Thumbnail
Αναπληρωτής εκπαιδευτικός

Σας γράφω επισημαίνοντας την, κατά την άποψη μου, άδικη διάταξη που διάβασα, στο υπό κατάρτιση πολυνομοσχέδιο για τις τρεις βαθμίδεςεκπαίδευσης, η οποία σχετίζεται με τη μοριοδότηση των δυσπρόσιτων μονάδων για τους αναπληρωτές.

Αν σύμφωνα με όσα ακούγονται, επανισχύσει, επιλεκτικά, από το σχολικό έτος 2014-2015 και εξής ο διπλασιασμός των μορίων της προϋπηρεσίας στις δυσπρόσιτες περιοχές, τότε θα έχουμε το ευφάνταστο φαινόμενο ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός που δούλεψε σε δυσπρόσιτα ως το 2010 να μετρά η προϋπηρεσία του διπλά,από το 2010 ως το 2014 αυτή να μην προσμετράται, κι αμέσως μετά πάλι η προϋπηρεσία του να επανέρχεται και να μετρά διπλά!

Σας έχω προσεκτικά παρακολουθήσει να μιλάτε για δικαίωση όλων αυτών που τα προηγούμενα χρόνια στελέχωναν με προσωπικό κόστος το δημόσιο σχολείο, ιδίως μάλιστα στις ακριτικές περιοχές. Η απόφαση, όμως, αυτή φαίνεται να έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα παραπάνω και δεν αντιλαμβάνομαι ποιο αίσθημα δικαιοσύνης εξυπηρετεί.

 Έχει επισημανθεί από πολλούς πως οι μεταβατικές διατάξεις του  3848/2010  ίσχυαν για μία διετία, μέχρι δηλαδή και το σχολικό έτος 2011-12. Με βάση αυτό, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε την εγκύκλιο (http://www.dipechan.gr/index.php/2012-10-30-15-28-47/2710-diefkriniseis-topothetisis-kai-moriodotisis-gia-ta-apomakrysmena-dysprosita-sxoleia) με ημερομηνία 08-09-2014 με θέμα και περιεχόμενο: ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΑ / ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ & ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ  επισημαίνοντας ότι:  

2) Προσφερθείσα προϋπηρεσία αναπληρωτών σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες από το σχολικό έτος 2012-13 και εφεξής, λογίζεται στο διπλάσιο αποκλειστικά για τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών της μεταβατικής περιόδου μέχρι τη διενέργεια του ΑΣΕΠ.

Η παραπάνω απόφαση που δικαίωνε -έστω κατά το ήμισυ- όλους εμάς που υπηρετήσαμε σε ακριτικά σχολεία με βάση ποιο σκεπτικό αλλάζει; Πώς είναι δυνατόν αποφάσεις τέτοιες να μπαίνουν σε νομοσχέδια παραγράφοντας τόσα χρόνια  υπηρέτησης στις εσχατιές της Ελλάδας;

Σήμερα, λοιπόν, η μη αναγνώριση τηςπροϋπηρεσίας 2010-2014 αποτελεί πολλαπλή αδικία για αυτούς που και επέλεξαν να ζήσουν στα δυσπρόσιτα κατά τα προηγούμενα χρόνια και δεν θα αναγνωριστεί διπλάσια η προϋπηρεσίατους κι οι προσωπικές τους θυσίες, όπως αυτών που προσέτρεξαν να το πράξουν από φέτος και θα δικαιωθούν για αυτή την επιλογή τους... Προκύπτει, λοιπόν, πια ένα πασιφανές ζήτημα δύο μέτρων και δύο σταθμών για εκπαιδευτικούς που θα έχουν ακολουθήσει στην υπηρεσία τους ακριβώς την ίδια πορεία, (μα με διαφορά υπηρέτησης- στις ίδιες δυσπρόσιτες περιοχές- ενός ή δύο χρόνων) αλλά κατά παράλογο τρόπο θα έχουν τελικά διαφορετική μοριοδότηση και αντιμετώπιση...

Το ενδεχόμενο αυτό θα καταστρατηγούσε απόλυτα κάθε έννοια δικαίου και λογικής.

Όσον αφορά μάλιστα  στο δήθεν επιχείρημα που ακούγεται από κάποιους, πως κατά τα προηγούμενα χρόνια στα δυσπρόσιτα σχολεία τοποθετούνταν εκπαιδευτικοί που βρίσκονταν στις τελευταίες θέσεις του πίνακα (και θα αποτελούσε αδικία να προσπεράσουν όσους βρίσκονταν μπροστά τους στους κλειδωμένους πίνακες), αποτελεί μέγιστη διαστρέβλωση της αλήθειας, καθώς για την τοποθέτηση σε αυτά μετά την πρόσληψη, σημασία δεν είχε η σειρά στον πίνακα των αναπληρωτών αλλά τα κοινωνικά κριτήρια ( δηλαδή η πρώτη επιλογή για τοποθέτηση ανήκε στους τρίτεκνους κ.ο.κ- ενώ τελευταία στην τοποθέτηση μετρούσε η θέση στον πίνακα αναπληρωτών). Μπορούσες να ήσουν, λοιπόν στις πρώτες θέσεις μετά την πρόσληψή σου σε έναν νομό με δυσπρόσιτα σχολεία  και να μην είχες καν δυνατότητα επιλογής σε ποιο δυσπρόσιτο νησί θα βρεθείς.

 Επίσης, οι Διευθύνσεις θέλοντας να μην αφήσουν τα μικρότερα νησιά και άλλες απομακρυσμένες περιοχές χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό, στις 2 πρώτες φάσεις αναπληρωτών έστελναν τους εκπαιδευτικούς αυτούς στις περιοχές με τη μικρότερη πληρότητα (βλ. δυσπρόσιτα). Έτσι, πολύ συχνά, συνάδελφοι που ήταν χαμηλότερα στον πίνακα αναπληρωτών τοποθετούνταν σε πολύ πιο κεντρικές περιοχές μέσα στον ίδιο νομό κατά τις επόμενες φάσεις.

Επιτρέψτε μου ακόμα, όμως, και κάτι τελευταίο.

Κύριε Κουράκη

Δεν επιθυμώ σε καμία περίπτωση να υπερασπιστώ μονάχα τον οποιοδήποτε ευτελή ατομικισμό μου, όπως φαντάζομαι και πολλοί συνάδελφοι μου, που ήδη έχουν διαμαρτυρηθεί για την παραπάνω άδικη και αναίτιολόγητη απόφαση.

 Ο τομέας της παιδείας, όπως κι εσείς τονίζετε διαρκώς, χρειάζεται στελέχωση από μόνιμο προσωπικό.

Όσο, όμως, τα δημοσιονομικά δυσκολεύουν κάτι τέτοιο, δεν χρειάζεται οι αναπληρωτές καθηγητές που όλα αυτά τα χρόνια υπηρέτησαν στις δυσπρόσιτες περιοχές να αναγκάζονται να φωνασκούν ως άλλες γεροντοκόρες, για τα δίκαια αιτήματά τους και την αποκατάσταση των δικαίων τους. Και ιδιαίτερα εκείνων των δικαίων τα οποία στην περίοδο 2010-2014 δεν είχαν καν τη δυνατότητα μακριά από τα κέντρα των αποφάσεων να υπερασπιστούν, καθώς τα πλοία της άγονης γραμμής έκαναν καμιά εβδομάδα να επιστρέψουν πίσω στο νησί τους.

Με αληθινή εκτίμηση

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

Αναπληρωτής καθηγητής στο δημόσιο σχολείο

e-mesara.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

poedin
ΠΟΕΔΗΝ: Στους δρόμους οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία – Πανελλαδική πανυγειονομική κινητοποίηση
24ωρη απεργία στην περιφέρεια και στάση εργασίας στην Αττική - Συγκέντρωση στην Πλατεία Μαβίλη και πορεία προς το υπουργείο Υγείας
ΠΟΕΔΗΝ: Στους δρόμους οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία – Πανελλαδική πανυγειονομική κινητοποίηση