Με αφορμή το υπ' αριθμ. πρωτ. 151893/Δ2/29-09-2015 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», επανέρχεται για πολλοστή φορά το ζήτημα των αναθέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το ζήτημα αυτό, όπως είχαμε αναφέρει και με το από 12/09/2014 δελτίο τύπου μας με θέμα «Β' Αναθέσεις Μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Μία χρόνια πάθηση του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος» (βλ. [1]), αποτελεί χρόνιο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος καθώς ποτέ δεν υπήρξε ένας σωστός σχεδιασμός και ποτέ δεν τέθηκε, από τους πολιτικά υπευθύνους, στη βάση ενός σοβαρού διαλόγου.
ΘΕΜΑ: «Αναθέσεις Μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου»
επανέρχεται για πολλοστή φορά το ζήτημα τωναναθέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το ζήτημα αυτό, όπως είχαμε αναφέρει και με το από 12/09/2014 δελτίο τύπου μας με θέμα «Β' Αναθέσεις Μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Μία χρόνια πάθηση του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος» (βλ. [1]), αποτελεί χρόνιο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος καθώς ποτέ δεν υπήρξε ένας σωστός σχεδιασμός και ποτέ δεν τέθηκε, από τους πολιτικά υπευθύνους, στη βάση ενός σοβαρού διαλόγου.
- Συνεχίζουν να έχουν στο Γυμνάσιο ως Β' ανάθεση το μάθημα «Μαθηματικά» οι εκπαιδευτικοί του κλάδουΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι), χωρίς την απαίτηση πτυχίου Μαθηματικών, οι περισσότεροι από τους οποίους, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, έχουν διδαχθεί στα τμήματα που αποφοίτησαν πολύ λιγότερα μαθήματα Μαθηματικών από ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων Πληροφορικής.
- Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ03 (Μαθηματικοί) έχουν στο Γυμνάσιο, ως Β' ανάθεση το μάθημα «Φυσική», χωρίς την απαίτηση πτυχίου Φυσικής, ενώ στα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Μαθηματικών, των Ελληνικών Πανεπιστημίων, δεν υπάρχουν περισσότερα από 2 μαθήματα Φυσικής.
- Η απόφαση αυτή αντιμετωπίζει μεροληπτικά τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ19-20 με πτυχίο Πληροφορικής, αφού τους περιορίζει στη διδασκαλία μόνο του μαθήματος της Πληροφορικής ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στους κατόχους ενός μόνο πτυχίου μαθηματικών που, με αμαρτωλές αποφάσεις του παρελθόντος, έχουν διοριστεί στον κλάδο ΠΕ19, να διδάσκουν και το μάθημα της Πληροφορικής και των Μαθηματικών. Η διάκριση αυτή, μεταξύ των πτυχιούχων Πληροφορικής και των πτυχιούχων Μαθηματικών, υποβαθμίζει κατάφωρα τα πτυχία Πληροφορικής και τον κλάδο της Πληροφορικής και δημιουργεί ερωτήματα για τα κίνητρα και τη σκοπιμότητα της.
- Σε πολύ μεγάλο αριθμό Γυμνασίων, στα οποία δεν υπάρχει ικανός αριθμός εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ03 (Μαθηματικοί), υπάρχουν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19-20 που θα μπορούσαν να διδάξουν το μάθημα για συμπλήρωση ωραρίου (καθώς το μάθημα «Πληροφορική» συνεχίζει να διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως παρά τις ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών για Πληροφορική Παιδεία). Το αποτέλεσμα είναι είτε να μένουν οι μαθητές χωρίς εκπαιδευτικό στο συγκεκριμένο μάθημα για ένα μεγάλο αριθμό ημερών χάνοντας πολλές διδακτικές ώρες, είτε να το διδάσκονται από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ04 (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι) που, όπως προαναφέραμε, έχουν διδαχθεί στα τμήματα που αποφοίτησαν πολύ λιγότερα μαθήματα Μαθηματικών από ότι οι καθηγητές κλάδων ΠΕ19-20.
- Να ξεκινήσει άμεσα επιστημονική μελέτη για τις Β' αναθέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής - Ι.Ε.Π. σε άμεση και διαρκή συνεργασία με τα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, στην οποία θα συμμετέχουν οι Εκπαιδευτικές και Επιστημονικές Ενώσεις αλλά και η ίδια η κοινωνία, με τη μορφή ουσιαστικής διαβούλευσης. Τα οποιαδήποτε αποτελέσματα θα πρέπει να είναι Επιστημονικά και Παιδαγωγικά τεκμηριωμένα και δεν θα μπορεί κάποια ειδικότητα να έχει παραπάνω από κάποιο μικρό αριθμό B' αναθέσεων.
- Με βάση τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης να γίνουν οι αναθέσεις από την επόμενη σχολική χρονιά 2016-2017, πριν την έναρξή της, χωρίς αιφνιδιασμούς και χωρίς σκοπιμότητες μικροπολιτικής ή μικροσυντεχνιακής λογικής.
- Έως ότου ολοκληρωθεί η μελέτη για τις Β’ αναθέσεις, να επανέλθει η Β' ανάθεση του μαθήματος «Μαθηματικά» του Γυμνασίου στουςκλάδους ΠΕ19-20, χωρίς την απαίτηση κατοχής πτυχίου Μαθηματικών και για την τρέχουσα σχολική χρονιά (σχολικό έτος 2015-2016), όπως ίσχυε και στην προηγούμενη σχολική χρονιά.
Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας URL: https://www.epe.org.gr, mailto: info<στο>epe.org.gr | ||
Νικόλαος Κατσάλης (katsalis<στο>sch.gr) | Φώτης Αλεξάκος (falexakos<στο>hol.gr) |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη