ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
1Μ.Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 2015
ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ
ΠΛΗΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ήδη από το καλοκαίρι η κατάσταση σε όλες τις δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν πλήρως γνωστή στους παροικούντες το υπουργείο.
Τα κενά επρόκειτο να φτάσουν στο δυσθεώρητο και πρωτοφανές αριθμό των 25000 κενών κατ’ ελάχιστο.
Επιπλέον, ενώ ήταν ευρέως γνωστό πως δεν είχαν καν εξασφαλίσει τους πόρους για προσλήψεις αναπληρωτών, οι αρμόδιες υπηρεσίες χρησιμοποίησαν τις εκλογές ως την τέλεια δικαιολογία για να εξοικονομήσουν χρήματα σε βάρος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας προβαίνοντας στις πρώτες προσλήψεις τέλη Σεπτεμβρίου.
Στις επαναλαμβανόμενες παρεμβάσεις των αδιόριστων εκπαιδευτικών και των συμπαριστάμενων σωματείων, το υπουργείο σταδιακά και με το σταγονόμετρο εξαναγκάστηκε να πυκνώσει τη ροή των προσλήψεων, αφού βέβαια πρώτα σκαρφίστηκε κάθε άλλη λύση-ημίμετρο, όπως μετακινήσεις μονίμων, δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων, αντικατάσταση συναδέλφων ειδικοτήτων με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (π.χ. αντικατάσταση θεατρολόγων ή καλλιτεχνικών με γυμναστές ή δασκάλους) και απόκρυψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών.
Όμως οι έως τώρα προσλήψεις ΔΕΝ επαρκούν, με συνέπεια να μη διδάσκονται όλα τα μαθήματα και να μην αναπτύσσεται σε όλη του την έκταση το ωρολόγιο πρόγραμμα (σχολεία με 6ωρα ή 7ωρα ανάλογα με τον αριθμό των ωρών που «κάλυψαν» με διάφορες αλχημείες οι κατά τόπους διευθυντές εκπαίδευσης), να υπολειτουργεί ή να μη λειτουργεί καν το ολοήμερο δημοτικό, να έχει εγκαταλειφθεί η λειτουργία τάξεων υποδοχής και ενισχυτικής διδασκαλίας, στα ΕΕΕΕΚ να γίνονται τετράωρα αντί για εξάωρα, τα τμήματα ένταξης να είναι προς εξαφάνιση και ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να αντιστοιχεί σε τρεις και τέσσερις μαθητές (παγκόσμια καινοτομία).
Όμως, ακόμα και με τέτοιες κωμικοτραγικές αλχημείες, οι οποίες φλερτάρουν με τα όρια της νομιμότητας, δε μπόρεσαν να καλύψουν τα κενά, με αποτέλεσμα 3 μήνες από την έναρξη του σχολικού έτουςτα κενά να υπολογίζονται σε χιλιάδες κατ’ ομολογία του ίδιου του υπουργείου και να υπάρχει η κυνική παραδοχή όλων των αρμοδίων (υπουργός, περιφερειάρχες, κατά τόπους διευθυντές Α’θμιας και Β’θμιας) πως η χρονιά θα ολοκληρωθεί χωρίς να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Αυτή η πολιτική επιβάλλει τη δημιουργία σχολείων και εκπαιδευτικών διαφορετικών ταχυτήτων, σχολείων που θα περιστέλλουν τη λειτουργία τους και εκπαιδευτικών που θα αναμετριούνται με την ανεργία ένεκα «δημοσιονομικών περιορισμών». Με άλλα λόγια δεν θεωρείται αυτονόητη η ισότιμη πρόσβαση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στο δικαίωμα στην εκπαίδευση, η μετακίνηση στο χώρο εργασίας καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη για τους αναπληρωτές λόγω των πολλαπλών μετακινήσεων και των καθυστερήσεων στη μισθοδοσία τους, ενώ χιλιάδες ακόμα συνάδελφοι παραμένουν άνεργοι. Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ επιχειρεί να αποδυθεί το μανδύα των αδιαμφισβήτητων ευθυνών μεταθέτοντας στο απώτερο μέλλον την κάλυψη των κενών υποσχόμενο τάχα μόνιμους διορισμούς (ρώτησαν άραγε τους «θεσμούς»; Και οι μόλις 2000 διορισμοί του προηγούμενου προϋπολογισμού που έχουν «χαθεί»;).
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι διαρκείς κινητοποιήσεις των αδιόριστων, των γονέων και των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ στάθηκαν απέναντι στο υπουργείο καταγγέλλοντας την εικόνα παρακμής του δημόσιου σχολείου λόγω της διαρκούς υποχρηματοδότησης και της πολιτικής επιλογής ευκαιριακής πλήρωσης των κενών με προσλήψεις ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών.
Ως μέλη των σωματείων μας καλούμε σε συντονισμό για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών σχέσεων εντός αυτού με πρώτο βήμα την από κοινού κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής την Παρασκευή 11 Δεκέμβρη ώρα: 13.00. Στο πλαίσιο αυτό ζητάμε από τους συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ την προκήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας (τόσο για το πρωινό όσο και για το απογευματινό ωράριο).
Διεκδικούμε την άμεση καταγραφή, γνωστοποίηση και κάλυψη όλων των κενών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεν ανεχόμαστε την τεχνητή μείωση και απόκρυψη των κενών, που οδηγούν σε χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές και χαμένες θέσεις εργασίας για τους άνεργους συναδέλφους μας. Δεν υποκύπτουμε στις αυθαιρεσίες της διοίκησης: στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, στην υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών (ας μη συζητήσουμε για τις υποχρεωτικές αναθέσεις υπερωριών σε αναπληρωτές που εκ προοιμίου γνωρίζουν ότι δε θα τις πληρωθούν…) και στις παράτυπες αναθέσεις μαθημάτων, που δημιουργούν αντισυναδελφικό κλίμα μέσα στα σχολεία και οδηγούν στην περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές μας.
Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς για τους χιλιάδες αναπληρωτές που επί χρόνια αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας ξεπερνώντας τους τεχνητούς διαχωρισμούς μεταξύ μας.Δεν αποδεχόμαστε ημίμετρα και διορισμούς με το σταγονόμετρο. Δεν ανεχόμαστε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου που στήνεται μέσα από την υποστελέχωση των σχολείων και την ένταση της ελαστικής εργασίας.
Διεκδικούμε:
•Πλήρη ανάπτυξη του ωρολόγιου προγράμματος. Κάλυψη κενών με βάση τις α' αναθέσεις. Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικών ή παραβίαση του ενιαίου ωρολόγιου προγράμματος.
•Καταβολή του μισθού μας κάθε 1η του μήνα ανεξάρτητα από τη διεύθυνση στην οποία ανήκουμε.
•Απρόσκοπτη μισθολογική αναγνώριση όλης της προϋπηρεσίας- άμεση απόδοση Μ.Κ.
•Λειτουργία των σχολείων δίχως περικοπές σε δομές (ολοήμερα, ειδική αγωγή, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής, εργαστηριακά τμήματα) και θέσεις εργασίας,
•Έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή και προώθηση των μοιρασμένων παράλληλων ως εναπομείναντα κενά.
•Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερες συνθήκες μάθησης και παιδαγωγικής σχέσης. Μείωση του αριθμού μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες τους. Άμεση λειτουργία 2ου τμήματος στις περιπτώσεις υπεράριθμων τμημάτων.
•Πλήρη επαναλειτουργία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης ως δομών αντισταθμιστικής αγωγής με πλήρη διαφάνεια στις προσλήψεις από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών και με πλήρες ωράριο.
Παλεύουμε για:
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Άμεση καταβολή των μισθών των αναπληρωτών όλων των φάσεων. Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε 1η του επόμενου μήνα.
- Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και ειδική), μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Άμεση κατάργηση της μνημονιακής αναλογίας 1:5.
- Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες και τους μεταταχθέντες συναδέλφους.
- Πλήρη διαφάνεια και έγκαιρη καταγραφή και κοινοποίηση των λειτουργικών κενών. Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο όπου προκύπτουν έκτακτες ανάγκες, με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Προσλήψεις μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.
- Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Πλήρη υπολογισμό ενσήμων και προϋπηρεσίας σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Προστασία της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους.
- Άμεση κατάργηση του ενδεχομένου απόλυσης – με απόφαση των οικείων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ – των αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης της δεκαπενθήμερης αναρρωτικής άδειας λόγω ασθένειας ή προβλημάτων υγείας. Άμεση κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου για μεταφορά των αναπληρωτών σε άλλη διεύθυνση από αυτήν της πρόσληψης και τοποθέτησης.
- Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και για όλους τους ανέργους. Επιδότηση ενοικίου, θέρμανσης, σίτισης, δωρεάν μετακίνησης.
- Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας για τα χρόνια εργασίας. Κατάργηση του ορίου της επταετίας στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας και της μισθολογικής εξέλιξης των αναπληρωτών.
- Πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών. Να μπορούν να εκπροσωπούν τον κλάδο ως αιρετά μέλη των Δ.Σ., των διδασκαλικών συλλόγων και των ΕΛΜΕ, καθώς επίσης και των ομοσπονδιών της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. Ζητάμε την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, ενσήμων και την πλήρη καταβολή του μισθού τους κατά τη διάρκεια χορήγησης συνδικαλιστικής άδειας.
-Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών. Όχι στο «Νέο» Λύκειο της κατάρτισης, της μαθητείας και της εξεταστικής απόρριψης.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΟΕ
Θέμα : Συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής την Παρασκευή 11/12/2015 και ώρα 13.00 – 3ωρη στάση εργασίας
Λίγες, μόλις, ημέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τα σχολεία συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.
Χιλιάδες κενά που δεν καλύφθηκαν, παρά με τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα του Υπουργού Παιδείας, υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και των υποστηρικτικών δομών, ολοήμερα τμήματα που υπολειτουργούν ή και δε λειτουργούν καν, και κλειστά νηπιαγωγεία, συνθέτουν την τραγική εικόνα του δημόσιου σχολείου σήμερα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο πλαίσιο της ανάδειξης του προβλήματος αλλά και της λύσης του που δεν είναι άλλη από την πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών τώρα, στηρίζει την κινητοποίηση που πραγματοποιούν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου και ώρα 13.00.
Για να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων στη συγκέντρωση κηρύσσει 3ωρη στάση εργασίας για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού και τις 3 πρώτες ώρες του απογευματινού κύκλου και καλεί τους εκπαιδευτικούς σε μαζική και δυναμική συμμετοχή.
ΔΟΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη