Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Διαβάζω εδώ και λίγο καιρό τις θέσεις που ακούγονται σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Πριν μπω στις προτάσεις μου θα ήθελα να ξεκινήσω από τις ως τώρα παραδοχές σχετικά με το ζήτημα , όπως έχουν διαμορφωθεί από την μέχρι τώρα εφαρμογή διαδικασιών επιλογής τους

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 1η:

Η επιλογή στελεχών με τα λεγόμενα μετρήσιμα κριτήρια και τη συνέντευξη οδήγησε σε επιλογές κομματικά προσκείμενων στις κυβερνητικές ως τώρα παρατάξεις. Η επιλογή ήταν αποτέλεσμα μια απαράδεκτης διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων από πρόσωπα που κατά τεκμήριο δεν είχαν τα προσόντα να κρίνουν τους υποψηφίους.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 2η:

Η κατοχή τίτλων (μεταπτυχιακών, διδακτορικών κλπ) δεν εξασφάλισε την ικανότητα αυτών που τα είχαν σε σχέση με τους άλλους για την κατάληψη θέσης στελέχους. Ο κατέχων τίτλο δε σημαίνει αυτόματα πως είναι ικανότερος από εκείνον που δεν κατέχει. Να λάβουμε υπόψη ακόμα πως πολλά μεταπτυχιακά ή διδακτορικά ουδόλως προσθέτουν ικανότητα στα αντικείμενα επιλογής αφού είναι άσχετα με το πεδίο δράσης των υποψηφίων στελεχών.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 3η.

Τα στελέχη εκπαίδευσης που επιλέγονται μία φορά, χωρίς να αξιολογηθεί η δράση τους , επιμένουν να διεκδικούν μόρια για τη θητεία τους χωρίς ποτέ να αξιολογηθεί αυτή. Από πού προκύπτει η ικανότητά τους έναντι άλλων που (με αδιαφανείς διαδικασίες δεν επιλέχτηκαν) να διοικήσουν επιτυχέστερα;

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 4η:

Όσοι επιλέγονται θεωρούν πως πρέπει να εγκαταλείψουν την τάξη τους για πάντα και η επιστροφή τους σ' αυτή θεωρείται περίπου τιμωρία.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 5η:

Η διαδικασία της συνέντευξης αποτέλεσε το άλλοθι των κομματικών επιλογών στην εκπαίδευση. Άνθρωποι, που πολλές φορές δεν είχαν ούτε στοιχειωδώς τα προσόντα να ασκήσουν το έργο αυτών που έκριναν, λειτουργούσαν σαν οι κομματικοί υπάλληλοι που έκριναν ποιοι θα καταλάβουν τις θέσεις των στελεχών.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Η μοριοδότηση κατάληψης θέσης για όλα τα πεδία θεσμών προτείνω είναι η εξής:

Α. Το 60% των μορίων θα λαμβάνεται από γραπτές εξετάσεις του τύπου των πανελληνίων σε κοινά θέματα διαχείρισης λειτουργιών και κρίσεων των πεδίων ευθύνης των υποψηφίων στελεχών. Οι απαντήσεις που θα είναι καταγεγραμμένες μπορούν με ασφάλεια να δείξουν ποιοι και πόσο είναι ικανοί να ασκήσουν το έργο του στελέχους εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα γραπτά των συνυποψηφίων τους και δικαίωμα ένστασης και κατ' αντιπαραβολή εξέτασης των γραπτών τους με άλλους που βαθμολογήθηκαν με υψηλότερο βαθμό. Η ανακοίνωση των βαθμολογιών αν γίνεται δημόσια για όλους .

(Δεν μπορώ να καταλάβω την άρνηση και το φόβο για τις εξετάσεις. Ένα γραπτό με τις θέσεις κάποιου που θα κληθεί να διαχειριστεί ανθρώπινες καταστάσεις καταδεικνύει άμεσα τόσο το βαθμό συγκρότησής τους όσο και την ικανότητά του να διαχειριστεί με επιτυχία αυτές)

Β. Το 30% των μορίων θα προέρχεται από τα μετρήσιμα κριτήρια που θα είναι τα εξής:

1. Έτη άσκησης διδακτικού έργου.

2. Πτυχία όπου θα μοριοδοτούνται διαφορετικά όσα έχουν σχέση με το πεδίο έργου του στελέχους και όσα δεν έχουν.

3. Η άσκηση έργου σε θέση στελέχους να είναι αποτέλεσμα αξιολόγησης στην οποία θα λαμβάνεται υπόψη και η θέση των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών (σύλλογοι διδασκόντων -συνδικάτα- ΠΥΣΠΕ κλπ)

Γ. Το 10% των μορίων θα προέρχεται από συνέντευξη στην οποία θα διαπιστώνεται η επάρκεια ή η ανεπάρκεια κάποιου για τη θέση την οποία διεκδικεί. 0 αν είναι ανίκανος και 10 αν είναι ικανός. Η συνέντευξη θα διεξάγεται πάνω στις απαντήσεις του υποψηφίου στη γραπτή εξέταση και στις προεκτάσεις των ζητημάτων αυτών στην καθημερινή πράξη.

Πιστεύω ακόμα πως πρέπει να μπει και θέμα θητειών των στελεχών καθότι η επανατροφοδήτηση στο θέμα της άσκησης διδακτικού έργου αποτελεί εγγύηση για καλύτερη απόδοση και από τη θέση του στελέχους εκπαίδευσης.

Με τις παραπάνω προτάσεις θεωρώ ότι διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η διαφάνεια στη διαδικασία επιλογής, κάτι που ως τώρα δεν υπήρχε.

Νίκος Κούτσουρος Δάσκαλος


Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€ 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Επανέρχεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα το αγαπημένο μάθημα των μαθητών με νέα θεματική

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιούλικα Σκαφιδά
Γ. Σκαφιδά: Η ανιψιά μου κινδυνεύει – Εκφοβισμός αγροτικής γιατρού σε Κέντρο Υγείας
Καταγγελία σοκ της Γ. Σκαφιδά για το Ιατρικό Κέντρο Μεσσήνης – Απειλούν την ανιψιά της
Γ. Σκαφιδά: Η ανιψιά μου κινδυνεύει – Εκφοβισμός αγροτικής γιατρού σε Κέντρο Υγείας
salata
Καλοκαιρινή σαλάτα με φράουλες και τυρί: Δροσιά, χρώμα και γεύση στο πιάτο σας
Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για ανάλαφρες, φρέσκες σαλάτες και η σημερινή πρόταση αξιοποιεί έναν πρωταγωνιστή της εποχής: τις φράουλες.
Καλοκαιρινή σαλάτα με φράουλες και τυρί: Δροσιά, χρώμα και γεύση στο πιάτο σας
bari
Oδηγός για να χτίσετε μυϊκή μάζα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα
Αν κοιτάζετε τους αλτήρες που αγοράσατε αλλά δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε, ίσως ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε την προπόνηση με αντιστάσεις.
Oδηγός για να χτίσετε μυϊκή μάζα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα