Thumbnail
ΔΑΚΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου η συνάντηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας, κύριο Μπαλτά και τον Αναπληρωτή Υπουργό κύριο Κουράκη.

Σχετικά με την αναφερόμενη συνάντηση η ΔΑΚΕ Δ.Ε επισημαίνει τα εξής:

Η συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χαρακτηρίζεται ως  αρνητική. Στα περισσότερα από τα ζητήματα που έθεσε η Ομοσπονδία, εισπράξαμε είτε γενικόλογες παρατηρήσεις, είτε ξεκάθαρη αρνητική απάντηση. Το κυβερνόν κόμμα πολύ γρήγορα ξέχασε τις θέσεις που είχε πάρει ως αντιπολίτευση για τα ζητήματα της παιδείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Δυστυχώς, σε ρόλο κυβερνητικού χειροκροτητή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σε δήλωση του επιχείρησε να βαφτίσει το κρέας ψάρι και να παρουσιάσει μία εικονική πραγματικότητα στους συναδέλφους, η οποία δεν έχει σχέση με ό, τι συνέβη στην αίθουσα συνεδριάσεων.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για την ενημέρωση των συναδέλφων ΔΑΚΕ ΔΕ εκθέτει το τι πραγματικά ελέχθη.

Καθηγητές σε διαθεσιμότητα ή προς απόλυση.

Ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε ότι θα προχωρήσει στην ίδρυση τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν. Δε δεσμεύτηκε ότι θα επανέλθουν όλες οι καταργηθείσες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Είπε χαρακτηριστικά: «Μπορεί να χρειαστεί να δημιουργήσουμε μία νέα ειδικότητα, μπορεί να εκτιμήσουμε ότι δε χρειάζεται να επανέλθει κάποια ειδικότητα». Εάν συνεκτιμήσουμε το γεγονός ότι σε μία αποστροφή του λόγου του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου  μίλησε για ΙΕΚ δεν πρέπει να αποκλείεται  η πιθανότητα, κάποια ή κάποιες ειδικότητες να μεταφερθούν στα δημόσια ΙΕΚ.

            Επίσης ο Υπουργός ανέφερε ότι η επαναφορά των διαθεσίμων θα γίνει με την κατάθεση πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, διότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην καταθέτει τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια. Θα χρειαστεί ένα διάστημα ενάμιση μήνα, έως ότου φτάσει το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή, ενώ δεν αναφέρθηκε το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να περάσει από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Με δεδομένο ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δεκαπέντε μέρες για να ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία στη Βουλή, το ελάχιστο διάστημα για να ξεκαθαρίσει το όλο ζήτημα, είναι οι δύο μήνες. Είναι λοιπόν φανερό ότι με την παραμικρή καθυστέρηση κινδυνεύουν οι επανερχόμενες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ να μείνουν χωρίς μαθητές, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση οι μαθητές των Γυμνασίων δεν θα έχουν σαφή εικόνα και θα επιλέξουν άλλες ειδικότητες,

            Ο υπουργός δήλωσε ότι  οι σε διαθεσιμότητα συνάδελφοι θα επιστρέψουν κάνοντας χρήση των 15000 προϋπολογισθέντων διορισμών για το 2015, οι οποίοι θα περιοριστούν ισόποσα, έτσι ώστε να επανέλθουν οι εν λόγω συνάδελφοι. Επισημάνθηκε ότι οι παραπάνω πιστώσεις αφορούν νεοδιόριστους καθηγητές με το βασικό μισθό (629 ευρώ). Διατυπώθηκαν δύο ερωτήματα :

            Θα επανέλθουν οι συνάδελφοι με το βασικό μισθό των 629 ευρώ και θα χαθούν 1500 πιστώσεις για νέους διορισμούς;

            Θα επανέλθουν με το βαθμό και το κλιμάκιο που είχαν όταν τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι 1500 και πλέον συνάδελφοι;

Τότε θα χαθούν  περίπου 2500 πιστώσεις για νέους διορισμούς.

            Είναι καταφανές ότι για τη επαναφορά των συναδέλφων μας ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, που και τους συναδέλφους μας θα ικανοποιεί πλήρως και τις πιστώσεις για νέους διορισμούς δεν θα θίγει. Η προτεινόμενη ρύθμιση θα αφήσει τα σχολεία με τεράστια κενά εκπαιδευτικών. Ο ίδιος ο αναπληρωτής Υπουργός παραδέχτηκε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3500 κενά  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

            Επίσης καμία μνεία δεν έγινε από την κυβέρνηση για την αναπλήρωση των μισθολογικών απωλειών των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα και αυτών προς απόλυση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ περιέγραψε τη τραγική κατάσταση στην οποία  έχουν περιέλθει χιλιάδες εκπαιδευτικοί, λόγω των συνεχών περικοπών και περιγράψαμε τα πάγια αιτήματα του κλάδου, τα οποία στήριζαν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, όταν ήταν στην αντιπολίτευση.

            Ως πρώτο βήμα για την ανάκαμψη του κλάδου προτείναμε:

  • Επανακατάταξη όλων των συναδέλφων σε βαθμούς και κλιμάκια, έτσι ώστε να αρθεί η τετραετής καθήλωση.

  • Ξεπάγωμα των μισθών και απόλυτη μισθολογική εξέλιξη.

  • Να δοθούν δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας όπως και στον ιδιωτικό τομέα.

Στα προαναφερθέντα αιτήματα δεν πήραμε καμία απάντηση. Όταν επιμείναμε να πληροφορηθούμε, πότε θα ξεπαγώσουν οι μισθολογικές μας αποδοχές ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε άγνοια. Είναι προφανές ότι καμία βελτίωση της υφιστάμενης οικονομικής μας κατάστασης δεν προβλέπεται από την πολιτική της κυβέρνησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ο αναπληρωτής Υπουργός ανέφερε ότι θα καταργηθεί το θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Ισχυρίστηκε ότι δε θα υπάρχει καμία μορφή αξιολόγησης. Τόνισε όμως ότι την πολιτική ηγεσία την ενδιαφέρει η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Είναι προφανές ότι αυτό είναι ένα είδος αξιολόγησης που σκοπεύει η κυβέρνηση να εφαρμόσει και στη συνάντηση δεν μας το περιέγραψε. Επίσης ετέθη από συνάδελφο το ζήτημα των θέσεων Βαρουφάκη (μέιλ Βαρουφάκη) προς τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο οποίο δηλώνει ότι θα υπάρχει σύνδεση μισθού και αποδοτικότητας. Όταν ρωτήθηκε ο Υπουργός τι εννοεί η κυβέρνηση στο συγκεκριμένο σημείο, ισχυρίστηκε ότι δε γνωρίζει αυτή τη θέση και απέφυγε να απαντήσει.

ΩΡΑΡΙΟ

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ απαίτησε τη μείωση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες, δηλαδή την κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου που αύξησε το ωράριο μας. Επισημάνθηκε ότι το κυβερνόν κόμμα ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει τη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση. Η απάντηση του αναπληρωτή Υπουργό ήταν ότι οι συνθήκες που επικρατούσαν προ διετίας ήταν εντελώς διαφορετικές σε σχέση με τις σημερινές. Απέρριψε το αίτημα μας με τη λογική ότι απαιτούνται περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών και δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα.

        

          Είναι λοιπόν αντιληπτό ότι η νέα κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπαναχωρούν από τις θέσεις που είχαν την τελευταία τετραετία για τα φλέγοντα ζητήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε όλους πλέον είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ασυνέπεια λόγων και πράξεων. Είναι λοιπόν απορίας άξιο πώς ο Πρόεδρος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ χωρίς να έχει την εξουσιοδότηση της πλειοψηφίας του Δ.Σ προέβη σε δηλώσεις στην ιστοσελίδα esos με τις οποίες αλλοίωνε βάναυσα την πραγματικότητα και παραπληροφορούσε τον κλάδο.  Φαίνεται κάποιοι από πολύ νωρίς αποφάσισαν να προσχωρήσουν στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και να γίνουν απολογητές των κυβερνητικών επιλογών.

          Η παράταξη της ΔΑΚΕ ΔΕ όπως και παλαιότερα θα μείνει συνεπής στις θέσεις της. Θα στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της κυβερνητικής πολιτικής, όποια και αν είναι αυτή.

                                                                                              Δ.Α.Κ.Ε   Δ.Ε

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikolopoylos-
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
«Σε ρόλο άτυπης τριμελούς μονάδας εφόδου και μετά από συνοπτικές διαδικασίες ελέγχου ανακοινώνουν προφορικά την κατάργηση τμημάτων ολοήμερου στη μέση...
Ντροπή και όνειδος! Πρωτοφανείς ενέργειες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
εξε
ΕΟΠΠΕΠ για εξετάσεις πιστοποίησης ΣΑΕΚ: Κατάλογος εξεταστικών κέντρων και ώρα προσέλευσης
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τις ακριβείς διευθύνσεις και τα στοιχεία επικοινωνίας των Εξεταστικών Κέντρων, τα οποία θα φιλοξενήσουν...
ΕΟΠΠΕΠ για εξετάσεις πιστοποίησης ΣΑΕΚ: Κατάλογος εξεταστικών κέντρων και ώρα προσέλευσης