Thumbnail
Συνεργασία για ενότητα και αγώνα Γλυφάδας

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

για ενότητα και αγώνα

Γλυφάδα

Μάης 2015

Εσείς που χρόνια δεν σηκώσατε κεφάλι

Ήρθ’ ο καιρός να ξαναχτίσετε τη γη (Ν. Γκάτσος)

Τούτες τις μέρες ο άνεμος μας κυνηγάει…

Κάθε μέρα οι δανειστές ρίχνουν στο τραπέζι νέους εκφοβισμούς. Τα δεσμά ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ σφίγγουν τη θηλιά στο λαό μας. «Γιατί έπεσε η κυβέρνηση και σάλεψε η τάξη» στις 25 Γενάρη. Ο κόσμος της εργασίας με τη ψήφο του έδειξε

το δρόμο για την ανατροπή του χαλύβδινου πλαισίου ΝΔ- ΠΑΣΟΚ διεκδικώντας δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια, δημοκρατία.

Η πραγματικότητα όμως δεν παραδίδεται εύκολα. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι το χρέος δεν εξυπηρετείται.

Γιατί ένα νέο μνημόνιο και ο ρεαλισμός της καπιταλιστικής κερδοφορίας για νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, για αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, για ιδιωτικοποιήσεις και απολύσεις συνεχίζει να σκιάζει τις ζωές μας…

Όταν από το ποτάμι αφαιρέσεις το νερό, η γη ξεραίνεται

Στην πενταετία που πέρασε στέγνωσε η ζωή των ανθρώπων. Οι μισθοί ληστεύτηκαν, η ανεργία αγγίζει το 30%, οι αποβάθρες στέλνουν τους νέους στο εξωτερικό. Κάθε συνετή σκέψη αντιλαμβάνεται ότι ένα χρέος στο 180% του ΑΕΠ συνεισφέρει μόνο για να τεντωθεί η κοιλιά του πλούτου.
Ανοιχτές φλέβες

Η εκπαίδευση έχει βγει εκτός ορίων και η κατάσταση θα διογκώνεται αφού οι ανάγκες χρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου συνδέονται με το χρέος.

Οι μεγάλες μάχες του εκπαιδευτικού κινήματος το προηγούμενο διάστημα ενάντια στην αξιολόγηση οδήγησε στο σημαντικό βήμα να καταργηθεί το ΠΔ 152/13 για την ατομική αξιολόγηση. Παράλληλα η ακύρωση πλευρών του πειθαρχικού δικαίου, η επαναπρόσληψη των διαθέσιμων-απολυμένων, οι αλλαγές στο εξεταστικό, η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων προσδίδουν θετικό πρόσημο.

Ωστόσο όσο η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα αποπληρώσει το χρέος και ότι θα απόσχει από μονομερείς ενέργειες κατάργησης της βάρβαρης μνημονιακής νομοθεσίας και βελτίωσης των όρων διαβίωσης του ελληνικού λαού, όσο η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. αρνείται να ανταποκριθεί σε αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος και δε δέχεται να ξεφύγει από τις μνημονιακές δεσμεύσεις, η κατάσταση δύσκολα θα καλυτερέψει.

Σε εκκρεμότητα και στα καθήκοντα του εκπαιδευτικού κινήματος το επόμενο διάστημα ανήκουν: η κατάργηση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε και του ν.2986/02 για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης, η κατάργηση του ν.4024/11, η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Πολιτικό διακύβευμα για την κατεύθυνση του δημοτικού σχολείου είναι να αγγίξει η κυβέρνηση τα βασικά στοιχεία που οικοδομούν το σχολείο της αγοράς.

Στους αναπληρωτές, παρόλο που αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία 2010-14, που καταργείται κατά το ήμισυ ο διετής αποκλεισμός όσων δεν αποδέχονται την πρόσληψη ή παραιτούνται, που αναγνωρίζεται το δικαίωμα των αναπληρωτών σε κάποιες άδειες, η πολυδιάσπαση των εργασιακών σχέσεων και η ελαστική εργασία αποτελούν πεδίο αγώνα τη νέα χρονιά. Οι μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης παραμένει πάγιο αίτημά μας και η μόνη πραγματική λύση στο ζήτημα αυτό.

Στη διοίκηση της εκπαίδευσης αποτελεί αναγκαία συνθήκη η κατάργηση του καθηκοντολογίου, η κατάργηση του ν.3848/10 και όλου του πλαισίου που μετατρέπει το διευθυντή σε manager. Γιατί τότε πραγματικά θ’ ανοίξει ο δρόμος για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία με αποφασιστικό όργανο το σύλλογο διδασκόντων που θα εκλέγει το συντονιστή του εκπαιδευτικό (αιρετό και ανακλητό μέλος με ανώτατο όριο θητείας).

  • Στην ειδική αγωγή το πολυνομοσχέδιο δεν κατοχυρώνει το δικαίωμα της παράλληλης στήριξης ενώ το πρόβλημα των διορισμών είναι τεράστιο.

  • Παράλληλα δεν προβλέπεται κανένα μέτρο για την κατοχύρωση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών.

 

Πάντα το καινούργιο γίνεται αντιληπτό απ’ αυτούς που ‘χουν μάτια να το δουν

Η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην ανάδειξη του διευθυντή αποτελεί δρόμο χειραφέτησης. Βρίσκεται στον αντίποδα του «εντέλλεσθε» της προηγούμενης χρονιάς και όσων στελεχών διοίκησης συντάχθηκαν στη λογική της «σιωπής του νεκροταφείου» για τα σχολεία.

Βάλε τον ήλιο σύνορο

Στη σημερινή πολιτική και εκπαιδευτική συγκυρία επιτακτική ανάγκη είναι να συγκροτήσουμε ένα παιδαγωγικό λόγο για την εκπαίδευση.

Να αντιπαρατεθούμε με το αυταρχικό πρόσωπο της εκπαιδευτικής νομενκλατούρας που στήριξε τα προηγούμενα χρόνια την αντιδραστική αναδιάρθρωση στην εκπαίδευση. Πρόσφατο παράδειγμα των ημερών η «Πρωτοβουλία 2015» όπου στριμώχτηκαν καθηγητάδες πανεπιστημίου, σχολικοί σύμβουλοι και πρώην υπουργοί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με σκοπό να αντιπαλέψουν το δημόσιο σχολείο με οδηγό τους την ανθρωποφαγία της αξιολόγησης και των αρίστων.

Τώρα χρειαζόμαστε ένα μορφωτικό σχέδιο που θα πιστοποιείται στην ισότητα στη μόρφωση, στις ίδιες ευκαιρίες, στην οχύρωση του δημόσιου σχολείου από την εμπορευματοποίηση της γνώσης και τις επιχειρηματικές προτεραιότητες της αγοράς.

  • Μόνο ένα δημοκρατικό σχολείο μπορεί να υπηρετήσει ένα τέτοιο σχέδιο, με συλλογική λειτουργία και ευθύνη.

  • Μ’ ένα συνδικάτο που θα ενσωματώνει τον εκπαιδευτικό λόγο ως εγγενές στοιχείο της πολιτικής του φυσιογνωμίας.

  • Με ανακλητά μέλη και περιορισμό θητείας.

 

Συγκρουόμαστε με τη γραφειοκρατία της ΔΟΕ

Μπροστά στην 84η Γ.Σ της ΔΟΕ καλούμε όλους τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς να αλλάξουν ρότα στο σωματείο!

Η πλειοψηφία της ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ και ΔΑΚΕ στη ΔΟΕ αποτέλεσε το δίαυλο επικοινωνίας κράτους-κόμματος-συνδικάτου. Τα στελέχη τους, τοπικά και πανελλαδικά, στήριξαν ή σιώπησαν απέναντι στην αξιολόγηση. Ολιγώρησαν στις αντιδραστικές επιλογές για την εκπαίδευση. Συνθλίβονται στις διαδρομές των πολιτικών τους φορέων ανάμεσα στη Siemens, στον Άκη, «στις χρυσές εποχές» των χρηματιστηρίων.

Παράλληλα λυπηρή πρωτοτυπία άρνησης κάθε διαλόγου και σύγκλισης με τις υπόλοιπες δυνάμεις του κλάδου αποτελεί το ΠΑΜΕ. Ως ιεροφάντες της μοναδικής αλήθειας έχει ως πολιτικό καταφύγιο… τη διαδρομή Ομόνοια-Σύνταγμα σε χωριστές πορείες από τους υπόλοιπους εργαζόμενους.

 

Ήρθ’ ο καιρός!

Να ξαναχτίσουμε την κοινωνία και το συνδικάτο.

  • Ένα συνδικάτο ταξικό που δεν εφησυχάζει στον αντίποδα των μνημονιακών πολιτικών ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ που δεν θα καθοδηγείται από τις κομματικές προτεραιότητες.

  • Ένα συνδικάτο που θα συμβάλλει στη συγκρότηση ενός πλατιού κοινωνικοπολιτικού μετώπου διεκδικώντας άλλο δρόμο από τις σιδερένιες εντολές της ΕΕ

  • Με μορφωτικό προσανατολισμό τη γνώση του λαού, με νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία.

Σ’ αυτό το δρόμο σας απευθύνουμε προσκλητήριο στήριξης και ενίσχυσης του ανεξάρτητου, αυτόνομου, ταξικού , αγωνιστικού ρεύματος στην εκπαίδευση.

Στις 4 ΙΟΥΝΗ δυναμώνουμε τη φωνή μας!

Διεκδικούμε τη ζωή μας και αλλάζουμε τη ΔΟΕ

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών