Παίρνουμε τη ζωή στα χέρια μας
Αυτοοργάνωση – Αντίσταση – Αλληλεγγύη
Κάλεσμα: Κυριακή 4 του Οκτώβρη στις 7.00μμ στην κατάληψη της Βίλας Ζωγράφου
(Γ. Ζωγράφου 13, πράσινη πύλη. Λεωφορεία 608 στάση 6η, 235 στάση 7η, 230 στάση 6η)
για τη δημιουργία αλληλέγγυων μαθημάτων στο Λύκειο
Πρωτοβουλία ενάντια στην πειθάρχηση και τους ταξικούς φραγμούς για την ελεύθερη διάδοση της γνώσης
http://villazografou.espivblogs.net/, [email protected]
Κάλεσμα για ελεύθερα αλληλέγγυα μαθήματα, στην κατάληψη της Βίλας Ζωγράφου, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς
Το εξεταστικοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα σκοτώνει τα όνειρα και λεηλατεί τη ζωή των μαθητριών και των μαθητών, υψώνοντας ανυπέρβλητους, συχνά, ταξικούς φραγμούς. Με τη συνεχή συγχώνευση σχολείων, μαντρώνονται οι νέες και οι νέοι σε πολυμελείς τάξεις-κλουβιά, όπου αναπαράγεται η κυρίαρχη ιδεολογία και οι σχέσεις εξουσίας καθηγητή–μαθητή. Η καθημερινότητα στο σχολείο δηλητηριάζεται από τις ανταγωνιστικές σχέσεις, με τον διαχωρισμό «καλών» και «κακών», «αρίστων» και «αποτυχημένων»…
Στον απελευθερωμένο αυτοδιαχειριζόμενο αυτοοργανωμένο χώρο της Βίλας Ζωγράφου, η δομή της Πρωτοβουλίας ενάντια στην πειθάρχηση και τους ταξικούς φραγμούς για την ελεύθερη διάδοση της γνώσης εναντιώνεται στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά πιστεύει ότι χρειάζεται να σπάσουμε τον κοινωνικό αποκλεισμό, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλες/ους να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες στα γνωστικά αντικείμενα. Θέλουμε να συμβάλουμε στην υπέρβαση των ορίων και των ρόλων που επιβάλλονται μες στο σχολείο, καθώς στόχος τους είναι ο έλεγχος και η πειθάρχηση των νέων, αλλά και η συνέχιση της αναπαραγωγής «ευέλικτων» και άβουλων ατόμων μέσα και από το χώρο των πανεπιστημίων. Δεν θεωρούμε ότι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο είναι αυτοσκοπός. Το πανεπιστήμιο είναι και αυτός καταπιεστικός μηχανισμός στην υπηρεσία του κεφαλαίου, αλλά στο χώρο του υπάρχει δυνατότητα πολιτικοποίησης και αντίστασης. Με αυτήν την έννοια, δημιουργούμε δομή ελεύθερων μαθημάτων που δεν έχουν «φιλανθρωπικό χαρακτήρα» για «αναξιοπαθούντες», όπως κάνουν οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι δήμοι, η εκκλησία… Η δομή αυτή είναι πράξη ταξικής αλληλεγγύης και εναντιώνεται στην απαξίωση της δωρεάν εκπαίδευσης, την εμπορευματοποίηση της γνώσης και τον κοινωνικό κανιβαλισμό.
Τον απελευθερωμένο αυτοδιαχειριζόμενο αυτοοργανωμένο χώρο της Βίλας Ζωγράφου, υπενθυμίζουμε ότι η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο έχουν ομόφωνα αποφασίσει να μετατρέψουν, αρχικά, σε επιχείρηση – ωδείο, ανταποδοτικού χαρακτήρα: με υψηλά δίδακτρα για μαθήτριες και μαθητές, όπου πρόσβαση θα έχουν μόνοι οι έχοντες οικονομική δυνατότητα, ενώ οι εργαζόμενες/οι δεν θα έχουν κανένα εργασιακό δικαίωμα, καθώς θα εργάζονται με συμβάσεις έργου και αυτασφάλιση. Η επιλογή αυτή δεν είναι μεμονωμένο γεγονός. Αποτελεί συνέχεια της πολιτικής απόφασης της δημοτικής αρχής να ιδιωτικοποιήσει και να εμπορευματοποιήσει τους δημόσιους χώρους, καθώς χάρισε δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε ιδιώτες που ληστρικά εκμεταλλεύονται δημόσιους χώρους, ιδιωτικοποίησε τον θερινό κινηματογράφο Αλέκα, αλλά και παρέδωσε, εθελόδουλη, τα αποθεματικά του δήμου στο ΔΝΤ, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι οι δήμοι είναι το μακρύ χέρι του κράτους και του κεφαλαίου.
Σε αυτήν τη συνθήκη, που κυβερνήσεις και κεφάλαιο επιβάλλουν την πολιτική της φτώχειας και της εξαθλίωσης, σπέρνουν τον τρόμο, τον φόβο και τον ατομικισμό, σκοπός των ελεύθερων αλληλέγγυων μαθημάτων για το λύκειο, ξένων γλωσσών και μουσικής, είναι να βιώσουμε πως σε αυτήν τη βάρβαρη επίθεση καμία/ κανένας δεν πρέπει να μείνει μόνη/ος. Δεν φοβόμαστε. Δυναμώνουμε, οικοδομώντας σχέσεις αλληλεγγύης παντού, στο σχολείο, τις γειτονιές, τους χώρους εργασίας…
Παίρνουμε τη ζωή στα χέρια μας
Αυτοοργάνωση – Αντίσταση – Αλληλεγγύη
Κάλεσμα: Κυριακή 4 του Οκτώβρη στις 7.00μμ στην κατάληψη της Βίλας Ζωγράφου (Γ. Ζωγράφου 13, πράσινη πύλη. Λεωφορεία 608 στάση 6η, 235 στάση 7η, 230 στάση 6η) για τη δημιουργία αλληλέγγυων μαθημάτων στο Λύκειο
Πρωτοβουλία ενάντια στην πειθάρχηση και τους ταξικούς φραγμούς για την ελεύθερη διάδοση της γνώσης
http://villazografou.espivblogs.net/, [email protected]
Eλεύθερα αλληλέγγυα μαθήματα στην κατάληψη της Βίλας Ζωγράφου
Άλλη μια σχολική χρονιά αρχίζει και το ξυπνητήρι των 8 γεννά συναισθήματα άγχους και καταναγκασμού. Το άγχος για τα αποτελέσματα των εξετάσεων και την ατέλειωτη ύλη στοιχειώνει κάθε μας λεπτό από την πρώτη κιόλας μέρα. Χτυπά το κουδούνι… Το διάλειμμα τελειώνει. Η πόρτα κλείνει… Το μάθημα αρχίζει… Ο βραχνάς των εξετάσεων επέστρεψε, για να δυσκολέψει τη ζωή σου. Στοιβαγμένες/οι μες σε τάξεις κλουβιά, όπου η γνώση κομματιάζεται από το εξεταστικοκεντρικό σύστημα. Τα όνειρα για μια ελεύθερη ζωή, χωρίς καταπίεση, χάνονται μες στο άγχος, την ανασφάλεια, τη φτώχεια και την ανεργία. Τα «πρώτα» και τα «τελευταία» θρανία, τα στερεότυπα για «καλούς» και «κακούς» μαθητές δείχνουν τα όρια του σχολείου-φυλακή που δηλητηριάζει τη ζωή μας με τις ανταγωνιστικές σχέσεις και τον αδιέξοδο δρόμο του «κοιτάω την πάρτη μου». Στόχος του συστήματος είναι ο έλεγχος, η πειθάρχηση των νέων, αλλά και η συνέχιση της αναπαραγωγής «ευέλικτων» και άβουλων ατόμων μέσα και από το χώρο των πανεπιστημίων.
Με την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, το δικαίωμα στην ''επιτυχία'' γίνεται προνόμιο των λίγων, όσων έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Η μαθήτρια και ο μαθητής γίνονται λάστιχο, αναζητώντας τύπους, φόρμες και λύσεις για μια θέση στα ΑΕΙ. Κυβερνήσεις και αφεντικά υψώνουν τοίχους, βάζουν φραγμούς στην ελεύθερη διάδοση της γνώσης. Είναι, όμως, βραχνάς και αγγαρεία η γνώση;
Σιγά να μη τους φοβηθώ, σιγά μην κλάψω… Υπάρχει και άλλος δρόμος, χωρίς χρήματα, σχέσεις εξουσίας, ιεραρχία, διαχωρισμούς φύλου, αντιθέσεις ντόπιων και μεταναστών, δίχως στερεότυπα και προκαταλήψεις. Στον απελευθερωμένο αυτοδιαχειριζόμενο χώρο της Βίλας Ζωγράφου, ο οποίος είναι κατειλημμένος και ζωντανός για την ικανοποίηση των αναγκών μας, μια ομάδα ανθρώπων που έχει περάσει από τον εκπαιδευτικό μηχανισμό και έχει άλλη οπτική για τη διάδοση της γνώσης δημιουργεί δομή ελεύθερων μαθημάτων για το Λύκειο, μουσικών οργάνων και διδασκαλίας αγγλικών, προσπαθώντας να αλλάξει το πρόσημο στη διαδικασία πρόσβασης αλλά και στο περιεχόμενο της γνώσης, συμβάλλοντας στην υπέρβαση των ταξικών φραγμών. Αυτή η δομή ελεύθερων μαθημάτων δεν έχει «φιλανθρωπικό χαρακτήρα» για «αναξιοπαθούντες», όπως κάνουν οι ΜΚΟ, οι δήμοι, η εκκλησία…
Στον απελευθερωμένο αυτοδιαχειριζόμενο χώρο της κατάληψης της Βίλας Ζωγράφου, που η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο το προόριζαν για ωδείο-επιχείρηση με υψηλά δίδακτρα για μαθήτριες/ές και εργαζομένους χωρίς εργασιακά δικαιώματα, υπάρχει ελεύθερος χώρος για αλληλέγγυα μαθήματα.
Καλούμε, λοιπόν, την Κυριακή 4 του Οκτώβρη στις 7.00μμ στην κατάληψη της Βίλας Ζωγράφου (Γ. Ζωγράφου 13, πράσινη πύλη. Λεωφορεία 608 στάση 6η, 235 στάση 7η, 230 στάση 6η) μαθήτριες, μαθητές, απόφοιτες και αποφοίτους να συμμετάσχουν στα αλληλέγγυα μαθήματα στο Λύκειο, χωρίς διαχωρισμούς και καταπιεστική πρακτική, σε μια διαδικασία στην οποία όσες/οι συμμετέχουν θα αποτελούν ενεργό της κομμάτι.
Παίρνουμε τη ζωή στα χέρια μας. Αυτοοργάνωση – Αντίσταση – Αλληλεγγύη
Πρωτοβουλία ενάντια στην πειθάρχηση και τους ταξικούς φραγμούς για την ελεύθερη διάδοση της γνώσης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη