Τρία νέα δημοτικά σχολεία ιδρύονται στην Κατερίνη. Χαράς ευαγγέλια και πανηγύρια. Τη στιγμή, που σ’ όλη την Ελλάδα σχολεία καταργούνται ή συγχωνεύονται, στην Κατερίνη ιδρύονται τρία καινούργια και μάλιστα βιοκλιματικά (υποτίθεται). Τόσο βιοκλιματικά, που το ένα από τα τρία έχει στο προαύλιό του κι ένα σπίτι, όπου κατοικεί μία οικογένεια. Έτσι το μάθημα θα γίνεται σε οικογενειακό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα θα συνδέεται η διαδικασία της μάθησης με την καθημερινή ζωή.
Μπούρδες.
Έτσι λες; Είσαι κακοπροαίρετος.
Το δύσκολο κομμάτι τελείωσε. Με προϋπολογισμό 10.675.000 € (μόνο), χρηματοδότηση 100% από ΕΣΠΑ και με ανάδοχο την κατασκευαστική εταιρεία του επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δήμο Κατερίνης, τα τρία σχολεία παραδίδονται χωρίς γυμναστήρια, χωρίς αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και χωρίς στέγες, αλλά με ταράτσες, στις οποίες, λέει, θα τοποθετηθούν στο μέλλον φυτά (είπαμε βιοκλιματικά σχολεία). Το ένα μάλιστα από αυτά και χωρίς προαύλιο, όπως εξηγήσαμε.
Δήμαρχος Κατερίνης: «Επενδύουμε στην παιδεία και επιλύουμε οριστικά στεγαστικά προβλήματα ετών»
Τώρα μένει το εύκολο κομμάτι. Η επάνδρωση των νέων σχολείων με εκπαιδευτικούς και βέβαια με μαθητές. Αλλά ποιος δεν θέλει να στείλει το παιδί του σε καινούργιο σχολείο; Λογικά οι γονείς θα σπεύσουν να γράψουν τα παιδιά τους στα νέα «βιοκλιματικά» σχολεία.
Αμ δε.
Ξέχασα να σου πω ότι, τα νέα σχολεία χτίστηκαν στην περιφέρεια της πόλης, σε αραιοκατοικημένες περιοχές και σε σχετικά μικρή απόσταση από άλλα δημοτικά σχολεία. Επειδή λοιπόν, σύμφωνα με δήλωση της Προϊσταμένης Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Πιερίας, «δε φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερη προθυμία από τους γονείς, να εγγράψουν τα παιδιά τους στα νέα σχολεία», θα πρέπει να τους αναγκάσουμε. Επομένως χρειαζόμαστε ένα νέο σχέδιο. Θα το ονομάσουμε νέο χωροταξικό σχέδιο.
Ορίζει λοιπόν ο προηγούμενος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας με εντελώς αυθαίρετο τρόπο μία επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν ο ίδιος, οι Διευθυντές έξι δημοτικών σχολείων, οι Προϊστάμενες τεσσάρων νηπιαγωγείων, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, ένας γυμναστής δημοτικός σύμβουλος, που έχει χρόνια να πατήσει σε σχολείο, εκπρόσωπος του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Πιερίας, η Πρόεδρος ενός συγκεκριμένου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων (!) ενός δημοτικού σχολείου, 2 σχολικοί σύμβουλοι, εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων (αυτοδιορίζεται η Πρόεδρος της Ένωσης με αναπληρώτρια την Γραμματέα και όχι τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης), και έξι ακόμα δάσκαλοι και νηπιαγωγοί ως υποστηρικτικό προσωπικό.
Κοινό χαρακτηριστικό όλων των προαναφερομένων, όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, η ευκολία με την οποία λένε ΝΑΙ, όχι στο δημοψήφισμα, αλλά στις εισηγήσεις της εκάστοτε Διοίκησης.
