Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης
Εκπαιδευτικός – Ερευνητής
Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
Σύμφωνα με τα στατιστικά βαθμολογιών στις πανελλαδικές των υποψηφίων ΕΠΑ.Λ. (ομάδα Α΄), οι επιδόσεις των μαθητών εμφανίζονται βελτιωμένες σε ότι αφορά τα μαθήματα ειδικότητας, σε σχέση με πέρυσι.
Εν τούτοις σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο αλλά και στο διαδίκτυο, η εικόνα που δίνεται είναι τελείως διαφορετική, διότι στα μαθήματα γενικής παιδείας οι τρεις στους τέσσερις υποψήφιους έγραψαν κάτω από τη βάση.
Για αναζήτηση της αλήθειας παραθέτουμε τα εξής στοιχεία:
Α΄ . Οι επιδόσεις στα μαθήματα ειδικότητας.
1. Βελτιωμένες είναι οι επιδόσεις των μαθητών των ειδικοτήτων «Ηλεκτρολόγων Εγκαταστάσεων», «Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτων» και αρκετά βελτιωμένες οι ειδικότητες «Υποστήριξη Συστημάτων Εφαρμογών και Δικτύων Η/Υ» και «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών».
Οι ειδικότητες αυτές είναι οι δημοφιλέστερες στα ΕΠΑ.Λ. και σε αυτές φοιτά η πλειονότητα των μαθητών.
2. Τα δύο μαθήματα ειδικότητας έχουν συντελεστή βαρύτητας 3,5 το καθένα και τα μαθήματα γενικής παιδείας 1,5 το καθένα.
Είναι προφανές ότι συνολικά οι επιδόσεις στα μαθήματα ειδικότητας, στα οποία εστιάζουν την προσοχή τους οι περισσότεροι μαθητές των ΕΠΑ.Λ., είναι καλύτερες από αυτές της προηγούμενης χρονιάς.
Β΄ . Οι επιδόσεις στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας είναι πάντοτε χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των μαθητών ΓΕ.Λ.
Οι χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα γενικής παιδείας, που σημειώνουν οι μαθητές στις πανελλαδικές δεν είναι κάτι καινούριο. Τα ποσοστά είναι παρόμοια με τα φετινά.
Το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αρκετοί μαθητές που τελειώνουν το Γυμνάσιο έχουν τεράστια κενά στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά.
Τα κενά αυτά των μαθητών δεν μπορούν να καλυφθούν εύκολα σε αυτή την ηλικία και στο ΕΠΑ.Λ., σε ένα σχολείο με διττή στόχευση, γενική παιδεία και ειδικότητα. Οι μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. είναι συνήθως εκείνοι που αφομοιώνουν καλύτερα την εφαρμοσμένη γνώση και όχι τη θεωρητική.
Η λύση για τις χαμηλές επιδόσεις στη γενική παιδεία θα πρέπει να αναζητηθεί, εκτός των άλλων, και στο συνολικό πρόγραμμα σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε κάποτε όλοι οι απόφοιτοι Γυμνασίου να ξέρουν να κάνουν διαίρεση και να μπορούν να γράψουν μια απλή πρόταση χωρίς ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.
Στην Τεχνική Εκπαίδευση, στα ΕΠΑ.Λ. δε δημιουργούνται τα κενά της γενικής παιδείας, αυτά κληρονομούνται από τη Γενική Εκπαίδευση (το Γυμνάσιο) και εκεί θα πρέπει να αναζητηθούν οι αιτίες.
Να σημειωθεί ότι η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη λειτούργησε ελάχιστα στα ΕΠΑ.Λ., οι μαθητές προέρχονται από λαϊκές οικογένειες στις οποίες δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια και ιδιαίτερα.
Τα παιδιά των ΕΠΑ.Λ. έχουν ανάγκη από σχολική, κρατική βοήθεια και όχι από δημοσιεύματα που λένε τη μισή αλήθεια και παραπλανούν.
Θα ασχοληθεί σοβαρά η πολιτεία με την Τεχνική Εκπαίδευση που την έχει ανάγκη ο τόπος και οι νέοι μας ή θα ωθεί τους μαθητές στην Ιατρική κλπ. για πάρουν το δρόμο της μετανάστευσης;
Ίδωμεν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη