Thumbnail
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

Σύμφωνα με γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 δεν συνιστά χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010.

Τα παραπάνω αποτελούν απάντηση στο ερώτημα που απηύθυνε  προς το ΝΣΚ το Υπουργείο Παιδείας για το αν ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την εργασία τους λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας των άρθρων 50 και 51 του ν.4075/2012 λογίζεται ταυτόχρονα και ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010, για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ.

Στη γνωμοδότηση παρατίθεται το νομικό πλαίσιο, ενώ πριν την απάντηση προηγείται η ερμηνεία – ανάλυση όπου και αναφέρεται μεταξύ των άλλων στο γ. Με τη διάταξη του άρθρου 3 του ν.3848/2010 προβλέπεται ότι η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού λαμβάνεται υπ’ όψιν προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (πρβλ. Ολ. ΣτΕ 527/2015 για τη συνταγματικότητα της διάταξης).

Στις αναφερόμενες στο άρθρο 52 του ν.4075/2012 περιπτώσεις δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.34 του ν.3027/2002 και του άρθρου 3 του ν.3848/2010 για μοριοδότηση από το ΑΣΕΠ. Δηλαδή δεν λογίζεται ως χρόνος πραγματικής (εκπαιδευτικής ) προϋπηρεσίας, ο χρόνος απουσίας των προσωρινών αναπληρωτών από την εργασία τους, λόγω νομίμως χορηγηθείσας γονικής άδειας κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.4075/2012.

Δ. Από το σύνολο των ανωτέρω προκύπτει ότι ως προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού για την ένταξή του στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών νοείται η πραγματική παροχή υπηρεσιών διδασκαλίας με την ιδιότητα του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, η οποία και δικαιολογεί, άλλωστε, το διορισμό του σε θέση  μονίμου εκπαιδευτικού με τα ποσοστά που οι ως άνω διατάξεις προβλέπουν, με βάση την υπάρχουσα διδακτική εμπειρία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού (Σχ. Γν. ΝΣΚ 68/2005 και 412/2008)

 

Πηγή: Καλόγηρος Βασίλειος - News.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βροχές, καταιγίδες
Έρχεται ξαφνική καταιγίδα στην Αθήνα – Τι ώρα “χτυπάει” το λεκανοπέδιο!
Ραγδαία επιδείνωση του καιρού από το μεσημέρι – Σε ποιες περιοχές της Αττικής θα πέσει δυνατή βροχή και πότε υποχωρούν τα φαινόμενα
Έρχεται ξαφνική καταιγίδα στην Αθήνα – Τι ώρα “χτυπάει” το λεκανοπέδιο!
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Τεχνητή νοημοσύνη, καινοτομία, επιχειρήσεις: ο ρόλος της κυβέρνησης και της διαφθοράς
Πώς η απουσία συνεκτικής πολιτικής και η διαφθορά επιβραδύνουν την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα, τι πρέπει να γίνει
Τεχνητή νοημοσύνη, καινοτομία, επιχειρήσεις: ο ρόλος της κυβέρνησης και της διαφθοράς
foto_education.jpg
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά: Ο ρόλος των διατάξεων και των μορίων
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: Τι προβλέπει η νομοθεσία για τα λειτουργικά κενά - Οι διευκρινίσεις της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά: Ο ρόλος των διατάξεων και των μορίων
social media
Δεν θα πιστέψεις ποιες λέξεις μπήκαν φέτος στο Cambridge Dictionary – Ευθύνεται το TikTok!
Από το “delulu” μέχρι το “skibidi”, η γενιά του TikTok αλλάζει την αγγλική γλώσσα – Και οι λεξικογράφοι το καταγράφουν επίσημα
Δεν θα πιστέψεις ποιες λέξεις μπήκαν φέτος στο Cambridge Dictionary – Ευθύνεται το TikTok!