Η νέα χωροταξική κατανομή στα δημοτικά σχολεία επηρεάζει, όπως είναι φυσικό, και την κατανομή των μαθητών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Δήμου Κατερίνης, αφού οι μαθητές, που τελειώνουν το Δημοτικό, συνεχίζουν τη φοίτησή τους στο αντίστοιχο Γυμνάσιο, που αποτελεί σχολείο υποδοχής για τους μαθητές αυτούς.
Ωστόσο στην επιτροπή, που πρότεινε το τελικό σχέδιο, δεν κλήθηκε να συμμετάσχει ούτε η Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας, αλλά ούτε και άλλος εκπρόσωπος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η τελική πρόταση, που υποβλήθηκε, είχε ως μοναδικό κριτήριο, την κατανομή ίσου αριθμού μαθητών σε κάθε ένα από τα 19 Δημοτικά Σχολεία του πολεοδομικού συγκροτήματος της Κατερίνης, αδιαφορώντας προκλητικά για τα προβλήματα, που δημιουργούνται.
Η τελική πρόταση κατατίθεται το Μάιο του 2015 στη Διακοσμητική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κατερίνης, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων, με αποτέλεσμα να διατυπωθούν μια σειρά από προφορικές αλλά και γραπτές ενστάσεις, απολύτως λογικές και τεκμηριωμένες.
Πιο συγκεκριμένα:
- Μαθητές, που κατοικούν δίπλα σε κάποιο σχολείο, αναγκάζονται να μετακινηθούν σε κάποιο άλλο, που είναι πολύ πιο μακριά και αντίθετα γίνονται δεκτοί στο ίδιο σχολείο μαθητές, οι οποίοι κατοικούν πολύ μακριά από αυτό.
- Μαθητές, που κατοικούν σε διπλανές ή σε απέναντι οικοδομές, αναγκάζονται να πάνε σε διαφορετικά σχολεία.
- Όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την τάξη, στην οποία πρόκειται να φοιτήσουν, πρέπει να γραφτούν στα νέα σχολεία στα, οποία υπάγονται. Αυτό σημαίνει ότι μαθητές μεγαλύτερων τάξεων, που ήδη φοιτούν σε κάποιο σχολείο θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Ας μην ξεχνάμε ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στα Γυμνάσια και τα Λύκεια αποτελεί την έσχατη ποινή, που μπορεί να επιβληθεί σε μαθητή, ο οποίος δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα στο σχολείο.
- Πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, εργαζόμενοι, σε πολλές περιπτώσεις, θα υποστούν απίστευτη ταλαιπωρία.
- Αρκετοί μαθητές θα αναγκαστούν να διασχίζουν για τα επόμενα χρόνια δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας και υψηλών ταχυτήτων (όπως η Αγίας Παρασκευής), χωρίς να υπάρχει ούτε σχολικός τροχονόμος.
Για να καταλάβεις τη συνέχεια, θα πρέπει να σου δώσω μια σημαντική λεπτομέρεια. Η σύσταση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας είναι τέτοια, ώστε να εξασφαλίζονται πλειοψηφίες υπέρ της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής. Για παράδειγμα μέλη της Δ.Ε.Π. έχουν υπάρξει εκπρόσωποι του Ποντιακού Μορφωτικού Συλλόγου Κορινού «Εύξεινος Πόντος», του Πολιτιστικού Συλλόγου Ράχης, του Συλλόγου Ανατολικορωμυλιωτών Κορινού, του Ποντιακού Συλλόγου Σεβαστής και πάει λέγοντας, θεωρούμενοι προφανώς ως ειδικοί σε θέματα παιδείας!
Οι συνεδριάσεις της Δ.Ε.Π., αν δε βρεθεί κάποιος γραφικός, σαν και του λόγου μου, διαρκούν το πολύ πέντε λεπτά. Όλοι πηγαίνουν και απλά υπογράφουν. Συνήθως δεν ξέρουν καν τι υπογράφουν. Για παράδειγμα στη συνεδρίαση της 7ης Σεπτεμβρίου, για την οποία θα μάθεις παρακάτω, αποφασίστηκε, χωρίς να συζητηθεί η παραχώρηση σχολικών χώρων σε φορείς και συλλόγους. Κανείς από όσους υπέγραψαν δε γνωρίζει ποιοι σχολικοί χώροι παραχωρήθηκαν σε ποιους φορείς ή σε ποιους συλλόγους και για ποια χρήση. Μάλιστα αφού μπήκαν οι υπογραφές και αποχώρησαν τα μέλη, προστέθηκε ακόμα ένα θέμα, αυτό της μετεστέγασης κάποιων νηπιαγωγείων, το οποίο όχι μόνο δε συζητήθηκε, αλλά ούτε καν γνωρίζουν τα μέλη την ύπαρξή του, πλην όμως το υπέγραψαν.
Επιστροφή στο χωροταξικό.
Ο πρόεδρος της Δ.Ε.Π. κος Παπαζήσης, για να παρακάμψει τυχόν αντιρρήσεις, ζητά από τα μέλη της Δ.Ε.Π. να υπερψηφίσουν την πρόταση, δεσμευόμενος ότι, όλες οι ενστάσεις θα αντιμετωπιστούν ευνοϊκά. Πράγματι, η πρόταση υπερψηφίζεται πανηγυρικά από όλους πλην ενός, του εκπροσώπου της Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας, εμού του ιδίου δηλαδή, για όλους τους λόγους, που διάβασες παραπάνω. Υπερψηφίζεται ακόμα και από την εκπρόσωπο της Ένωσης Γονέων κα Καραγιαννίδου Κική (που θα σου ζητήσει να την ξαναψηφίσεις στις επόμενες εκλογές) με την επιφύλαξη να γίνουν δεκτές οι ενστάσεις των γονέων.
Έκπληξη! Οι περί ων ο λόγος ενστάσεις, απορρίφθηκαν όλες από τον Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας!! Και βέβαια η αντίρρηση της Ένωσης Γονέων έγινε γαργάρα. Μήπως τα δικά τους τα παιδιά βλάπτονταν;
Μέσα στην πρόταση περιλαμβανόταν επίσης και τα ακόλουθα (αν βαριέστε, μην τα διαβάσετε, έτσι κι αλλιώς δεν εφαρμόστηκαν):
- Οι εγγραφές της Α΄ Δημοτικού θα πραγματοποιούνται από Επιτροπή της Διεύθυνσης Π.Ε. Πιερίας, η οποία θα οριστεί από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των Σχολικών Μονάδων της Κατερίνης.
- Οι μαθητές της Α΄ τάξης θα εγγράφονται ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΑ στις σχολικές μονάδες που ανήκουν, σύμφωνα με τη νέα χωροταξική κατανομή .
- Οι τυχόν μετεγγραφές θα πραγματοποιούνται μέσω της Διεύθυνσης Π.Ε. Πιερίας και για τις περιπτώσεις, που αφορούν στη μετεγγραφή αδελφών, αυτές θα γίνονται με γνώμονα ότι, ΔΕΝ μετεγγράφεται σε καμία περίπτωση το παιδί της Α΄ Δημοτικού αλλά το μεγαλύτερο.
- ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ ΑΡΧΗ και ΟΡΟΣ ΑΠΑΡΑΒΑΤΟΣ θα είναι, η λειτουργία όλων των Δημ. Σχολείων της Κατερίνης ως 12/θεσίων καθώς και όσων λειτουργούν ως ΕΑΕΠ η συνέχιση λειτουργίας τους σαν ΕΑΕΠ. Οποιαδήποτε μελλοντική μεταβολή στις εγγραφές ή τυχόν μελλοντικές μετεγγραφές στα παραπάνω σχολεία θα γίνεται σε συνεννόηση με την αρμόδια από την Διεύθυνση Επιτροπή .
- Οι μαθητές των Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων που φοιτούν κατά παρέκκλιση σε άλλη σχολική μονάδα, εκτός ορίων, και όχι στο σχολείο του ΝΕΟΥ τομέα τους, θα μετεγγράφονται σ’ αυτό.
- Οι μαθητές της παραπάνω περίπτωσης ΔΥΝΑΝΤΑΙ ύστερα από συνεννόηση των Διευθυντών των δύο σχολείων και με αίτηση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας να παραμείνουν στο σχολείο που φοιτούν, εφόσον ΔΕΝ διαταράσσεται η οργανικότητα – λειτουργικότητα του σχολείου που φοιτούν ή του σχολείου, που οφείλουν να μετεγγραφούν.
- Την τήρηση και την ευθύνη της εφαρμογής της ΝΕΑΣ χωροταξικής κατανομής φέρουν οι Διευθυντές/ντριες, Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων της Κατερίνης, οι οποίοι μεριμνούν για τις εγγραφές και μετεγγραφές, σύμφωνα με τα παραπάνω, και για τις περιπτώσεις που πιθανόν δεν έχουν προβλεφθεί συνεργάζονται με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, ο οποίος και θα υπογράψει, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία την ΤΕΛΙΚΗ Απόφαση Ορισμού της σχολικής περιφέρειας κάθε σχολικής μονάδας (Π.Δ. 200/98 και 201/98, άρθρο 1).
Θέλεις να μάθεις τι έγινε μετά; Κάνε ένα διάλειμμα. Φτιάξε καφέ ή πάρε τα χάπια σου.
Από τα παραπάνω δεν τηρήθηκε απολύτως τίποτα. Ο αθάνατος Έλληνας βρήκε λύσεις. Εκτός από λίγους γονείς, που μένουν κοντά στα καινούργια σχολεία και λίγους, που ψάρωσαν και αποφάσισαν να τηρήσουν το νόμο, όλοι οι υπόλοιποι βρήκαν τρόπο να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, που ήθελαν.
Έχεις γνωστό το Διευθυντή ή κάποιον άλλο, που μπορεί να βοηθήσει;
Έχεις παππού, γιαγιά, θείο, θεία, αδερφό, συγγενή, που μένει κοντά στο σχολείο;
Ή απλά κάνεις μια ψευδή δήλωση ή ακόμα μπορείς να επικαλεστείς σοβαρούς λόγους υγείας ή ότι μπορεί να φανταστεί κανείς.
Λογαριασμοί Δ.Ε.Η., Δ.Ε.Υ.Α.Κ. ή τηλεφωνίας άλλαξαν όνομα.κ.ο.κ.
Δηλαδή, ο κάθε γονιός έκανε τα δέοντα για να σώσει μόνο τα δικά του παιδιά και ο κάθε Διευθυντής εποίησε τη νήσσα (και ορθώς κατά τη γνώμη μου) ή εξυπηρέτησε φίλους και γνωστούς. Άλλωστε ζούμε σε μια μικρή κοινωνία και κάποια στιγμή θα το εξαργυρώσει.
Έλα όμως, που με αυτό τον τρόπο τα καινούργια σχολεία έμειναν τελικά χωρίς μαθητές! Αποφασίζει λοιπόν ο καινούργιος, προσωρινός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας να αλλάξει από μόνος του και χωρίς να ρωτήσει κανένα, τη χωροταξική κατανομή, προσθέτοντας μερικούς δρόμους στα νέα σχολεία (αφαιρώντας τους βέβαια από τα υπόλοιπα), προκειμένου να ενισχυθούν τα νέα «βιοκλιματικά» σχολεία.
Αφού πήρε μόνος του την απόφαση, στέλνει κατεπείγον αίτημα τη Δ.Ε.Π., προκειμένου να συνεδριάσει και να εγκρίνει τις αυθαίρετες αλλαγές του.
Και εδώ αρχίζει η ιστορία να γίνεται πιο ενδιαφέρουσα για ειδικευόμενους ψυχιάτρους ή έστω ψυχολόγους.
Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου κατεπείγουσα συνεδρίαση της Δ.Ε.Π. με κυρίως θέμα την αλλαγή του νέου χωροταξικού. Αναρωτιούνται κάποιοι από τους παρόντες, γιατί να ξανααλλάξει ένα χωροταξικό, που άλλαξε πριν από μερικούς μήνες. Ένας αποχωρεί και λέει ότι, θα περάσει αργότερα να υπογράψει (!)
Ο πρόεδρος της Δ.Ε.Π. τονίζει επανειλημμένα ότι ο ρόλος της Δ.Ε.Π. είναι καθαρά συμβουλευτικός και όχι δεσμευτικός για τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας. Άρα για ποιο λόγο χρειάζεται η έγκριση της Διακοσμητικής Επιτροπής Παιδείας σε μια ήδη ειλημμένη απόφαση από κάποιον, που δε χρειάζεται την έγκριση, για να την εφαρμόσει; Οεο
Παρόντες και γονείς, που με έκπληξη διαπίστωσαν ότι, ενώ με τη χωροταξική κατανομή του Μαΐου δεν είχαν πρόβλημα, με την καινούργια αυθαίρετη κατανομή αναγκάζονται να μετακινηθούν σε πολύ πιο μακρινό σχολείο με τις σχετικές συνέπειες, που διάβασες παραπάνω. Διατυπώνουν γραπτώς τις ενστάσεις τους. Οι δόλιοι, δεν γνωρίζουν ότι, θα απορριφθούν και αυτές, όπως και οι προηγούμενες.
Ο πρόεδρος της Δ.Ε.Π. τους ανακοινώνει ότι, οι ενστάσεις τους θα διαβιβαστούν στην Πρωτοβάθμια με ευνοϊκή εισήγηση από πλευράς Δ.Ε.Π. Και τώρα το quiz της ημέρας, για σένα νοήμονα αναγνώστη:
Με ποια λογική η Δ.Ε.Π. στηρίζει τις ενστάσεις, όταν ταυτόχρονα καλείται να επικυρώσει τη νέα χωροταξική κατανομή, που ευθύνεται για τις ενστάσεις; Και με το χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ. Βοήθεια, φέρτε έναν ψυχίατρο.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας ισχυρίζεται ότι, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για έναν μαθητή Δημοτικού δεν είναι τιμωρία, είναι για το καλό του (ενέσεις, χάπια, ηλεκτροσόκ, όλα για το καλό του μαθητή). Ένα από τα μέλη της Δ.Ε.Π. ισχυρίζεται ότι, δεν τρέχει και τίποτα με την αλλαγή σχολείου. Άλλωστε το ίδιο συμβαίνει και με τους στρατιωτικούς!! Θυμηθείτε. Οι άνθρωποι αυτοί, είναι ειδικοί σε θέματα παιδείας.
Ένας γραφικός, η αφεντομουτσουνάρα μου, διαφωνεί. Υποστηρίζει ότι, τα νέα σχολεία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και με λιγότερους μαθητές για ένα διάστημα, χωρίς να δημιουργηθεί κοινωνική αναταραχή και σταδιακά θα γεμίσουν με μαθητές μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει αναγκάζεται το μεγαλύτερο από δύο αδέρφια, να αλλάζει σχολείο, ακολουθώντας το μικρό, αλλά αντίθετα, το μικρότερο να πηγαίνει στο σχολείο, που φοιτά το μεγαλύτερο. Αν παρόλα αυτά κάποιοι επιμένουν να ακολουθηθεί η «νόμιμη» διαδικασία, τότε αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει και όλους τους υπόλοιπους, που κατάφεραν να παρακάμψουν το νόμο και να «βολευτούν».
Η ώρα της ψηφοφορίας. Υπερψηφίζεται από όλους πλην ενός και πάλι. Υπερψηφίζεται και από την αντιπρόσωπο, της Ένωσης Γονέων κα Καραγιαννίδου Κική, που εκπροσωπεί υποτίθεται τους γονείς και χωρίς να έχει προηγηθεί συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης, για να καθοριστεί η θέση της Ένωσης στο θέμα.
Διάρκεια συνεδρίασης για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Μία ολόκληρη ώρα. Με τις υγείες σας.
Γιώργος Βαρδακώστας
Εκπρόσωπος της Ε.Λ.Μ.Ε Πιερίας
στη Διακοσμητική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κατερίνης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Βάζουν τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν... και στις διακοπές!
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