Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής

Την Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015,  αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Μηνά Ευσταθίου, τον Γενικό Γραμματέα Λευτέρη Ρατσιάτο και τον Ταμία Γιώργο Γαλάνη, συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη και τους συνεργάτες του.

Το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου Π.Ε.Σ.Ε.Α. στην εποικοδομητική συζήτηση που έγινε έθεσε όλα τα ζητήματα που αφορούν την ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα αναγνωρίζοντας ότι πρέπει να γίνουν πολλά και θα χρειαστεί χρόνος και πολλή δουλειά. Ως άμεσα και αναγκαία σημεία για την αρχή ενός δημοκρατικού διαλόγου για την ειδική εκπαίδευση επισήμαναν:

  1. Ενιαίος νόμος για την Εκπαίδευση. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της γενικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης.

  2. Ο Βασικός στόχος, το  σχολείο της γειτονιάς να γίνει «ένα Σχολείο για Όλους» με την εισαγωγή μιας σειράς αλλαγών, μέσω των οποίων τα ίδια τα σχολεία θα αναδιαρθρώνονται, προκειμένου να μειωθούν τα εμπόδια στη μάθηση και στη συμμετοχή όλων των παιδιών σύμφωνα με τη φιλοσοφία της συμπερίληψης.

Σε μια τέτοια κατεύθυνση, σε  έναν ουσιαστικό και δημοκρατικό διάλογο έχουν θέση θέματα όπως: α) η πρώιμη παρέμβαση που πρέπει να πάρει συγκεκριμένη μορφή  ώστε να γίνει πράξη το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην εκπαίδευση όσο πιο γρήγορα και  έτοιμα μπορούν, β) η προσχολική εκπαίδευση με Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία πλήρως στελεχωμένα με εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικό προσωπικό, γ) οι δομικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλίζουν σε όλα τα παιδιά πραγματική πρόσβαση στα εφόδια της εκπαίδευσης, δ) Ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου του εκπαιδευτικού θεσμού των ΚΕΔΔΥ σε εκπαιδευτική κατεύθυνση και ενίσχυση του Υποστηρικτικού ρόλου τους, ε) η ενίσχυση της  επαγγελματικής  εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία.

  1. Κατάργηση του άρθρου 56  του ν.3966/2011 σύμφωνα με το οποίο όλες οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. 60 και Π.Ε.70 «μετατρέπονται» σε οργανικές θέσεις Π.Ε. 61 & Π.Ε.71.

  2. Ενεργοποίηση του άρθ. 34 παρ. 3 του ν. 1566/1985 σύμφωνα με το οποίο «Μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ανήκουν στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία άλλων υπουργείων και οργανισμών και λειτουργούν είτε ως δημόσια σχολεία είτε ως σχολεία νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου είτε ως ιδιωτικά σχολεία, υπάγονται εφεξής στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

  3. Κατάργηση του ΥΣΕΕΠ και των ΠΥΣΕΕΠ και ενιαία αντιμετώπιση των υπηρεσιακών μεταβολών όλων των εργαζομένων στις δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος τόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από τα ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τα ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ & ΚΥΣΔΕ. Έτσι δίνεται ένα οριστικό τέλος στις διακρίσεις, τις εντάσεις και τις συγκρούσεις στα ΚΕΔΔΥ, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης και μέσα από την εδραίωση της δημοκρατικής κουλτούρας θα σφυρηλατείται η συνεργασία στα πλαίσια μιας διεπιστημονικότητας που θα ενστερνίζεται το δικαίωμα της προσβασιμότητας των αναπήρων ατόμων με την υλοποίηση προγραμμάτων συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και εφαρμογής μεθόδων διαφοροποιημένης παιδαγωγικής.

  4. Άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΕΠ, ΕΒΠ στα γενικά και ειδικά σχολεία, με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση. Οι μόνιμοι διορισμοί στις κενές οργανικές θέσεις και διορισμοί αναπληρωτών στα λειτουργικά κενά να γίνονται με δικαιοσύνη στη μοριοδότηση κατά τα οριζόμενα από το Σύνταγμα της Ελλάδας και το Ν. 4074/2012, χωρίς διακρίσεις, μεροληψίες και προτάξεις. Μοναδικός γνώμονας να καταξιωθεί το Σχολείο για Όλους στη συνείδηση του Ελληνικού Λαού, του μαθητικού πληθυσμού και του εκπαιδευτικού κόσμου.

7.        Να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις για την ειδική εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό.

  1. Να καταργηθούν οι διατάξεις του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013 και του άρθρου 28 του Ν. 4186/2013.

9.    Έλεγχος και αναπροσαρμογή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ (2013-2020) ώστε να εξασφαλιστούν πόροι και να δημιουργηθούν δομές που θα προσφέρουν στα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε βάθος χρόνου υπηρεσίες σε συνεχή και σταθερή βάση.
10.    Ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία να μην είναι προσχηματικός. Αφορά όλους τους φορείς και η αποτελεσματικότητα θα κριθεί από τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των πολιτικών, κοινωνικών, επιστημονικών και συνδικαλιστικών φορέων. Ο διάλογος και η κριτική είναι όαση για το δημοκρατικό πολίτευμα, ενώ ο μικροκομματισμός και οι πελατειακές σχέσεις την αποδυναμώνουν.    

 

                Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

          Μηνάς Ευσταθίου                                                   Λευτέρης Ρατσιάτος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

attiko-nosokomeio
Εργαζόμενοι νοσοκομείου Αττικόν: «Απαράδεκτες οι δηλώσεις Καλλιάνου – Οι απειλές θα πέσουν στο κενό»
«Δεν έχει τίποτα με το «φίλο» Άδωνι Γεωργιάδη και την πολιτική της κυβέρνησης για αυτό και μπορεί ωραιότατα να διαπομπεύει τους υγειονομικούς!»
Εργαζόμενοι νοσοκομείου Αττικόν: «Απαράδεκτες οι δηλώσεις Καλλιάνου – Οι απειλές θα πέσουν στο κενό»
afrikaniki-skoni
Πανεπιστήμιο Κρήτης για αφρικανική σκόνη: Ήταν «σημαντικό» επεισόδιο
Οι μέγιστες συγκεντρώσεις σκόνης παρατηρηθήκαν στην πόλη των Χανιών - Τι έδειξαν οι μετρήσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κρήτης για αφρικανική σκόνη: Ήταν «σημαντικό» επεισόδιο
bullying
Σχολική βία: «Η καλλιέργεια κλίματος γενικής καταγγελίας ψηφιακής ή μη “δηλητηριάζει” τις σχέσεις»
«Η καλλιέργεια κλίματος γενικής καταγγελίας ψηφιακής ή μη, δεν αποκαθιστά την παιδαγωγική σχέση απεναντίας, «δηλητηριάζει» τις σχέσεις, δημιουργεί...
Σχολική βία: «Η καλλιέργεια κλίματος γενικής καταγγελίας ψηφιακής ή μη “δηλητηριάζει” τις σχέσεις»
education_foto.jpg
Ζάκυνθος: Διοργανώθηκε εκπαιδευτικό συμπόσιο από κρατικούς φορείς εκπαίδευσης με χορηγία… μεγάλου ξενοδοχειακού ομίλου
«Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν μάθει να γλείφουν τα ξεροκόμματα που πέφτουν από το πλούσιο τραπέζι των μεγαλοεπιχειρηματιών»
Ζάκυνθος: Διοργανώθηκε εκπαιδευτικό συμπόσιο από κρατικούς φορείς εκπαίδευσης με χορηγία… μεγάλου ξενοδοχειακού ομίλου