ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μαθαίνω ότι έρχεται η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και από ότι καταλαβαίνω θα περιλάβει και τους εκπαιδευτικούς. Γεννούνται όμως στο μυαλό μου μερικές σκέψεις.
Σε τι άραγε μπορεί να αξιολογηθεί ένας εκπαιδευτικός;
Αν τηρεί σωστά το ωράριο του σχολείου;
Αν βάζει τα από τις εγκυκλίους τα οριζόμενα διαγωνίσματα και τεστ για κάθε τμήμα;
Αν κάνει σωστά την εφημερία του;
Μα αυτά όλα είναι αυτονόητα και δε θυμάμαι στα τριάντα έξη χρόνια υπηρεσίας μου να είδα συνάδελφο, που να μη τα τηρεί. Σε ακραίες δε περιπτώσεις μια το πολύ δύο παρατηρήσεις από το διευθυντή και το πρόβλημα έληγε.
Μήπως μπορεί να γίνει αξιολόγηση για τις εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου; Μα εδώ ο νόμος δεν υποχρεώνει τον εκπαιδευτικό να τις κάνει, γιατί προβλέπει γραμματέα σε κάθε σχολείο. Άλλο βέβαια που το κράτος δεν τηρεί το νόμο και στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει γραμματέας.
Παρόλα αυτά όμως οι εκπαιδευτικοί διεκπεραιώνουν άριστα τις πρόσθετες για αυτούς εργασίες.
Φυσικά όλα τα παραπάνω δε μπορεί να ισχυρισθεί κανένας, πως μπορεί να αξιολογηθούν.
Ας δούμε όμως και το κύριο αντικείμενο ενός εκπαιδευτικού, που είναι το μάθημα, δηλαδή αν μπορεί να δώσει στα παιδιά να το καταλάβουν καλά και αν ακόμα βαθμολογεί δίκαια, συμπεριφέρεται σωστά μέσα στην τάξη, χρησιμοποιεί εποπτικά όργανα κ.α. Εδώ λοιπόν είμαι περίεργος ποιος και πως θα αξιολογήσει. Έχω απάντηση, κανένας παρά μόνο ο μαθητής.
Ας δούμε τώρα και το γιατί. Δηλαδή τι σκοπό έχει μια αξιολόγηση σε εκπαιδευτικό. Μια πρώτη απάντηση είναι: να πάρει βαθμό και να ανέβει μισθολογικά, Θα πρέπει λοιπόν να θεσμοθετηθεί μισθολογική κλίμακα ικανή να δελεάσει. Είναι εφικτό να γίνει αυτό με τις σημερινές συνθήκες; Σίγουρα όχι.
Μια δεύτερη απάντηση είναι για να πάρει ο εκπαιδευτικός μόρια, ώστε να γίνει κάποτε διευθυντής. Μα και η θέση αυτή με τις σημερινές συνθήκες στα σχολεία δεν αποτελεί μαγνήτη.
Υπάρχει και μια άλλη περίπτωση: να κριθεί ακατάλληλος και να απολυθεί. Θέλω να πιστεύω, πως δεν αποσκοπεί εκεί η αξιολόγηση, αν και πολλά συμβαίνουν εν Ελλάδι.
Τώρα θα ερωτηθεί κανένας και για το ποιος ή ποιοι θα κάνουν αξιολόγηση. Μήπως ο διευθυντής; ο προϊστάμενος; ο σύμβουλος; Και αν κληθούν να την κάνουν αυτοί είναι σίγουρο ότι έχουν επιλεγεί με απόλυτα διαφανείς και δίκαιες διαδικασίες; Γιατί τα τριάντα πέντε χρόνια εκπαιδευτικής μου διαδρομής και πολλά από αυτά σε ανώτατες θέσεις δε με έχουν πείσει, ότι συμβαίνει αυτό συχνά.
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ 15 - 10 - 15
ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χ. ΚΑΪΡΑΚΗΣ
ΤΕΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ε.Λ.Μ.Ε ΠΕΙΡΑΙΑ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΑΙΡΕΤΟΣ Π.Υ.Σ.Δ.Ε ΠΕΙΡΑΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη