Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Διαβάζω εδώ και λίγο καιρό τις θέσεις που ακούγονται σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Πριν μπω στις προτάσεις μου θα ήθελα να ξεκινήσω από τις ως τώρα παραδοχές σχετικά με το ζήτημα , όπως έχουν διαμορφωθεί από την μέχρι τώρα εφαρμογή διαδικασιών επιλογής τους

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 1η:

Η επιλογή στελεχών με τα λεγόμενα μετρήσιμα κριτήρια και τη συνέντευξη οδήγησε σε επιλογές κομματικά προσκείμενων στις κυβερνητικές ως τώρα παρατάξεις. Η επιλογή ήταν αποτέλεσμα μια απαράδεκτης διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων από πρόσωπα που κατά τεκμήριο δεν είχαν τα προσόντα να κρίνουν τους υποψηφίους.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 2η:

Η κατοχή τίτλων (μεταπτυχιακών, διδακτορικών κλπ) δεν εξασφάλισε την ικανότητα αυτών που τα είχαν σε σχέση με τους άλλους για την κατάληψη θέσης στελέχους. Ο κατέχων τίτλο δε σημαίνει αυτόματα πως είναι ικανότερος από εκείνον που δεν κατέχει. Να λάβουμε υπόψη ακόμα πως πολλά μεταπτυχιακά ή διδακτορικά ουδόλως προσθέτουν ικανότητα στα αντικείμενα επιλογής αφού είναι άσχετα με το πεδίο δράσης των υποψηφίων στελεχών.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 3η.

Τα στελέχη εκπαίδευσης που επιλέγονται μία φορά, χωρίς να αξιολογηθεί η δράση τους , επιμένουν να διεκδικούν μόρια για τη θητεία τους χωρίς ποτέ να αξιολογηθεί αυτή. Από πού προκύπτει η ικανότητά τους έναντι άλλων που (με αδιαφανείς διαδικασίες δεν επιλέχτηκαν) να διοικήσουν επιτυχέστερα;

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 4η:

Όσοι επιλέγονται θεωρούν πως πρέπει να εγκαταλείψουν την τάξη τους για πάντα και η επιστροφή τους σ' αυτή θεωρείται περίπου τιμωρία.

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 5η:

Η διαδικασία της συνέντευξης αποτέλεσε το άλλοθι των κομματικών επιλογών στην εκπαίδευση. Άνθρωποι, που πολλές φορές δεν είχαν ούτε στοιχειωδώς τα προσόντα να ασκήσουν το έργο αυτών που έκριναν, λειτουργούσαν σαν οι κομματικοί υπάλληλοι που έκριναν ποιοι θα καταλάβουν τις θέσεις των στελεχών.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Η μοριοδότηση κατάληψης θέσης για όλα τα πεδία θεσμών προτείνω είναι η εξής:

Α. Το 60% των μορίων θα λαμβάνεται από γραπτές εξετάσεις του τύπου των πανελληνίων σε κοινά θέματα διαχείρισης λειτουργιών και κρίσεων των πεδίων ευθύνης των υποψηφίων στελεχών. Οι απαντήσεις που θα είναι καταγεγραμμένες μπορούν με ασφάλεια να δείξουν ποιοι και πόσο είναι ικανοί να ασκήσουν το έργο του στελέχους εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα γραπτά των συνυποψηφίων τους και δικαίωμα ένστασης και κατ' αντιπαραβολή εξέτασης των γραπτών τους με άλλους που βαθμολογήθηκαν με υψηλότερο βαθμό. Η ανακοίνωση των βαθμολογιών αν γίνεται δημόσια για όλους .

(Δεν μπορώ να καταλάβω την άρνηση και το φόβο για τις εξετάσεις. Ένα γραπτό με τις θέσεις κάποιου που θα κληθεί να διαχειριστεί ανθρώπινες καταστάσεις καταδεικνύει άμεσα τόσο το βαθμό συγκρότησής τους όσο και την ικανότητά του να διαχειριστεί με επιτυχία αυτές)

Β. Το 30% των μορίων θα προέρχεται από τα μετρήσιμα κριτήρια που θα είναι τα εξής:

1. Έτη άσκησης διδακτικού έργου.

2. Πτυχία όπου θα μοριοδοτούνται διαφορετικά όσα έχουν σχέση με το πεδίο έργου του στελέχους και όσα δεν έχουν.

3. Η άσκηση έργου σε θέση στελέχους να είναι αποτέλεσμα αξιολόγησης στην οποία θα λαμβάνεται υπόψη και η θέση των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών (σύλλογοι διδασκόντων -συνδικάτα- ΠΥΣΠΕ κλπ)

Γ. Το 10% των μορίων θα προέρχεται από συνέντευξη στην οποία θα διαπιστώνεται η επάρκεια ή η ανεπάρκεια κάποιου για τη θέση την οποία διεκδικεί. 0 αν είναι ανίκανος και 10 αν είναι ικανός. Η συνέντευξη θα διεξάγεται πάνω στις απαντήσεις του υποψηφίου στη γραπτή εξέταση και στις προεκτάσεις των ζητημάτων αυτών στην καθημερινή πράξη.

Πιστεύω ακόμα πως πρέπει να μπει και θέμα θητειών των στελεχών καθότι η επανατροφοδήτηση στο θέμα της άσκησης διδακτικού έργου αποτελεί εγγύηση για καλύτερη απόδοση και από τη θέση του στελέχους εκπαίδευσης.

Με τις παραπάνω προτάσεις θεωρώ ότι διασφαλίζεται η αξιοκρατία και η διαφάνεια στη διαδικασία επιλογής, κάτι που ως τώρα δεν υπήρχε.

Νίκος Κούτσουρος Δάσκαλος


Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€ 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λεωφόρος Συγγρού Ανδρέα 165, Νέα Σμύρνη
Γλίτωσαν από θαύμα εργαζόμενοι στη Δ' Αθήνας: Πήδηξαν από ασανσέρ εν κινήσει!
Παρ' ολίγον τραγωδία στη Δ΄ Διεύθυνση Εκπαίδευσης – Ασανσέρ σε ελεύθερη πτώση με ανοιχτές τις πόρτες, ανάγκασε επιβάτιδα να πηδήξει για να σωθεί
Γλίτωσαν από θαύμα εργαζόμενοι στη Δ' Αθήνας: Πήδηξαν από ασανσέρ εν κινήσει!
revma.jpg
Ρεύμα: Αλλάζουν όλα από 1η Νοεμβρίου – Ποιες συσκευές θα «ρουφάνε» τον μισθό σας
Ηλεκτρικό Ρεύμα 2025: Πότε είναι φθηνότερο – Τι αλλάζει με τα νέα τιμολόγια και ποια συσκευή «καίει» όσο 65 ψυγεία μαζί
Ρεύμα: Αλλάζουν όλα από 1η Νοεμβρίου – Ποιες συσκευές θα «ρουφάνε» τον μισθό σας
elon musk
Έλον Μασκ: Η «προφητεία» για το τέλος των smartphones - «Θα μιλάμε με την τεχνητή νοημοσύνη»
Πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε το τέλος των κινητών τηλεφώνων σύμφωνα με τον Έλον Μασκ - Επικοινωνία απευθείας με την τεχνητή νοημοσύνη
Έλον Μασκ: Η «προφητεία» για το τέλος των smartphones - «Θα μιλάμε με την τεχνητή νοημοσύνη»