Thumbnail
Οι δηλώσεις συμμετοχής είναι έως 15 Νοεμβρίου

Ενημερωτικό Έρευνας

Αγαπητέ γονέα,

Με αυτή την επιστολή ζητάμε τη συμμετοχή παιδιών σε έρευνα για την πολυαισθητηριακή λειτουργία παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). 

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» του Πανεπιστημίου Αθηνών, μελετάμε την οπτικοακουστική ενοποίηση σε άτομα με ΔΑΦ. Σύμφωνα με έρευνες από τη διεθνή βιβλιογραφία, υπάρχουν ενδείξεις άτυπης επεξεργασίας οπτικοακουστικών συμβάντων από άτομα με ΔΑΦ. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί αν υπάρχουν ελλείμματα και ποια ακριβώς είναι αυτά, λόγω αντικρουόμενων ευρημάτων. Η αβεβαιότητα αυτή αντανακλάται στο διαγνωστικό και στατιστικό εγχειρίδιο (DSM) της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρίας, όπου η μη τυπική αισθητηριακή επεξεργασία αποτελούσε χαρακτηριστικό των ατόμων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές μέχρι και το DSM-II, αφαιρέθηκε στα DSM-ΙΙΙ και DSM-ΙV και επανήλθε στο DSM-V στις ΔΑΦ. 

Επειδή η πολυαισθητηριακή ενοποίηση είναι πολύ σημαντική για την ομαλή γνωστική ανάπτυξη έχουμε σχεδιάσει μία ερευνητική διαδικασία για να διερευνήσουμε συστηματικά τις χρονικές παραμέτρους της ενοποίησης. 

Στην ερευνητική διαδικασία κάθε παιδί θα συμμετάσχει σε δύο δραστηριότητες μέγιστης διάρκειας 5 λεπτών η κάθε μία. Και στις δύο δραστηριότητες θα παρουσιάζονται σε οθόνη υπολογιστή κάποια ζώα σε μορφή κινουμένων σχεδίων (είτε οπτικά, είτε ακουστικά, είτε οπτικοακουστικά). Το παιδί θα αποκρίνεται πατώντας πλήκτρα σύμφωνα με τις οδηγίες που θα λάβει. Η ερευνήτρια θα είναι μαζί με τον συμμετέχοντα για καθοδήγηση και υποστήριξη. Επίσης, με την βοήθεια του γονέα, θα ληφθεί ένα σύντομο ιστορικό σχετικά με τη διάγνωση και τις γενικές δεξιότητες του παιδιού, διάρκειας 10 λεπτών.

Ως προς τα δεδομένα της έρευνας θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια και δεν θα υπάρξει καμία ονομαστική αναφορά στα άτομα που θα συμμετάσχουν. Μετά την επεξεργασία των δεδομένων οι γονείς θα μπορούν να ενημερωθούν σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας. Για περαιτέρω πληροφορίες ή απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με e-mail στο [email protected]  ή στο [email protected].

Αργυρώ Βατάκη
Ερευνήτρια στο Cognitive Systems Research Institute (CSRI)
Συνεργαζόμενη καθηγήτρια στο ΠΜΣ. «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη»
www.argirovatakis.com
[email protected]

Βενετία Μπακιρτζή
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΜΔΔΕ «Ρόζα Ιμβριώτη»
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο ΠΜΣ. «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη»
[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astronomia
Κοσμολογία
Σε ακραίες φάσεις βαρυτικής συστολής  τα εμπλεκόμενα νημάτια ενέργειας (χορδές), τα οποία μπορούμε να τα φανταστούμε ως αλληλοσυνδεμένους...
Κοσμολογία
Φορολογικές ρυθμίσεις
Τέλος εποχής στο Κληρονομικό Δίκαιο: Τι αλλάζει για συντρόφους, συζύγους και παιδιά
Σύζυγοι, σύμφωνα συμβίωσης, ελεύθερη ένωση και διαζευγμένοι – Πέντε κρίσιμα παραδείγματα που ξεκαθαρίζουν τα πάντα
Τέλος εποχής στο Κληρονομικό Δίκαιο: Τι αλλάζει για συντρόφους, συζύγους και παιδιά
loyketo_sholeio.jpg
Μαθητές κλείδωσαν τους διευθυντές στο σχολείο της Κυψέλης όπου μαχαιρώθηκε η 14χρονη
Στην κεντρική είσοδο του σχολείου τοποθετήθηκε λουκέτο, με αποτέλεσμα οι διευθυντές να μην μπορούν να αποχωρήσουν από τον χώρο. Μπροστά στην...
Μαθητές κλείδωσαν τους διευθυντές στο σχολείο της Κυψέλης όπου μαχαιρώθηκε η 14χρονη