Thumbnail
αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Δεν  αξιολογώ  δεν  αξιολογούμαι

Συνάδελφοι  και  συναδέλφισσες,                                      

                    Στις 10 Ιουνίου καλούμαστε να κρίνουμε και  να  επιλέξουμε  με  την  ψήφο  μας τον  διευθυντή της σχολικής μονάδας   Έτσι  αυτές  τις  ημέρες  η εκλογή  του  πιο  «άξιου»  διευθυντή ανάγεται  ως  το  υπ’ αριθμόν  ένα ζήτημα  στους  συλλόγους  διδασκόντων, ενώ  υπάρχουν  άλλα  ζητήματα   πιο  σημαντικά   ( μισθός, περίθαλψη, εργασιακά , κ.ά.)  που  απασχολούν    τους συναδέλφους  και  γενικότερα   τον  κλάδο  μας.                                                                                                                                                           

                   Η  όλη  διαδικασία  μάλιστα  παρουσιάζεται  ως  δημοκρατικό  δικαίωμα  και  σαν  ευκαιρία  από  τη  μια  να «τιμωρηθούν»  οι  ανίκανοι  και   αυταρχικοί   διευθυντές  και  από  την  άλλη  να  αναδειχθούν  σε θέσεις  διοίκησης  άτομα  «άξια», που  δεν  ανήκουν  στους κυρίαρχους  κομματικούς  μηχανισμούς.     

                   Γλυκιά  και  δελεαστική  η  καραμέλα  που  μας  πέταξαν. Ξετυλίγοντας  όμως  το  φανταχτερό   περιτύλιγμά  της,    ας  δούμε  τι  καλούμαστε  «δημοκρατικά» να αποφασίσουμε  και  ποιος   αλήθεια είναι  ο  ρόλος  του  διευθυντή.

v  «Δημοκρατικά»  εκλέγουμε  το  διευθυντή  ενώ  η  γραμμή πλεύσης  παραμένει  ίδια. Παραμένει  δηλαδή σε  ισχύ  το  αντιδραστικό νομοθετικό  πλαίσιο των  κυβερνήσεων  ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (καθηκοντολόγιο, δημοσιοϋπαλληλικός  κώδικας, αξιολόγηση κ.ά),  το  οποίο  είναι  προσαρμοσμένο   στις  επιταγές της  Ε.Ε  και  του  ΟΟΣΑ. Κι  αυτό  το  νομοθετικό  πλαίσιο  θα  κληθεί  να  εφαρμόσει  ο  νέος  διευθυντής.

v  «Δημοκρατικά»   εκλέγουμε  το  ποιος  θα  συνεχίσει  να  εφαρμόζει  τη  μνημονιακή  πολιτική  στα  σχολεία. Ποιος  θα  διαχειριστεί  την  πενιχρή  χρηματοδότηση, θα  επιμεληθεί το  νοικοκύρεμα  των  υποδομών, θα  διευθετήσει τις  ελλείψεις  σε  διδακτικό  προσωπικό  κ.ά   Κι   όλο  αυτό πλασάρεται  ως   ενίσχυση  της  συλλογικής ευθύνης  στη  λειτουργία  του  σχολείου. Επί  της  ουσίας  όμως  με  την  ψήφο  μας  γινόμαστε  συνυπεύθυνοι  στη  λειτουργία  του  σχολείου  της  λιτότητας  και  των ταξικών  φραγμών. 

v    «Δημοκρατικά»  λοιπόν  και  με  τη  συναίνεσή  μας   η συγκυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  αύριο  μεθαύριο τραβώντας  το  χαλί  κάτω  από  τα  πόδια  μας  θα προχωρήσει  στην  εφαρμογή  της  «καλής»  αξιολόγησης  του κ. Κατρούγκαλου, η  οποία  σύμφωνα  με   τις  δηλώσεις  του  θα   συνδέει  την  αποδοτικότητα, με την  υπηρεσιακή  εξέλιξη  και το  βαθμό,  άρα και το μισθό.

Συνάδελφοι  και  συναδέλφισσες,

     Η  θέση  του  διευθυντή  είναι   μια  θέση  διοίκησης  μέσω  της  οποίας  προωθείται   μια  συγκεκριμένη  πολιτική. Η  στάση  τους  καθορίζεται  κύρια  από  το  νομοθετικό  πλαίσιο. Έτσι  από την θέση τους  αυτή,  και όχι σαν πρόσωπα,  όταν βρεθούν σε κρίσιμες οριακές στιγμές και πρέπει να πάρουν θέση (βλ.  αξιολόγηση) δε  διστάζουν  να  ταχθούν  απέναντι  στον κλάδο  και  τις  διεκδικήσεις  του.

Με  τη  συμμετοχή  μας   δε  στη   διαδικασία  εκλογής  στρώνουμε  το  δρόμο  για  τη  δική  μας  αξιολόγηση.  Ο  κλάδος  μας   όλο   το  προηγούμενο  διάστημα  υπερασπίστηκε  το δημόσιο  χαρακτήρα  της  εκπαίδευσης  και  πάλεψε  ενάντια  στην  αξιολόγηση  που  προωθούνταν  καταγγέλοντας  τους  «πρόθυμους» διευθυντές . Σήμερα  αλλάζοντας  ρόλους γινόμαστε  εμείς  οι  «πρόθυμοι»  που  αποδεχόμαστε το  ρόλο του  αξιολογητή. Πώς  λοιπόν  αύριο  θα  αρνηθούμε  την  «καλή»  αξιολόγηση  του κ.  Κατρούγκαλου  από  τον  «άξιο-καλό» διευθυντή;

Τέλος  πιστεύουμε  ότι  η εμπλοκή  μας   σε  αυτή  τη   διαδικασία  .θα  διαταράξει  τις  σχέσεις  των  συναδέλφων  και  τη  λειτουργία  του  συλλόγου (κλίκες, ευνοούμενοι κ.ά)

Επειδή  δεν  έχουμε  αυταπάτες,

  • ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να  γίνουμε  συνδιαχειριστές-συνυπεύθυνοι  στον  τρόπο  διοίκησης  και  στις  πολιτικές  που  προωθούνται.

  • ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να  επιλέξουμε   τον  αυριανό  μας  αξιολογητή.

ΑΠΕΧΟΥΜΕ  από  τις  διαδικασίες  εκλογής  των  διευθυντών.

Οι δάσκαλοι                         

Μαρία  Καπνιά, Δημήτρης  Τσιάρας,  Νίκος Φιλίππου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doulia
Σοκ στην ΕΕ: Το εργασιακό στρες σκοτώνει 10.000 ανθρώπους ετησίως
Σοκ προκαλούν τα στοιχεία του Ινστιτούτου Εργασίας της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων (ETUI-ETUC), που αποκαλύπουν ότι κάθε χρόνο πάνω από...
Σοκ στην ΕΕ: Το εργασιακό στρες σκοτώνει 10.000 ανθρώπους ετησίως
PETROS DAMIANOS
Απαγόρευση εισόδου στον Πέτρο Δαμιανό από το Σχολείο Φυλακών Αυλώνα: Σοκ και αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης
Σχολείο Φυλακών Ανηλίκων Αυλώνα: Απαγόρευσαν την είσοδο στον Πέτρο Δαμιανό!
Απαγόρευση εισόδου στον Πέτρο Δαμιανό από το Σχολείο Φυλακών Αυλώνα: Σοκ και αντιδράσεις στον χώρο της εκπαίδευσης
epistimi
Πώς η γενετική διαμορφώνει τη ζωή και την κοινωνία μας;
Από τις πιθανότητες εκδήλωσης χρόνιων παθήσεων έως την εκπαιδευτική και οικονομική μας εξέλιξη, οι πληροφορίες που κρύβονται στους γενετικούς μας...
Πώς η γενετική διαμορφώνει τη ζωή και την κοινωνία μας;