

Του Χρήστου Κάτσικα

               Τρεις περίπου μήνες πριν από τη λήξη των μαθημάτων χιλιάδες διδακτικές χώρες εξακολουθούν να χάνονται καθημερινά, λόγω 3.000 κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κατανομή των κενών μέσα στο Φεβρουάριο είναι πάνω από 2.000 για τα νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και 1000 περίπου για τα Γυμνάσια και τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.
Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας, μετά τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις για μόνιμους διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών, που θα κάλυπταν τουλάχιστον ένα μέρος των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων της  τελευταιας 5νταετίας, φαίνεται να περνάει, σε επίπεδο λόγου, από τη "σιγουριά" στην προσπάθεια", ενώ ο πραγματικός χρόνος των διακηρυγμένων μόνιμων διορισμών όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο απομακρύνεται.
               «Προσπαθούμε από φέτος να σπάσουμε το κύκλο της αδιοριστίας.  Αυτός είναι ο στόχος μας, τον οποίο συζητάμε με τους θεσμούς και πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν οι διορισμοί  από την επόμενη χρονιά, ούτως ώστε σε βάθος μίας τριετίας να μπορέσουμε να στελεχώσουμε τα σχολεία όλων των βαθμίδων με  20.000 νέους εκπαιδευτικούς».
               Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς  του 13ου Δημοτικού σχολείου  (Παγκράτι), κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα,  στο πλαίσιο του  Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
               Ωστόσο είναι φανερό ότι τίποτε δεν είναι σίγουρο καθώς οι δανειστές φαίνεται να θέτουν υπό αίρεση ακόμη και τις προσλήψεις που έχουν συμφωνηθεί με βάση το 1 προς 5 (μία πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις) για το 2016. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δανειστές θέτουν ως προαπαιτούμενα για να γίνουν αυτές οι προσλήψεις αφενός την πορεία των εσόδων και αφετέρου τις "εξοικονομήσεις" που θα  πετύχει η Κυβέρνηση από το ασφαλιστικό και το φορολογικό.

ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
                Όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, με την πολιτική των μη μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, ωρομισθίων, μειωμένου ωραρίου, ΕΣΠΑ κ.λπ.).
               Τα προηγούμενα χρόνια, περίπου ένας στους οκτώ εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν στα σχολεία, από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, ήταν πλέον ελαστικά εργαζόμενος.
                Τη σχολική χρονιά 2015/16 έχουν προσληφθεί πάνω από 21.000 ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί διαφόρων μορφών και κατηγοριών. Ο αριθμός αυτός αλλάζει δραματικά την αναλογία μονίμων και ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών και δημιουργεί ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση καθώς απογειώνει την αναλογία περίπου ένας στους έξι εκπαιδευτικούς να μην έχει μόνιμη σχέση.
                "Οι αναπληρωτές δεν αποτελούν λύση και είναι ευκαιριακή μορφή εκπαιδευτικού λειτουργήματος" είχε επισημάνει ο Υπουργός Παιδείας πριν λίγες εβδομάδες, ωστόσο όλα τα στοιχεία φανερώνουν ότι φέτος ο αριθμός των αναπληρωτών έσπασε κάθε ρεκόρ.
          Για παράδειγμα, φέτος, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας οι προσλήψεις των αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι έως τώρα 13.484 έναντι των 12.061 που πραγματοποιήθηκαν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2014-2015. Το ποσοστό της αύξησης πλησιάζει τις 12 ποσοστιαίες μονάδες με τις περισσότερες προσλήψεις να αφορούν και φέτος τους δασκάλους – ΠΕ70 όπου για πρώτη φορά οι προσλήψεις τους ξεπέρασαν τις 5.000, φθάνοντας τις 5.049.

 

Ακολουθούν σε αριθμό προσλήψεων οι Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, απόφοιτοι των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Μακεδονίας με 1.981 προσλήψεις και έπονται οι νηπιαγωγοί με 1.635 προσλήψεις.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ – ΠΕ705.049
ΔΑΣΚΑΛΟΙ – ΠΕ711.981
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ – ΠΕ601.635
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΠΕ08770
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ-ΠΕ70.50735
ΑΓΓΛΙΚΩΝ – ΠΕ06706
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ-ΠΕ32627
ΜΟΥΣΙΚΗΣ – ΠΕ16.01512
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ – ΠΕ60.50511
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΠΕ11382
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ- ΠΕ19/20290
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ-ΠΕ07159
ΓΑΛΛΙΚΗΣ-ΠΕ0550
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ-ΠΕ18.4143
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ-ΠΕ6134
ΣΥΝΟΛΟ13.484

 

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται αναλυτικά στοιχεία για τις περιοχές πρόσληψης ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Όπως διαπιστώνεται οι περισσότερες προσλήψεις πραγματοποίηθηκαν στο Ηράκλειο με 816 ενώ ακολουθούν η Δυτική Αττική με 544, τα Δωδεκάνησα με 542 προσλήψεις και η Αιτωλοακαρνανία με 538 προσλήψεις.

 

05 02 16 pinakas1

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

akadimia athinon
Ακαδημία Αθηνών: Αντιπρόεδρος για το 2025 ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Ν. Διαμαντούρος
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε ως Αντιπρόεδρό της για το έτος 2025 τον Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης κ. Νικηφόρο Διαμαντούρο
Ακαδημία Αθηνών: Αντιπρόεδρος για το 2025 ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Ν. Διαμαντούρος
ελμε
Απαράδεκτες καταστάσεις με εργασιακό εκφοβισμό και μηνύσεις σε ολόκληρο Σύλλογο Εκπαιδευτικών
Μια απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος των εκπαιδευτικών Λυκείου που αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια τρομοκράτησής τους
Απαράδεκτες καταστάσεις με εργασιακό εκφοβισμό και μηνύσεις σε ολόκληρο Σύλλογο Εκπαιδευτικών